וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ סעודי חיקה את נסראללה - וגרם להפגנות זועמות בביירות

שמעון סימן-טוב

28.2.2016 / 13:32

ברקע המשבר עם הממלכה, במערכון בתחנת MBC מכריז מנהיג חיזבאללה כי "לבנון עצמאית", אך בו בזמן מנשק את ידיהם של מנהיגי דת איראנים. תוכמי הארגון יצאו לרחובות במחאה

עריכה: יאיר דניאל

עשרות אנשי חיזבאללה חסמו אתמול (שבת) כמה כבישים בביירות וסביבתה, במחאה על שידורו של מערכון המחקה את מנהיג הארגון הלבנוני חסן נסראללה. המערכון שודר בערוץ הטלוויזיה הסעודי MBC ומגיע ברקע מתיחות בין חיזבאללה לריאד, שעצרה את הסיוע הביטחוני ללבנון ופרסמה אזהרת מסע למדינה בניסיונה להילחם בהשפעה ההולכת וגוברת של הארגון השיעי.

במערכון מופיע נסראללה כשהוא מכריז שלבנון עצמאית לחלוטין, ואיננה תלויה כלל באיראן. "אנו מתייעצים איתם מפעם לפעם, מה יש"? הוא מכריז, תוך כדי שהוא מנשק כל כמה שניות יד איראנית הנשלחת אליו מצד המרקע. בתגובה, פעילי הארגון יצאו בזעם לרחובות וחסמו את הכבישים כשהם רכובים על אופנועים, והפגינו תחת השגחה משטרתית כבדה מול אולפני הערוץ באזור. הם נופפו בדגלי חיזבאללה וקראו סיסמאות נגד "סעודיה ובעלות בריתה".

הסיוע של הממלכה הסונית ללבנון הוערך בכשלושה מיליארד דולר בשנה, והפסקתו צפויה להחליש עוד יותר את צבא לבנון בהשוואה לחיזבאללה, וכן להגביר משמעותית את תלותה של המדינה באיראן.

לקריאה נוספת בנושא
הנטישה הסעודית: לבנון הפכה לכלי במשחקי השליטה במזרח התיכון
הסעודים מאסו במשחק הכפול של לבנון - והותירו אותה לחיזבאללה
סעודיה ביטלה סיוע צבאי נגד דאעש בשווי מיליארדי דולרים שהובטח לבנון

חיקוי של חסן נסראללה בתכנית סאטירה בערוץ סעודי, פברואר 2016. רשת LBC, צילום מסך
חיקוי שעורר זעם. "נסראללה" במערכון/צילום מסך, רשת LBC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully