וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

65 ח"כים פנו לנשיא: הענק חנינה ליונתן היילו שרצח את האנס שלו

במכתב ששלחו לנשיא ריבלין ביוזמתו של סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון, קראו ח"כים מכל הסיעות לחון את היילו, שהיה חשוף להתעללות מתמשכת. חסון: "התוקף השאיר בו צלקות נפשיות נוראות"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רוני כנפו

בווידאו: הפחתת עונשו של יונתן היילו, לפני כשבועיים

65 חברי כנסת מכל הסיעות חתמו היום (שלישי) על מכתב שבו קראו לנשיא המדינה ראובן ריבלין לשקול מתן חנינה ליונתן היילו, שרצח את האדם שאנס אותו, התעלל בו וסחט אותו. המכתב נשלח ביוזמתו של סגן יו"ר הכנסת, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), שאמר כי "ההתגייסות הנרחבת מעידה על לגיטימציה כמעט חסרת תקדים במתן חנינה לאדם שנפל קורבן הן לתוקף שהשאיר בו צלקות נפשיות נוראות והן למצוקתו האישית שדחפה אותו לבצע את המעשה שעשה". מצד היילו עצמו לא הוגשה בקשה לחנינה, אך היא צפויה להיות מוגשת בזמן הקרוב.

"סיפורו של היילו בוודאי מוכר לך היטב", כתבו חברי הכנסת במכתב. "צעיר בן העדה האתיופית ללא עבר פלילי, שהיה חשוף להתעללות מילולית, פיזית ונפשית מתמשכת מצד בריון שכונתי, עד שבשלב מסוים, בהחלטה נמהרת, פנה נגד אותו בריון ובאלימות נטל ממנו את חייו".

לקריאה נוספת:
לא רצח אבל גם לא הגנה עצמית: הטענה שהובילה להפחתת עונשו של היילו
"נעשה לו צדק, הוא היה כמו מת": משפחת הצעיר שהופחת עונשו נושמת לרווחה
העליון הפחית בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האיש שאנס אותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב לנשיא עליו חתמו 65 חברי כנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ח"כ חסון, המקרה הייחודי של היילו הוא "אחד האירועים הקשים והטרגיים ביותר, של בחור צעיר שעבר התעללות קשה, אונס וסחיטה, עד כדי שנקלע לסערת רגשות שהובילה אותו לרצוח את האדם שאנס אותו והתעלל בו. בית המשפט העליון התייחס אף הוא למקרה והמתיק את עונשו. אולם בעיניי, על אף המורכבות המשפטית, יש מקום לבקש מנשיא המדינה להתחשב בפן האנושי שבסיפור, ולשקול להעניק ליונתן חנינה".

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
היילו בבית המשפט העליון, לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

היילו, תושב נתניה בן 25, הורשע לפני כשלוש שנים בבית המשפט המחוזי בלוד בגין רצח ירון איילין בן ה-27 בשכונת קריית נורדאו בשנת 2010. במשפטו הוא טען כי איילין סחט אותו ואנס אותו פעמיים בעבר, עוד לפני האירועים שהתרחשו בליל הרצח, שבו, לטענתו של היילו, איילין - בעל עבר פלילי והרשעה באונס - ניסה לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית, כך שמעשיו נבעו מהגנה עצמית.

תחילה קיבל היילו עונש מופחת של 20 שנות מאסר בלבד, לאחר שבית המשפט המחוזי קבע שהיה נתון במצוקה נפשית קשה עקב התעללות קודמת של המנוח בו. לפני כשבועיים, שנה וחצי לאחר שנשמע ערעורו של היילו, בית המשפט העליון הפחית את עונשו והמיר את עבירת הרצח בהריגה, כך שבעוד שנתיים היילו יוכל להשתחרר. אף שהשופט חנן מלצר דחה את טענת עורכי דינו של היילו על כך שהרצח נבע מהגנה עצמית, הוא קיבל את הטענה ל"התגרות מתמשכת" מצדו של איילין, שמצדיקה הפחתה בעונש ובחומרת העבירה.

עורך דינו של היילו, אלון אייזנברג, בירך על היוזמה: "הגיעה העת שנשיא המדינה יפסיק את מסע הייסורים שעובר יונתן היילו מעל לחמש שנים. אני שמח לראות שנבחרו הציבור נרתמו למאבק החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully