וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך עבדאללה: ישראל מעלימה עין מפעילות טרור בגבול סוריה

מנהיג ירדן אמר במהלך תדריך ביטחוני עם בכירי הקונגרס כי ישראל מתעלמת מפעילות ג'בהת א-נוסרה באזור, "משום שהיא רואה בו אופוזיציה לחיזבאללה". הוא אף טען כי "העובדה שטרוריסטים מגיעים לאירופה היא חלק ממדיניות טורקית"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: טל רזניק

(מבוקשים נהרגו וחיילים נפצעו במבצע למעצר חשודים בטרור בעיר אירביד שבירדן, בתחילת החודש)

ישראל "מעלימה עין" מפעילותו של ג'בהת א-נוסרה, שלוחה של אל-קאעדה בסוריה, בגבול עם המדינה, "משום שהיא רואה בו אופוזיציה לחיזבאללה" – כך לפי דברים שאמר עבדאללה מלך ירדן בחודש ינואר במהלך תדריך ביטחוני עם מנהיגי הקונגרס. התזכיר שסיכם את התדריך דלף לעיתון "גרדיאן" ופורסם אתמול (שבת).

בפגישה נכחו בין היתר יו"ר הסנאט והוועדה לשירותי הביטחון, ג'ון מקיין, יו"ר ועדת הסנאט ליחסי חוץ, בוב קרוקר, ודובר בית הנבחרים פול ריאן. רובה עסק בכוונותיהם של הכוחות המיוחדים של ירדן לשתף פעולה בלוב עם יחידת הקומנדו של חיל האוויר הבריטי, שלדברי עבדאללה נפרסה בלוב בתחילת השנה. בנוסף לכך, הוא התייחס לעוד כמה היבטים במזרח התיכון.

עבדאללה ציין כי נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן "מאמין בפתרון אסלאמי קיצוני לבעיות האזור", וטען כי "העובדה שטרוריסטים מגיעים לאירופה היא חלק ממדיניות טורקית". לדבריו, "טורקיה ננזפת באופן תדיר, אך מצליחה להתחמק בכל פעם מחדש".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בעיות עם השכנים: ירדן מחרימה ישראלים מאזור פטרה
הפעולה שהשתבשה? "ארה"ב תכננה ללכוד את מספר 2 בדאעש בחיים"
עיראק: 29 הרוגים בפיגוע התאבדות באצטדיון כדורגל ליד בגדאד

עבדאללה מלך ירדן בנאומו באו"ם, 28 בספטמבר 2015. רויטרס
"ירדן פוחדת מא-שבאב מפני שאף אחד לא עוסק בנושא". המלך עבדאללה/רויטרס

מלך ירדן אף מסר בתדריך כי סוכנויות המודיעין מעוניינות שאתרי האינטרנט של ארגוני הטרור יישארו פעילים, "כדי שיוכלו להשתמש בהם לשם מעקב אחר קיצוניים". הוא הוסיף כי מנוע החיפוש גוגל מסר למדינתו כי "יש להם 500 אנשים שעובדים על זה".

כמו כן, הוא הביע חששות כבדים מפני ארגון א-שבאב שפועל בסומליה ומקושר לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וגם לאל-קאעדה. "ירדן פוחדת מא-שבאב מפני שאף אחד לא באמת עוסק בנושא, ואנחנו לא יכולים להתעלם ממנו וצריכים להסתכל על כל האיומים במפה". בהקשר זה עבדאללה הוסיף: "אנו פורסים כוחות במהירות, והם יפעלו עם הכוחות של בריטניה ושל קניה. אנו מוכנים גם לחצות את הגבול ולהיכנס לסומליה. התחלנו להיאבק בא-שבאב שמתקדם ללוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully