וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעשה לו צדק, הוא היה כמו מת": משפחת הצעיר שהופחת עונשו נושמת לרווחה

31.5.2016 / 13:25

משפחתו של יונתן היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, הביעה שמחה על ההקלה בעונשו. "אני בכיתי, והוא חייך", סיפרה אחותו, "סבלתי שש שנים". האם: "אלוהים יברך את צוות ההגנה"

עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רוני כנפו

"הוא מרגיש שנעשה לו צדק, הוא אמר תודה" – כך סיפרה היום (שלישי) מנאן היילו, אחותו של יונתן היילו. זאת לאחר שבית המשפט העליון קיבל באופן חלקי את הערעור שהגיש על גזר הדין ברצח האדם שאנס אותו, לטענתו. בית המשפט שינה את האישום להריגה, והורה על הפחתת עונש המאסר ל-12 שנים מ-20 שנה.

האחות סיפרה: "דיברתי איתו אחרי ההחלטה, אני בכיתי והוא חייך. חיבקנו את השני, הוא בסדר עכשיו". לדבריה, "התקשרתי לאימא שלי וסיפרתי לה. כל הדרך דיברתי איתה, היא בכתה והתפללה. אנחנו כל הזמן מתפללים, והתפילה שלנו הגיעה לאלוהים". בשיחה עם מנאן לאחר הקראת פסק הדין, אמרה האם: "אלוהים יברך את צוות ההגנה. אני שמחה מאושר. אני שמחה ומאושרת, אני מקווה שגם אתם תהיו מאושרים כמו שאני מאושרת כרגע".

"שמחתי מאוד", הבהירה האחות מנאן. "סבלתי שש שנים, ועכשיו אני שמחה". היא הוסיפה: "הוא צעיר. הוא יגיע הביתה, הוא יתחתן ויהיו לו ילדים, זה מה שאני רוצה. אני לא רוצה שהוא יישאר בכלא, הוא היה כמו מת, אבל עכשיו הוא בסדר".

עוד בוואלה! NEWS:
העליון הפחית בעונשו של יונתן היילו, שהרג את האיש שאנס אותו
אחרי שנה וחצי, הצעיר שהורשע ברצח האנס שלו עדיין ממתין להכרעה

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
"אני בכיתי והוא חייך". היילו בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

היילו נאסר כבר לפני שש שנים, ולכן נותרו לו שש שנים נוספות לריצוי העונש. עם זאת, הוא עשוי להשתחרר בעוד כשנתיים, אם ינוכה שליש מעונשו. כמו כן, פרקליטו עו"ד אלון אייזנברג מסר כי הוא צפוי להגיש בקשת חנינה לנשיא ראובן ריבלין.

הכרעת השופטים גרמה להתרגשות רבה בקרב היילו והקהל שהגיע לאולם הדיונים. "זהו אחד מאותם מקרים שבהם המשפט אינו יכול להכיל את מלוא מורכבותם של החיים ושל הצער האנושי", נכתב בהחלטת השופטים, שהתפרסה על פני 90 עמודים. "זהו מקרה שמחייב איזון בין ההתחשבות במצוקת הפרט לבין שיקולי צדק כלל חברתיים, ובכלל זה השמירה על קדושת חייו של כל אדם, גם מי שפשע, והחשש מפני מתן הכשר לעשיית דין עצמית ולנקמה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אחותו של יונתן היילו,  ועורך דינו אלון אייזנברג בבית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
"התפילה שלנו הגיעה לאלוהים". מנאן היילו ועו"ד אייזנברג, היום בבית המשפט/נועם מושקוביץ
"זהו אחד מאותם מקרים שבהם המשפט אינו יכול להכיל את מלוא מורכבותם של החיים ושל הצער האנושי"

השופט חנן מלצר קבע כי יש מקום לשנות את עבירת ההרשעה מרצח להריגה בשל "קנטור מתמשך" מצדו של הקורבן כלפי היילו. "אין להבין מדברי כי התנהגות היילו הייתה סבירה שכן הוא קיבל החלטה, אף אם ספונטנית, להרוג את המנוח ועל כן אין לפטור אותו מאחריות פלילית", כתב מלצר, "אלא שעליו לשאת בעונש ההולם את מעשיו. אדם אשר נפגש עם מי שהתעלל בו מינית ונלקח על ידו לאזור חשוך ומבודד, קיים יסוד להניח כי הוא עומד לחוות התעללות מינית נוספת - הוא עלול להיכנע ל'תחושת הטבע האנושי' ולאבד את עשתונותיו".

היילו, תושב נתניה בן 25 ממוצא אתיופי, הורשע בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. הוא נמצא אשם ברצח ירון איילין בן ה-27 בשכונת קריית נורדאו בעיר בשנת 2010. הוא טען כי נסחט ונאנס פעמיים בעבר על ידי איילין, עוד לפני האירועים שהתרחשו בליל הרצח. לטענתו, איילין, בעל עבר פלילי שהורשע באונס, ניסה לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית באותו לילה, ולכן הוא נימק את המניע למעשיו כהגנה עצמית.

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
הסגיר את עצמו ושחזר את מעשיו. היילו בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

לדברי היילו, הוא לא תכנן לפגוש את איילין באותו לילה. לטענתו, לאחר שנפגשו התפתח ביניהם דין ודברים ונשמעו בו גם הערות בעלות גוון מיני, שייתכן שהיה בהן כדי להוביל לתקיפה מינית נוספת מצדו של איילין. בשלב מסוים, כך לפי תיאורו של היילו, השניים התרחקו משאר האנשים שהיו בקרבתם, ואיילין הסתובב להטיל את מימיו. כשביקש להסתובב בחזרה, חנק אותו היילו, לאחר מכן הכה אותו בראשו ובאיבר מינו בלבנה וגרר אותו על הרצפה עד שמת. היילו הסגיר את עצמו למשטרה ואף שחזר את מעשיו בפני החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully