וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: 41 הרוגים בפיגוע התאבדות באצטדיון כדורגל ליד בגדאד

105 בני אדם נפצעו כשמחבל מתאבד פוצץ את עצמו במהלך משחק כדורגל בעיר איסקנדריה, הנמצאת כ-50 קילומטרים מדרום לבירה בגדאד. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות על הפיגוע

זירת פיגוע התאבדות בבגדאד, עיראק, 28 בפברואר 2016. רויטרס
הפיגוע התרחש אחרי התקדמות של הצבא בלחימה בדאעש. זירת פיגוע בבגדאד, בחודש שעבר/רויטרס

41 בני אדם נהרגו אמש (שישי) ו-105 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות באצטדיון כדורגל בעיראק – כך מסרו גורמי ביטחון. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במהלך משחק בעיר איסקנדריה, הנמצאת במרחק של כ-50 קילומטרים מדרום לבירה בגדאד. גורמי רפואה אישרו את מניין ההרוגים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע.

הפיגוע אירע יום לאחר שדובר צבא עיראק, יחיא רוסול, הודיע על מבצע לכיבוש העיר מוסול מידי דאעש. לדבריו, הצבא כבש בחמישי בבוקר כמה כפרים הנמצאים בפרברי העיירה מחמור, הנמצאת ממזרח למוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק שנפלה לידי הארגון ב-2014. כמו כן ציין הדובר כי מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית מסייעים לכוחות.

עוד ידיעות מהעולם:
הפעולה שהשתבשה? "ארה"ב תכננה ללכוד את מספר 2 בדאעש בחיים"
התביעה בבלגיה: DNA של מחבל בבריסל אותר ב"בטקלאן" בפריז
חוק חדש באוגנדה: הורים שלא יחסנו את ילדיהם יישלחו לכלא

לחימה בין צבא עיראק לדאעש באזור פלוג'ה, יולי 2015. AP
אזור לחימה בין צבא עיראק לאנשי דאעש בפלוג'ה, יולי 2015/AP

אתמול השתלטו לוחמים עיראקים על הגבול בין המדינה לסוריה שבאזור העיירה סינג'אר, וכבשו אותו מידי ארגון "המדינה האסלאמית". בכך פילסו נתיב אספקה חשוב עבור הצבא. בתחילת השבוע קיבלו הכוחות עיראקיים חיזוק למלחמה בדאעש, כשיחידת נחתים של הצבא האמריקני נחתה בעיראק. הפלוגה הצטרפה לכוחות המיוחדים שכבר פועלים נגד הארגון על אדמת עיראק.

לפני כשבועיים ביצע הארגון פיגוע נוסף באזור הבירה העיראקית. מכונית תופת התפוצצה בסמוך למחסום ליד העיר חליה שמדרום לבגדאד וגרמה למותם של 60 בני אדם ולפציעתם של עשרות. זמן קצר לאחר הפיגוע קיבל דאעש אחריות למעשה.

(עדכון ראשון: 1:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully