וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"פיליבסטר" הדמוקרטי הצליח? הסנאט יצביע על החמרת תקנות הנשק

בתום 15 שעות שבהן דיבר הסנאטור כריס מרפי על הצורך לשנות את החקיקה, נמסר כי הצבעה צפויה ביום שלישי הקרוב. במקביל, הערב ביקרו אובמה וסגנו ביידן באורלנדו, ונפגשו עם ניצולי הטבח

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ההצבעה בסנאט האמריקני על תקנות נשק חדשות, שימנעו מכירת כלי נשק לחשודים בטרור, תיערך ככל הנראה ביום שלישי הקרוב – כך מסרה היום (חמישי) הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינסטיין. זאת, בתום "פיליבסטר" של כ-15 שעות שערך בסנאט הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי, בעקבות הטבח במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, שבו נהרגו 49 בני אדם.

מרפי התחייב להישאר באולם הסנאט "עד שנקבל סימן כלשהו שאפשר להגיע להסכמה" בנוגע להצבעה על החקיקה שהציגה פיינסטיין בסוף השנה שעברה. עם זאת, לא ידוע על התחייבות כלשהי מצד המחוקקים הרפובליקנים לתמוך בהצבעה. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל אמר כי "ננסה להתקדם עם שינויים משני הצדדים, וכשתהיה התקדמות נעדכן את כולם".

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל מאורלנדו כתב בפייסבוק בזמן הטבח: "טעמו את נקמת דאעש"
חקירת הטבח באורלנדו: "ליורה לא הייתה אף מטרה מלבד המועדון"
סקר בארה"ב: טראמפ יטפל טוב יותר בטרור, אך התמיכה בו ירדה לשפל חדש

הסנאטור כריס מרפי בתום פיליבסטר, ארה"ב, 16 ביוני 2016. רויטרס
"ננסה להתקדם עם שינויים משני הצדדים". מרפי, היום בסנאט/רויטרס

בפתח דבריו, הוא התייחס לירי בבית הספר היסודי סנדי הוק בניוטון, שבמדינתו קונטיקט, בשנת 2012. "הכישלון לעשות משהו, כלשהו, על מנת לעצור את הטבח הזה מכאיב ולא נתפס", אמר. בהמשך הבהיר כי כעת יש לחץ על חברי הסנאט לקדם חקיקה בנושא.

במקביל, הערב נפגשו נשיא ארצות הברית ברק אובמה וסגנו ג'ו ביידן עם ניצולי הטבח באורלנדו. דובר הבית הלבן אריק שולץ מסר כי "הנשיא מאמין שאין דרך יותר מוחשית להביע תמיכה מאשר להגיע לעיר שבה התקרית הנוראה אירעה".

לדבריו, "הוא עומד לצד תושבי אורלנדו בתקופה הקשה הזאת, ובנתיב השיקום". לא נמסרו פרטים נוספים מהפגישות שערכו אובמה וביידן, אולם ידוע כי הם נפגשו עם ראש העירייה באדי דייר, עם הסנאטור מפלורידה מרקו רוביו, עם המושל ריק סקוט ועם בכירים נוספים, מלבד הניצולים ומשפחות ההרוגים.

בנאום שנשא ביום שלישי, אמר אובמה כי "סוכנויות הביטחון שלנו מנעו מתקפות רבות והצילו חיים רבים, אך למרות העבודה הקשה משהו כמו מה שאירע באורלנדו עלול להתרחש". הוא דיבר רבות על המאבק בארגון "המדינה האסאלמית" (דאעש), אולם היום הבהיר ראש ה-CIA ג'ון ברנן כי ליורה מאורלנדו, עומר מטין, לא היה כל קשר לארגון טרור.

(עדכון ראשון: 18:52)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ביקור ברק אובמה באורלנדו, פלורידה, 16 ביוני 2016. רויטרס
אובמה וביידן, לאחר שהניחו זר זיכרון באורלנדו/רויטרס
ביקור ברק אובמה באורלנדו, פלורידה, 16 ביוני 2016. רויטרס
ראש העירייה מעניק חולצת עם דגל הגאווה לאובמה, היום/רויטרס
ביקור ברק אובמה באורלנדו, פלורידה, 16 ביוני 2016. רויטרס
"רובים הם נשק להשמדה המונית". מחאה מול שיירת הנשיא, היום באורלנדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully