וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר מצ"ח: בזירה נאמר לאביו של אלאור אזריה לשכור עו"ד טוב

26.6.2016 / 13:57

במהלך דיון בעניינו של החייל המואשם בהריגת מחבל חשף החוקר כי אותרו רישומי שיחות בין נהג האמבולנס עופר אוחנה לבין אביו של החייל. לאחרונה פורסם תיעוד שבו נראה אוחנה בועט בסכין המחבל

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

בית הדין הצבאי ביפו דן היום (ראשון) בעניינו של אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל. בדיון העידו שני חוקרי מצ"ח, יאיר מגן ודוד בנימיני, על הליכי חקירתם. במהלך הדיון ניסו באי כוחו של אזריה להוכיח כי צוות החקירה היה מונחה נגד החייל היורה ושכוונתו המרכזית הייתה שהחקירה תוביל להרשעתו.

במהלך הדיון חשף מגן בזמן שתוחקר על ידי סנגורו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, כי נערך חיפוש בטלפון הסלולרי של עופר אוחנה, נהג האמבולנס, שתועד בועט בסכין המחבל וצועק בזירה "הכלב עוד חי". בחיפוש נמצאו רישומי שיחה זמן קצר לאחר התקרית בין אוחנה לבין אביו של הנאשם וכן הודעות מוקלטות וטקסט. אותרה גם שיחת ועידה שבה השתתף אזריה שבמהלכה אמר אוחנה לאב לחפש עורך דין טוב לבנו.

הסנגורים של אזריה, עו"ד אילן כ"ץ ועו"ד בסרגליק, עימתו את מגן עם העובדה שיצא מחדר החקירות כמה פעמים במהלך גביית העדויות ולא תיעד את כניסותיו ויציאותיו. מגן השיב כי הוא לא זוכר מדוע. "אתה יצאת לא רק לדווח, אלא קיבלת הנחיה לדווח על כל פרט. הצלבתם בין העדויות האחרות וקיבלתם הנחיות להמשך בהתאם, נכון או לא?", שאל עו"ד כ"ץ את מגן. הוא השיב: "הייתי יוצא ומעדכן את רס"ן רם קינן (ראש צוות החקירה). מה קורה לגבי הצלבה בפועל? אני מניח שהיא נעשתה כדי לדעת מה לשאול אחרים. אבל לא אני הצלבתי".

לקריאה נוספת:
נתניהו על ההסתה נגד המ"פ של אזריה: "אין מקום להתלהמות פסולה כזו"
חוקר מז"פ מגבה את הצלם: "לא נעשו שינויים בתיעוד הירי בחברון"
נציג מצ"ח: "המשטרה הייתה צריכה לחקור הנהג בגין שיבוש הליכים"

המשטרה עצרה היום את תושב השומרון שחשוד בכך שהסית נגד רס"ן נעמן - ראיון IFB עם איתמר בן גביר+שבתי בנדק באולפן. מערכת וואלה!
אזריה בבית הדין באחד הדיונים/מערכת וואלה!

בשלב מסוים עלתה בבית הדין סוגיית החשד למטען על המחבל שנורה על ידי אזריה בזירה. אזריה טען תחילה כי ירה בעבד אל-פתח א-שריף משום שחשב שהוא מתכנן להפעיל מטען חבלה על הכוחות בזירה. בסרגליק ציין בפני חוקרי מצ"ח כי אחד העדים במשפט אמר: "אנחנו רואים סרטונים של מחבלים מתפוצצים, הוא (אזריה, ש"ב) היה גם נראה בשוק. אני חושב שהיה עליו מעיל והיה יום חם יחסית". זאת בניסיון להוכיח כי חששו של אזריה היה מוצדק.

העד סיפר כי דיבר עם אזריה לאחר הירי. "אמרתי לו שזה לא תקין ושהוא לא היה צריך לעשות את זה", אמר. הוא הוסיף כי ראה את החייל בלחץ. "אני חושב שגם הוא לא ממש הבין את חומרת המעשה, הוא אמר משהו בסגנון של דקרו את חבר שלו וניסו להרוג אותו, מגיע לו למות", הוסיף בעדותו שתאמה את עדות המ"פ.

בכתב האישום שהוגש נגד אזריה נכתב כי הוא ביצע את הירי ללא הצדקה מבצעית ושפעל בניגוד לכללי הפתיחה באש, בעוד המחבל היה "שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיילים שהיו במקום".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
אזריה/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר ביקשה התביעה הצבאית מבית הדין הצבאי לאסור את פרסום שמות החיילים שיעידו מעתה במשפט במטרה להגן עליהם לאחר המתקפה הנרחבת שספג רס"ן תום נעמן, מפקדו של אזריה, לאחר שהעיד נגדו במשפט. בית הדין נעתר לבקשה. נעמן טען בעדותו כי אזריה אמר לו ש"המחבל היה צריך למות" וירה ללא אישור. לדבריו, "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד". בעקבות דבריו החלו להתפרסם ברשתות החברתיות אמירות בגנותו שכללו גם דברי הסתה.

בתום הדיו אמר בא-כוחו של אזריה, עו"ד בסרגליק, כי "החוקרים הצבאיים נשאלו היום חזור ושנה על הנושא של בדיקת העדויות לטובת הנאשם לגבי הסכנה לגבי המטען לגבי החשש מפיגוע משולב. מתברר שלא תמיד זה עבר למפקדים אלא גם שבהמשך לא וידאו את זה עם העדים האחרים וצוות החקירה לא בדק את הדברים לאשורם".

עו"ד אילן כ"ץ הוסיף: "מה שאנחנו רואים בעדויות שלמרות שבתחילה נעשה ניסיון של צוות מצ"ח להראות שהם מונעים את זליגת התחקיר בצורה שהם מזהירים את העד שלא ידבר על התחקיר. מדברי חוקרי מצ"ח היום עלה שהם לא נזהרו לדבר על התחקיר וקיים חשש ממשי שהתחקיר שהודלף מלכתחילה ונעשה בו שימוש ציני על ידי פוליטיקאים כולל שר הביטחון הקודם. אותו תחקיר מהווה גם בסיס לעדויות של עדי תביעה ואנחנו נמשיך להוכיח את הדברים בסופו של יום הדברים מצטרפים לחוסר ההגינות הבסיסית בגישת התביעה. אנו ראינו שהחוקרים אמרו באופן חד משמעי שהם יצאו ונכנסו כל הזמן שהיו צריכים לרצות גורמים למרות שטענו שהם עצמאיים בחקירה התברר מהר שהם משמשים מריונטות קיבלו הנחיות ותיאומים להגיע להרשעת החייל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully