וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "קוראים לי להשתמש במינוח 'אסלאם קיצוני' - מה זה ישנה?"

נשיא ארה"ב יצא נגד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ וגורמים נוספים, ואמר כי שימוש באותו המינוח ישחק לטובתם של ארגוני הטרור "שרוצים להפוך את המלחמה נגדם למאבק בין האסלאם לאמריקה". על קריאת טראמפ לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב: "יהפוך אותנו לפחות בטוחים"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא היום (שלישי) נאום מיוחד בעקבות הטבח שאירע במועדון באורלנדו, ותקף בחריפות את המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ וגורמים נוספים הדורשים ממנו להכריז כי פעולות הטרור מתרחשות בעקבות "האסלאם הקיצוני".

"נהוג לבקר אותי ואת ממשלי על כך שלא השתמשנו במינוח 'איסלאם קיצוני'. הם אומרים כי אי אפשר להביס את דאעש בלי להשתמש במינוח הזה", אמר אובמה בנאום בבית הלבן והוסיף: "מה זה ישנה? האם זה יהפוך את דאעש למחויב פחות להרג אמריקנים. התשובה היא לא. לקרוא לאיום בשם אחר לא אומר שהוא ייעלם, מדובר בהסחת דעת פוליטית".

"לא היה רגע שלא פעלנו בדרך מסוימת כי לא השתמשנו במינוח אסלאם קיצוני. אף פעם יועץ שלי לא אמר 'אלוהים אם נשתמש במינוח הכול ישתנה'". הנשיא האמריקני הדגיש כי הסיבה שהוא לא משתמש באותו המינוח "לא נוגעת לתקינות פוליטיקלית ובכלל לא קשורה למאבק בטרור". לדבריו, שימוש במינוח יפעל לטובת ארגונים קיצוניים "שרוצים להפוך את המלחמה למאבק בין האסלאם למערב ולאמריקה". "זו התעמולה שלהם וכך הם מגייסים, ואם אנו נכנס למלכודת הזו ונרמוז לכך שאנו במלחמה עם דת, נעשה את העבודה בשבילם", הדגיש.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסר הצהרה בעניין בטבח באורלנדו. רויטרס
"לא נכנס למלכודת של האסלאם הקיצוני". אובמה, היום/רויטרס

אובמה התייחס גם לקריאתו של טראמפ לאסור כניסת מהגרים מוסלמים לארצות הברית. "מתי זה יסתיים?", תהה אובמה. "הרוצח מאורלנדו ואחד מהרוצחים בסן ברנרדינו היו כולם אזרחים אמריקניים. האם נתייחס לכל המוסלמים בצורה שונה? נכניע אותם לפיקוח מיוחד? נפלה אותם בגלל אמונתם? הרפובליקנים באמת מסכימים עם זה? זו לא אמריקה שאנו מעוניינים בה וזה לא מייצג את הערכים הדמוקרטיים".

לדבריו, האיסור שמציע טראמפ "יהפוך אותנו לפחות בטוחים. זה יהפוך מוסלמים במדינה ובעולם להרגיש כי לא משנה מה הם יעשו הם יהיו תחת פיקוח. זה יגרום למוסלמים אמריקנים להרגיש כי הממשלה שלהם בוגדת בהם".

אובמה ציין אירועים היסטוריים שבהם ארצות הברית הפלתה בין בני אדם, ברמיזה על היחס כלפי השחורים במדינה. "בהיסטוריה שלנו ישנם רגעים שבהם נהגנו מתוך פחד והתחרטנו על כך. ראינו את ממשלנו לא מתייחס כראוי לאזרחינו וזה היה חלק מביש בהיסטוריה. זו מדינה שנוסדה על חירויות, בהן חופש הדת. אם נזנח את הערכים האלה יהיה יותר קל להפוך אנשים לקיצונים ונבגוד במה שאנו מנסים לקדם, כל מה שהופך אותנו ליוצאי דופן, ואז הטרוריסטים ינצחו. אני לא אתן לזה לקרות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דונלד טראמפ בנאום במנצס'טר, ניו המפשייר, 13 ביוני 2016. רויטרס
"יגרום למוסלמים להרגיש שהממשלה שלהם בוגדת בהם". טראמפ/רויטרס

בנוגע לטבח באורלנדו אמר אובמה כי "סוכנויות הביטחון שלנו מנעו מתקפות רבות והצילו חיים רבים, אך למרות העבודה הקשה משהו כמו מה שאירע באורלנדו עלול להתרחש". הוא דיבר רבות על המאבק בארגון "המדינה האסאלמית" (דאעש), ופירט על ההתקדמות של הכוחות בעיראק ובסוריה. לדבריו, בעיראק הצליחו כוחות הביטחון במדינה לכבוש חצי מהשטח שהיה בידי דאעש. כמו כן, הוא ציין כי ארצות הברית ממשיכה לפעול לאכיפת הפסקת האש בסוריה. "הפסקת האש לא עצרה את המתקפות, ומשטר אסד מפר אותה. למרות שהיא שברירית, הפסקת האש הצליחה להציל חיים ולהביא סיוע הומניטרי למקומות נצורים".

"המשימה שלנו היא להשמיד את דאעש, זה מאבק קשה אך אנו רושמים התקדמות טובה", אמר. "בחודשים האחרונים הוריתי על מהלכים להגברת המאבק בארגון, כמו הצבת כוחות ותקיפות ממסוקים. המטוסים שלנו ממשיכים לתקוף. דאעש נמצא תחת לחץ יותר מבעבר ואנו חיסלנו עד כה כ-120 מפקדים בכירים בארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully