וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיעוד הרוסי חשף בטעות: פצצות מצרר על מטוסי הקרב בסוריה

בסרטון מביקורו של שר ההגנה בבסיס חיל האוויר הרוסי באזור לטקיה, שהפיצה הרשת הממלכתית RT, תועדה תחמושת האסורה על פי הדין הבינלאומי. הרשת הסירה את התיעוד לזמן קצר. מוסקבה הכחישה בעבר כל שימוש בפצצות מצרר

עריכה: שניר דבוש

סרטון שפרסמה בסוף השבוע הרשת הרוסית הממלכתית RT מביקורו של שר ההגנה סרגיי שויגו בבסיס האווירי חמימים שבסוריה מוכיח כי המטוסים הרוסיים חומשו בפצצות מצרר, האסורות על פי החוק הבינלאומי. הסרטון, שאורכו 56 שניות, פורסם לראשונה ביום שבת, ובו תועדו פגישות וסיורים שערך שויגו בבסיס.

אתמול (שני), יומיים לאחר פרסום הסרטון, כמה בלוגרים העוסקים בתחום הצבאי ציינו כי ניתן לראות בו בבירור שתי פצצות RBK-500, האסורות לשימוש במסגרת האמנה למניעת פצצות מצרר שאושררה על ידי מאה מדינות ונחתמה על ידי 19 נוספות, שהוטענו על מטוס קרב רוסי. לאחר מכן, RT פרסמה גרסה ערוכה של הסרטון, שממנו הושמט החלק שבו ניתן לראות את הפצצות, בטענה כי פניו של טייס הקרב נחשפים – למרות שהוא עוטה קסדה ומשקפי שמש גדולים. אלא שאמש כבר השיבה הרשת את הגרסה המקורית.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי תקיפת המורדים: רוסיה סיכמה עם ארה"ב על שיפור התיאום בסוריה
עשרות דיפלומטים נגד מדיניות אובמה בסוריה: "יש לתקוף את אסד"
הפוגה בקרבות בחאלב ביוזמת רוסיה: "רוצים הפסקת אש ארוכת טווח"

פצצות מצרר על מטוס רוסי בבסיס חמימים, סוריה, 18 ביוני 2016. RT, צילום מסך
"חיל האוויר הרוסי לא משתמש בפצצות מצרר". תיעוד הפצצות בחמימים/צילום מסך, RT

פצצות מצרר נושאות מספר רב של פצצות זעירות – לרוב כמה מאות – שמתפזרות על פני שטח נרחב בעת הפגיעה בקרקע. מלבד הפגיעה הנרחבת בשטח וחוסר היכולת לפגוע באופן ממוקד במטרה המיועדת בלבד, דווח על מקרים רבים של פצצות מצרר שלא התפוצצו ברגע הפגיעה בקרקע, בעיקר במקרים של פגיעה בצמחיה או בחול רך, והמשיכו לסכן את האוכלוסייה המקומית, גם שנים רבות לאחר ההפצצה. האמנה נגד השימוש בהן נחתמה בשנת 2008 ונכנסה לתוקף ב-1 באוגוסט 2010, למרות ש-78 מדינות, בהן רוסיה, מצרים, ערב הסעודית, ארצות הברית וישראל טרם חתמו עליה.

מאז תחילת המעורבות הרוסית בסוריה, התקבלו דיווחים רבים על ראיות לשימוש בפצצות מצרר, אולם מוסקבה הכחישה בעקביות את הטענות. בחודש דצמבר האחרון, בתגובה לדוח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי" שקבע כי רוסיה השתמשה בפצצות מצרר, מסר דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונשנקוב כי "חיל האוויר הרוסי לא משתמש בפצצות מצרר". דוח דומה של ארגון "Human Rights Watch" שפורסם אף הוא בסוף השנה שעברה זכה להכחשה מוחלטת ולגינוי מצד מוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully