וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסתה: התביעה מבקשת לאסור פרסום שמות עדים במשפט אזריה

21.6.2016 / 0:13

לאחר הסערה שעוררה עדותו של מפקדו של החייל המואשם בהריגת המחבל מנוטרל בחברון, ביקשה התביעה הצבאית לאסור לפרסום את שמות החיילים שיעידו מעתה במשפט מלבד המג"ד והמח"ט. עורכי דינו של אזריה: "השיימינג לא במקום, אבל העדות שנמסרה בעייתית"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

לאחר המתקפה הנרחבת בשבוע האחרון על רס"ן תום נעמן, מפקדו של החייל אלאור אזריה, שהעיד נגדו במשפט שבו הוא נאם בירי במחבל מנוטרל, ביקשה אתמול (שני) התביעה הצבאית מבית הדין הצבאי לאסור את פרסום שמות החיילים שיעידו מעתה במשפט במטרה להגן עליהם. על פי גורם צבאי, פניית התביעה נעשתה העצמאית ולא כדרישה מגורם צבאי אחר מחוץ לפרקליטות הצבאית.

לפי הבקשה, האיסור לא יחול על עדותם של מפקד הגדוד סגן-אלוף דוד שפירא ומפקד חטיבת חברון אלוף-משנה יריב בן עזרא. סנגוריו של אזריה הסכימו לקבל את הבקשה מהתביעה וכעת ממתינים הצדדים להחלטת בין הדין.

עוד בנושא:
נתניהו על ההסתה נגד המ"פ של אזריה: "אין מקום להתלהמות פסולה כזו"
החשוד בהסתה נגד המ"פ: "עדותו נגד אזריה היא בגידה לכל דבר"
אחרי שספג איומים: הרמטכ"ל מגבה את המ"פ שהעיד נגד החייל היורה

החייל אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
"המסיתים הם קיצוניים שלא קשורים לאזריה". אזריה/מגד גוזני

"השיימינג שנעשה הוא לחלוטין לא במקומו, הוא מגונה ופסול", אמר עורך הדין של אזריה, אילן כ"ץ. לדבריו, מדובר בקיצוניים שלא קשורים לחייל שאותו הוא מייצג. "אך למרות הגנות בשיימינג המדובר, צריך להבדיל בין זה לבין העובדה שהמ"פ מסר עדות מאוד בעייתית וכן שינה את גרסתו מספר פעמים. כל הפסטיבל סביבו והפיכתו לקורבן הוא מוגזם וחשוב לזכור שלא מדובר בקצין מצטיין לאור העובדה שהוא שינה את גרסתו ולאור העובדה שהוא ננזף לאחר האירוע", הוסיף. "צריך להסתכל על הדברים כהווייתם. עדותו של המפקד היא מאוד בעייתית והעלנו זאת במהלך הדיון הקודם".

מוקדם יותר גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את רס"ן נעמן, מפקדו של אזריה. "אין מקום להתלהמות פסולה כזו", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, בעקבות ההסתה ברשתות החברתיות והקריאות נגד דבריו של נעמן. "יש להשאיר את הצבא מחוץ לפוליטיקה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תום נעמן המ"פ של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
העיד שאזריה אמר כי "המחבל היה צריך למות". רס"ן נעמן/ניב אהרונסון

נעמן טען בעדותו כי אזריה אמר לו "המחבל היה צריך למות" ואף ירה ללא אישור. לדבריו, "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד".

בין היתר נכתב כי על נעמן ברשת: "בוגד ארור", "הלוואי ורק שחור יראו עיניך", "זבל בוגד, צריך להחרים אותך". כמו כן, קיבל המ"פ עשרות הודעות טקסט מאיימות. ביום שישי האחרון הוא הגיש תלונה במשטרה בגין הודעות אלה.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully