וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה אמנה להפסקת השימוש בפצצות מצרר

לאחר 10 ימי שיחות בדבלין הסכימו 111 מדינות לאסור על ייצור הפצצות הקטלניות והשימוש בהן. ישראל לא חתמה על האמנה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

111 מדינות הביעו אמש (רביעי) את הסכמתן לחתום על אמנה בינלאומית להפסקת השימוש בפצצות מצרר, וחתמו על טיוטה לאמנה. ההסכם, שהושג לאחר עשרה ימים של משא ומתן בבירת אירלנד, דבלין, יוציא אל מחוץ לחוק את השימוש, הייצור, ההעברה והצבירה של פצצות מצרר בקרב המדינות החתומות על האמנה בתוך שמונה שנים.

על אף שביעות רצונם של דיפלומטים בעולם מההישג, שש המדינות הנמנות על היצרניות והצרכניות הגדולות של הפצצות בעולם, לא מתכוונות לחתום על האמנה. ארצות הברית, רוסיה, סין, הודו, פקיסטן וישראל אף בחרו להיעדר מהשיחות בדבלין.

"זהו הסכם מאוד חזק ושאפתני, שלמרות זאת הצליח להתקבל על הרוב המכריע של המדינות", אמר שר החוץ האירי, מייקל מרטין לסכונות הידיעות הצרפתית. "זוהי תרומה גדולה לחוק ההומניטרי הבינלאומי". לדבריו, "השיחות התאפיינו בנחישות אמיתית של כל הצדדים להגיע לקונצנזוס".

"ישראל ביצעה פשעי מלחמה"

פצצות המצרר הן פצצות המוטלות בגובה רב, מתפוצצות באוויר, ומפזרות אלפי פצצות קטנות המתפזרות באופן רנדומלי בשטח נרחב. כתוצאה מכך, פוגעות הפצצות באקראי גם בחפים מפשע המרוחקים ממטרת ההפצצה, ומהוות סיכון ממשי לאוכלוסייה האזרחית.

ישראל השתמשה בפצצות מצרר לאחרונה במהלך מלחמת לבנון השנייה. לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ישראל מצד ארגוני זכויות אזרח וממשלות בעולם על השימוש הנרחב בפצצות, ואף נטען כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה. על פי דו"ח ארגון אמנסטי, שימוש צה"ל בפצצות המצרר הוביל למותם של 200 בני אדם בדרום לבנון מתחילת המלחמה ועד סוף שנת 2006, גם לאחר שהמערכה הסתיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully