וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תקיפת המורדים: רוסיה סיכמה עם ארה"ב על שיפור התיאום בסוריה

19.6.2016 / 13:00

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי הושגו הבנות עם הפנטגון על הצורך בהידוק שיתוף הפעולה, לאחר שמטוסי קרב רוסיים הפציצו ארגון הנלחם בדאעש ונתמך בידי ארה"ב. הפנטגון: "מודאגים מאוד"

עריכה: יאיר דניאל

רוסיה וארצות הברית הסכימו על הצורך בשיפור התיאום ביניהן על מנת להימנע מתקריות בזמן פעילותן הצבאית בסוריה – כך נמסר היום (ראשון) ממשרד ההגנה של רוסיה. בוושינגטון לא אישרו את הדברים. לפי ההודעה, גורמי צבא משתי המדינות הגיעו להבנות בשיחת וידאו. זאת ברקע התקרית שאירעה בשבוע שעבר, שבה תקפו מטוסי קרב רוסיים מורדים הנתמכים בידי וושינגטון בדרום סוריה חרף אזהרות שהגיעו מצד הפנטגון.

אתמול הודיע הפנטגון כי במהלך השיחה עם רוסיה הוא הביע "דאגה גדולה" מתקיפת ארגון "צבא סוריה החדש" הנלחמים בדאעש בסמוך למעבר הגבול א-תנף עם עיראק ביום חמישי האחרון. לפי הפנטגון, המורדים הותקפו על אף שהם חלק מ"הפסקת פעולות האיבה", ההסכם שנועד להביא להפסקת אש בסוריה והושג בין וושינגטון למוסקבה בפברואר. עוד נמסר כי ההפצצות נמשכו גם לאחר שארצות הברית הזהירה את הכוחות הרוסיים מכך.

לקריאה נוספת בנושא
ביקור מפתיע בדמשק: שר ההגנה של רוסיה נפגש עם אסד
עשרות דיפלומטים נגד מדיניות אובמה בסוריה: "יש לתקוף את אסד"

עשן מיתמר מתקיפת הקואליציה האמריקנית בעיר מנבג', צפון סוריה, שנשלטת על ידי דאעש, 18 ביוני 2016. רויטרס
עשתן מיתמר מהעיר מנבג', צפון סוריה, לאחר תקיפת הקואליציה, אתמול/רויטרס

ביום שישי אמרו כמה גורמים אמריקניים כי מספר קטן של מורדים נהרגו בתקיפות . "הרוסים אמרו בתחילה כי הם הגיעו כדי להילחם בדאעש, אבל זה לא מה שהם עושים", אמר שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר בשיחה עם כתבים ביום שישי האחרון. הוא ציין כי מוסקבה פגעה במורדים במכוון או שלא היה בידיה מודיעין טוב בטרם התקיפה. מהקרמלין נמסר בשישי כי המורדים המתונים ומורדים אסלאמיים נלחמים בסמיכות על הקרקע ולכן קשה להבדיל ביניהם.

בתוך כך, אתמול נועד נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק עם שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו ודן עמו בהמשך שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות. משרד ההגנה הרוסי אישר את דבר הביקור ומסר כי שר ההגנה שוחח עם אסד על נושאים טכניים ועל המלחמה במורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully