וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: סוף שבוע ארוך - שש פעמים בשנה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעתו של ח"כ אלי כהן, לפיה מדי כמה חודשים יחול חופש מיום שישי ועד ליום ראשון. התאריכים יותאמו לחופשות בתי הספר. ניסנקורן: "פעילות חשובה ומבורכת". נשיא התאחדות התעשיינים: "יעלה למשק מיליארדים"

עריכה: ניר חן

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אלי כהן (כולנו), לפיה יחולו שישה סופי שבוע ארוכים במהלך השנה. לפי ההצעה, החל מהשנה הבאה, פעם בכמה חודשים המשק יעבוד במתכונת של סוף שבוע ארוך, ויחול חופש מיום שישי ועד לראשון. התאריכים יותאמו לתאריכי חופשות בית הספר.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על יוזמת החוק של כהן ואישורו בוועדה. "פעילותו של ח"כ כהן היא פעילות מבורכת וחשובה שמסמנת את תחילת התהליך, אבל חשוב לזכור כי קיצור שבוע העבודה חייב להתבצע, בין היתר, באמצעות הפחתת שעות העבודה השבועיות בישראל ל-40 שעות".

לדברי ניסנקורן, "השיחות בנושא יימשכו באופן אינטנסיבי וכולי תקווה ששר האוצר משה כחלון ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש, שהוכיחו בעבר כי הם יודעים להיות שותפים לקידום השינוי החברתי לצד פעילות להעלאת הפריון, ימלאו תפקיד מהותי גם הפעם".

עוד בוואלה! NEWS:
ילדים לא יועברו אוטומטית לאם: ועדת השרים ביטלה את חזקת הגיל הרך
מפקד בכבאות הטיח קללות בטרנסג'נדרית - ונקנס רק ב-250 שקל
שופט כדורעף ניסה לרצוח את חברו - ושחט כלב וחתול כדי להתאמן

חוף הים בגבעת אולגה בחדרה. שלומי גבאי
מה תעשו בימי הראשון החופשיים שלכם? החוף בגבעת אולגה/שלומי גבאי

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הביע את התנגדותו למהלך ומסר כי "ההצעה כפי שאושרה בוועדת השרים נושאת איתה עלויות כבדות שעל פי תחשיבים של בנק ישראל, משרד האוצר והתאחדות התעשיינים, עלולות להגיע כמעט לאחוז תוצר, שהם כשמונה מיליארד שקלים. התוצאה של תוספת ימי החופשה תהיה ייקור המוצרים ופגיעה בתנאי העובדים ובפעילות העסקית. לפיכך סיכמנו עם ח"כ אלי כהן, מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד הממשלה, כי ההצעה לא תקודם בטרם תגובש הסכמה מלאה עם התעשיינים, על מודל היישום של החוק ועל הדרכים להגדלה משמעותית של הפריון, רמת החיים והצמיחה בישראל".

ח"כ כהן התייחס להצעת החוק שהגיש יחד עם ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), לפני כחודשיים באולפן וואלה! NEWS, ואמר כי "ההצעה מבוססת על כך שהשחיקה של העובד הישראלי היא מהגבוהות בעולם". כהן ציין כי עובד ממוצע בארץ מקדיש 43 שעות בשבוע לעבודתו, בעוד במרבית מדינות אירופה עובדים 40 שעות שבועיות – ובצרפת מספר השעות עומד על 35 בלבד. עוד הוא ציין שבניגוד לדעת רבים, כמות ימי החופשה של העובד בישראל אינה מהגבוהות בעולם.

"כל הקונספציה שלפיה יש לנו המון ימי שבתון וחגים היא מוטעית", אמר. "אצלנו יש רק תשעה ימים, ובאירופה – 11". הוא הוסיף כי הצעת החוק מגובה במחקר של ד"ר יוג'ין קנדל, שהמליץ על הוספת 8-4 ימי חופשה לעובד הישראלי. "הפריון של העובד הישראלי הוא מהנמוכים בעולם", הוסיף כהן. "הורדה של יום עבודה אחד בחודש, מ-22 ל-21, לא תפגע בפריון, התפוקה לא תשתנה ויש אפילו מחקרים שאומרים שהיא תשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully