וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן היילו הגיש בקשה לחנינה: "המנוח התעלל בו בחייו – וגם במותו"

26.6.2016 / 11:24

פרסום ראשון: היילו, שהרשעתו הומרה מרצח להריגת האנס שלו, פנה דרך עורך דינו לנשיא המדינה. "ניתן להסתפק בחמש שנות המאסר שריצה עד כה מאחורי סורג ובריח", נכתב בבקשה

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רוני כנפו

בווידאו: דיווח לאולפן וואלה! NEWS בעקבות שינוי סעיף ההרשעה של יונתן היילו

יונתן היילו, הנושא 12 שנות מאסר בגין הריגת ירון איילין, שאנס אותו, הגיש היום (ראשון) בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין - כך נודע לוואלה! NEWS. בבקשת החנינה, שהוגשה באמצעות פרקליטו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, הובאו תיאורים קשים מתוך חקירתו במשטרה, המעידים על ההתעללות שהייתה מנת חלקו.

"הוא ביצע את זממו, אמרתי לו שאני לא רוצה והוא איים אלי", צוטט היילו בחקירת המשטרה של בבקשה החנינה, לצד תיאורים מזוויעים של המקרה. "אחרי זה חברים שאלו אותי למה אני נבוך... הייתי חושב על זה הרבה, הייתי מתעלף מהמחשבה, הייתי מעורפל – ובגלל זה כל האפליפסיה, וההתעלפויות".

בבקשת החנינה ביקש עו"ד אייזנברג מהנשיא ריבלין לחוס על היילו: "מוסד החנינה הוא אי קטן של שכל ישר ורגש בתוך ים הכללים המשפטיים. מקום שבו המשפט מכיר במגבלותיו ומודה כי לעתים כדי להגיע לתוצאה הנכונה יש לעשות גם חסד", נכתב. "מידת הרחמים המתוקה כאות וכמופת לאצילות היא". עוד נכתב כי מפרטי הבקשה ומפסיקת בית המשפט העליון ניתן להתרשם בבירור כי היילו מעולם לא תכנן לפגוע באיילין וכי הוא פעל כפי שפעל מתוך "תחושה ודאית שהוא עומד להיאנס פעם נוספת".

עוד על משפטו של יונתן היילו:
לא רצח אבל גם לא הגנה עצמית: הטענה שהובילה להפחתת עונשו של היילו
"נעשה לו צדק, הוא היה כמו מת": משפחת הצעיר שהופחת עונשו נושמת לרווחה
"פחדו של היילו מהאנס לא מספיק להוכיח הגנה עצמית"

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
היילו בבית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

"ברי כי החברה לא צריכה להרחיקו משורותיה וניתן להסתפק בחמש שנות המאסר שריצה עד כה מאחורי סורג ובריח", נכתב בבקשה. "היילו הוא בחור צעיר שעובר תלאות גדולות מכפי מידתו. בחייו המנוח התעלל בו ובמותו גזר עליו להתבגר בתוך כותלי בית הסוהר".

"כמי שמוביל את יונתן בכמעין שביל עזים צר כבר חמש שנים בתוך מה שנראה כמפולת סלעים אדירה", הוסיף עורך דינו, "כמי שראה את הכאב והסבל שלו ושל בני משפחתו, אני פונה אליך בבקשה זו כבוד הנשיא, כשופרו של יונתן היילו, לשקול שיקולי חסד ורחמים ולנהוג בו לפנים משורת הדין".

היילו הורשע תחילה ברצח של איילין ונידון ל-20 שנות מאסר, אולם בית המשפט העליון המיר לפני כחודש את עבירת הרצח בהריגה וקיצור את עונש ל-12 שנות מאסר. לאחרונה פנו כ-65 חברי כנסת לנשיא המדינה וביקשו ממנו לחון את היילו. אם עונשו יישאר כפי שהוא, בעוד שנה וחצי יעלה היילו לוועדת השחרורים לצורך דיון בניכוי שליש ממאסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully