וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מאמין בגן עדן": נחשף התחקיר של הדמוקרטים על טראמפ

"דוח דונלד טראמפ", שהושג על ידי האקרים רוסים, פורסם באתר "גוקר". על פני יותר מ-200 עמודים, מצוינים אמירות ודיווחים תקשורתיים, שנועדו להכתים את תדמיתו של המועמד הרפובליקני

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הוא "איש עסקים גרוע" ו"מיזוגן בכיר" – כך על פי מסמך מדיניות פנימי של המפלגה הדמוקרטית, שפורסם היום (חמישי) באתר "גוקר", לאחר שהאקרים רוסים פרצו למחשבי הוועדה הלאומית של המפלגה. המסמך, שנוצר ב-19 בדצמבר 2015, הושג על ידי האקר שפעל לכאורה בשירות הממשלה הרוסית, שלפי הודעתו לאתר האמריקני, "השיג אלפי מסמכים נוספים מהרשת הפנימית של המפלגה הדמוקרטית".

המסמך, המתפרש על פני יותר מ-200 עמודים, כולל מידע רב שנועד להכפיש את שמו של המועמד הרפובליקני, ומתבסס על עשרות התבטאויות בכלי התקשורת. אחד מהגילויים המרעישים שטרם פורסם מהמסמך, היא אמירה של טראמפ משנת 1989 כי הוא "לא מאמין בגלגול נשמות, או בגן עדן וגיהנום". בניגוד לאמונה הרשמית של הכנסייה הפרסביטריאנית, שטראמפ התעקש כי הוא משתייך אליה.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר בארה"ב: טראמפ יטפל טוב יותר בטרור, אך התמיכה בו ירדה לשפל חדש
"מגן האנושות": ארגון דתי קיצוני בהודו חגג יום הולדת לטראמפ
טראמפ לאחר הטבח באורלנדו: "מוסלמים יגייסו את ילדינו לדאעש"

דונלד טראמפ בנאום במנצס'טר, ניו המפשייר, 13 ביוני 2016. רויטרס
"אף אחד לא מאמין לי". טראמפ/רויטרס

בחודש אוקטובר אמר טראמפ בריאיון: "אני פרסביטריאני. אתם מאמינים לזה? אף אחד לא מאמין שאני פרסביטריאני. אני פרסביטריאני. אני פרסביטריאני. אני פרסביטריאני". פיסת המידע, שטרם נעשה בה שימוש במסגרת הקמפיין, נועדה להציג את טראמפ כשקרן, לאחר שבין היתר הבהיר בריאיון לכתב העת GQ בחודש נובמבר כי הוא "כן" מאמין בגן העדן, ואף מקווה להגיע לשם.

המסמך הנרחב, שכותרתו "דוח דונלד טראמפ", מתייחס לשבעה קווים עיקריים שבהם מקווה המפלגה לערער את תדמיתו של המועמד הרפובליקני. תחת הכותרת "לטראמפ אין ליבה ערכית", צוין כי "יש רק אדם אחד שטראמפ אי פעם דאג לו, וזה הוא עצמו. בין אם מדובר בעובדים אמריקנים, המפלגה הרפובליקנית או רעיותיו, הוא שמר נאמנות אך ורק לעצמו".

עוד צוין כי טראמפ מנהל "קמפיין פוגעני ומפלג, שמבוסס על הפחדה וגזענות", בהתייחסות להצעתו לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, ולהתבטאויותיו בנוגע למהגרים מקסיקנים כ"אנסים" או "סוחרי סמים". עוד נטען כי "קווי המדיניות של טראמפ – אם אפשר לקרוא להם כך – מובלים על ידי אותה חשיבה קיצונית ולא אחראית שעיצבה את נאומיו. אין כל ספק כי הרטוריקה שלו מסוכנת – אולם האג'נדה האמיתית שלו תהיה פשוט קטסטרופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בהמשך צוין כי "טראמפ מתרברב בהצלחתו העסקית, אולם הקריירה שלו רצופה במשברים עסקיים, שמעלים ספק בנוגע ליכולתו לנהל את האתגרים הפיסקליים של המדינה הזאת". בין היתר, נטען כי הרקורד של טראמפ כולל "גירוש אנשים מבתיהם וייצור קו הביגוד שלו תוך ניצול מדינות עניות כמו סין ומקסיקו". כמו כן, נכתב כי "רקורד ההלוואות הלא אחראי והפזיז של טראמפ, על מנת לבנות את האימפריה שלו – שגרם לחברות שבבעלותו לפשוט את הרגל ארבעה פעמים – הוא רק ראייה לחוסר הקשר שלו עם החיים של האמריקני הממוצע".

"בדבריו ובמעשיו, טראמפ הבהיר כי הוא חושב שתפקידן המרכזי של נשים הוא לרצות גברים", נכתב בסעיף נוסף, שמתייחס ל"אמירות המשפילות שלו לגבי נשים". בסעיף אחר, צוין על בסיס דיווחים תקשורתיים כי "רעייתו לשעבר של טראמפ האשימה אותו באונס".

"המפלגה הדמוקרטית עשתה בעצמה את 'הפריצה' למחשביה"

ממטה הבחירות של טראמפ נמסר בתגובה כי "כל המידע הזה היה ברשות הרבים במשך שנים רבות. רובו שגוי או לא מדויק". עוד נטען כי "אנחנו סבורים שהמפלגה הדמוקרטית עשתה בעצמה את 'הפריצה' למחשביה, על מנת להסיח את דעת הציבור מהסוגיות הרבות הקשורות במועמדת הפגומה שלה ובהנהגת המפלגה הכושלת. חבל מאוד שהמפלגה הדמוקרטית לא פורץ ל-33 אלף המיילים החסרים של הילרי העקומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully