וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה אבא יגיד כשאחזור בלי הטרקטורון?": מבצע אכיפה משטרתי בחופים

המשטרה ערכה מבצע באזור חופי ראשון לציון ופלמחים, כדי לתפוס נהגים שנסעו בצורה מסוכנת, תחת השפעת אלכוהול או בקרבת המתרחצים. "תרבות הבילוי בים השתנתה, אנשים שותים, מעשנים נרגילות וחושבים שהם במועדון"

צילום: ניב אהרונסון

מסוק משטרתי, 20 ניידות - גלויות וסמויות, מחסומי פתע, ג'יפים ואופנועים של משטרת ישראל ושל רשות הטבע והגנים – אלו המשאבים שהשקיעה המשטרה במבצע אכיפה נרחב בחופי פלמחים וראשון לציון, היום (שישי) בשעות הצהריים. המבצע נועד לרסן את הנהגים שנוסעים בפראות בדרכם לחוף, למנוע מנהגים שבילו בחופים ובבריכות השחייה לנהוג שיכורים, ולוודא כי רכבי שטח לא נוסעים על החוף בקרבת המתרחצים. את המבצע יזם אגף התנועה של המשטרה, בפיקודו של ניצב ירון בארי שפיקד על הכוחות בשטח, ולקחה בו חלק רשות הטבע והגנים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הטרגדיה של חברת הלייבור עשויה להיות גורם מכריע בעתיד בריטניה
מיוחד: לילה במארב עם הגדוד שעוקב אחרי חיזבאללה בגבול
מושל איסטנבול אסר על מצעד הגאווה "מחשש לביטחון הצועדים"

מבצע אכיפה משטרתי לקראת פתיחת עונת הקיץ בחוף פלמחים, ראשון לציון. יוני 2016. מגד גוזני
נגד אחד מהנהגים הוגשו שלושה דוחות תנועה. מבצע האכיפה, היום/מגד גוזני

תחילה התמקדו השוטרים בכבישים המוליכים לחופי פלמחים וראשון לציון, ואיתרו עשרות נהגים שעברו עבירות תנועה מסכנות חיים, כמו עקיפה בנקודה שבה יש קו הפרדה רציף, נהיגה מעל המהירות המותרת, ועוד. אחד מהנהגים שהתעלמו מקו הפרדה רציף נתפס בעת שברכב ישבה גם אשתו. לאחר שעצר, התברר כי אין לו רישיון נהיגה וחלפה שנה מאז שמכוניתו הייתה צריכה לעבור טסט. נגד הנהג, תושב ראשון לציון, הוגשו שלושה דוחות תנועה, שכללו הזמנה למשפט. מכוניתו הוחרמה ל-30 ימים ואת הדרך מחוף פלמחים לראשון לציון עשו בני הזוג ברגל.

במקרה אחר נתפס רוכב אופנוע כבד שנהג בצורה פרועה, ולאחר מרדף קצר התברר כי הוא נוהג ללא רישיון מתאים. גם הוא נאלץ להיפרד מהאופנוע ל-30 ימים וקיבל זימון למשפט כבר בשבוע הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מבצע אכיפה משטרתי לקראת פתיחת עונת הקיץ בחוף פלמחים, ראשון לציון. יוני 2016. מגד גוזני
את המבצע יזם אגף התנועה, בפיקודו של ניצב ירון בארי. מבצע האכיפה, היום/מגד גוזני

במקביל ריחף המסוק המשטרתי מעל הכוחות שפעלו בשטח, וסייע להם לאתר נהגים שנסעו באופן מסוכן בקו החוף. פקחי רשות הטבע והגנים, יחד עם השוטרים, הבחינו בנהג טרקטורון שנסע צמוד למתרחצים. כשהגיע לשימוע בפני קצין המשטרה, טען: "רק נתתי את הכלי לחבר, לעשות סיבוב קצר". הוא ציין שהטרקטורון עלה 140 אלף שקלים, וכי הוא חייל בשירות סדיר שהשקיע בכלי הרכב את כל חסכונותיו. "עכשיו אתם מחרימים לי אותו לחודש, מה אני אגיד לאבא שלי? איך אסביר לו למה לא חזרתי עם הטרקטורון?", תהה.

הקצין לא גילה רחמים, ולאחר שזימן את הצעיר למשפט, החל להטיף לו. "אני רוצה להגיע לכאן עם אשתי ועם הילדים שרוצים לשחק על החוף, אבל אחד כמוך במעשה שהוא עושה מסכן אותם. הטרקטורון שלך יכול לפגוע בילדים שלי שישחקו על החוף", נזף.

מבצע אכיפה משטרתי לקראת פתיחת עונת הקיץ בחוף פלמחים, ראשון לציון. יוני 2016. מגד גוזני
נוצרה הרתעה. מבצע האכיפה, היום/מגד גוזני

לאחר שחלפו כמה שעות מתחילת המבצע, לעת ערב, החלה תנועה ערה לכיוון היציאה מהחופים. זה היה האות לפתוח בשלב השני במבצע – אכיפת האיסור לנהוג תחת השפעת אלכוהול. השוטרים הקימו מחסומים בכביש 4311, המוביל מחוף פלמחים לראשון לציון, וכן באזור מחלף עין הקורא שליד ראשון לציון. נהגים צעירים וכאלה שעוררו את חשדם של השוטרים נעצרו לבדיקת ינשוף, כדי לבדוק מהי רמת האלכוהול בגופם.

"בשנים האחרונות תרבות הבילוי בים ובבריכה בישראל השתנתה. אנשים שותים אלכוהול על שפת הים והבריכה, מביאים גם נרגילות ומוזיקה וחושבים שהם בבילוי לילי במועדון", פרס את משנתו אחד משוטרי התנועה. בדיקת הרכבים יצרה עומס תנועה, אך ככל הנראה יצרה הרתעה - יותר ויותר נהגים זיהו ממרחק את הפעילות המשטרתית, נטשו את ההגה ופינו את מקומם לאדם שלא שתה.

מהמשטרה נמסר כי המבצע שנערך היום הוא הראשון בשורה של מבצעי קיץ שייערכו בחודשים הקרובים בחופי הרחצה ובמקומות בילוי נוספים. מטרתם היא ליצור אצל הנהגים הרגלי נהיגה בטוחה ואחראית גם בדרכם לבילוי בים או בבריכה, ובחזרה ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully