וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה ביטלה סיוע צבאי נגד דאעש בשווי מיליארדי דולרים שהובטח לבנון

ערב הסעודית הודיעה כי תשהה מענק של שלושה מיליארד דולרים עבור צבא לבנון, לאחר שזו לא גינתה את תקיפת השגרירות בטהראן. ראש הממשלה הלבנוני ביקש לשקול מחדש את ההחלטה: "מעריכים את המלך סלמאן"

צילום מסך

(תקיפת הקונסוליה הסעודית בעיר משהד שבאיראן, בחודש שעבר)

ערב הסעודית השהתה חבילת סיוע בשווי של שלושה מיליארד דולר שנועדה להגיע לצבא לבנון - כך דווח אתמול (שישי) בסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית. לפי גורם רשמי במדינה, הצעד מגיע לאחר שלבנון לא גינתה את תקיפת השגרירות הסעודית בטהראן שאירעה בחודש שעבר. על פי הדיווחים, להשהיית החבילה, שנועדה לרכישת כלי נשק מצרפת, מצטרף ביטול של התחייבות סעודית לסיוע נוסף בשווי של מיליארד דולר עבור מנגנוני ביטחון הפנים.

ערב הסעודית התחייבה להעניק את חבילת הסיוע לצבא לבנון בשנת 2013. נשיא לבנון באותם ימים, מישל סולימאן, אמר כי מדובר ב"מענק הגדול ביותר לכוחות הביטחון של המדינה". המענק נועד למעשה לסייע ללבנון להתמודד מול איום ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בגבולה המזרחי. המשלוח הראשון של כלי הנשק והציוד הצבאי מצרפת כבר נשלח ללבנון באפריל של השנה שעברה, וכעת ייתכן שהמדינה תתקשה במימונו.

עוד כתבות בנושא:
ממלחמה קרה לעימות אלים: התנגשות המעצמות של המזרח התיכון
עקב ההוצאה להורג של איש הדת: הוצתה שגרירות סעודיה באיראן
ערב הסעודית: מנהיג שיעי בכיר ו-46 נוספים הוצאו להורג

מפגינים הציתו את שגרירות ערב הסעודית בטהראן כמחאה על הוצאות להורג של איש דת שיעי, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
שריפה שפרצה בשגרירות הסעודית בטהראן במהלך האירועים בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

גורם לבנוני רשמי הצהיר כי ריאד תמיד עמדה לצד לבנון וסייעה לה בזמנים קשים, אך "למרות העמדה האצילית הזו, הממלכה הסעודית נתקלה בעמדה לבנונית המנוגדת לעמדת הזירה הערבית, האזורית והבינלאומית". לדבריו, בפסגה האחרונה של הליגה הערבית, לבנון כשלה מלגנות את "התוקפנות הגסה על שגרירות הממלכה בטהראן והקונסוליה במשהד".

עוד נמסר כי אופן ההתנהגות הלבנוני נובע מ"החרמת שאיפות המדינה על ידי ארגון חיזבאללה". כלומר, נטען כי ממשלת לבנון נכנעה לארגון השיעי, הנתמך בידי איראן, ולא גינתה את המתקפה כפי שהייתה לטענתם צריכה לעשות.

תמאם סלאם, ראש ממשלת לבנון, קרא אתמול לערב הסעודית "לשקול מחדש" את ההחלטה. "אנו מביעים את הערכתנו הכנה כלפי המלך סלמאן ואחיו הנמצאים בהנהגת המדינה, ואנו מקווים כי הם ישקלו מחדש את ההחלטה".

הפגנה נגד הוצאתו להורג של נימר באקר א-נימר מחוץ לשגרירות ערב הסעודית בטהראן, 3 בינואר 2016. רויטרס
הפגנה מול שגרירות סעודיה בטהראן, בחודש שעבר/רויטרס

בחודש שעבר פרץ המון איראני זועם למבנה שגרירות ערב הסעודית בטהראן ולקונוסליה במשהד, לאחר הוצאתו להורג של איש הדת השיעי נימר באקר א-נימר בערב הסעודית כמה ימים קודם לכן, לצד 46 "חשודים בטרור" נוספים. התקיפה הובילה את ערב הסעודית, כמו גם מדינות נוספות במפרץ, להשיב את שגריריהם מטהראן.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully