וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לאחר הטבח באורלנדו: "מוסלמים יגייסו את ילדינו לדאעש"

המועמד הרפובליקני ניצל את האירוע החמור לנאום מדיניות תקיף במיוחד, שבמהלכו טען מי שהבטיח לבטל נישואי להט"ב כי הוא "הידיד הטוב ביותר של הקהילה". לדבריו, "הדבר היחיד שאנחנו חייבים לדבר עליו עכשיו הוא איום הטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב אמש (שני) בנאום שנשא במנצ'סטר, ניו המפשייר, לטבח במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, ושב על קריאתו לאיסור על כניסת מוסלמים למדינה. לטענתו, מהגרים מוסלמים "מנסים להשתלט על הילדים שלנו" ולגייס אותם לשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לדבריו של טראמפ, הוא מעוניין "להשהות את ההגירה מאזורים בעולם שבהם יש היסטוריה מוכחת של טרור". לדבריו, "אנחנו חייבים שליטה על הגבולות שלנו – לא אחר כך, עכשיו". הוא הוסיף: "הדבר היחיד שאנחנו חייבים לדבר עליו עכשיו הוא איום הטרור בגבולותינו". במקביל, מסר טראמפ כי שוחח עם נציגי לובי הנשק NRA, והבטיח "לעשות מה שצריך כדי שכל אמריקני יוכל להגן על עצמו" - כלומר, להקל את תקנות הנשק.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא לתת לפחד לנצח": בקהילת הלהט"ב באורלנדו מעכלים את האובדן
אובמה: היורה מאורלנדו "לא היה חלק מתשתית נרחבת" של דאעש
"רובה למלחמה - לא לאזרחים": הנשק הקטלני של הרוצחים בארה"ב

דונלד טראמפ בנאום במנצס'טר, ניו המפשייר, 13 ביוני 2016. רויטרס
"המשפחות של האנשים הנפלאים האלה שבורות לחלוטין". טראמפ, הערב/רויטרס

המועמד הרפובליקני, שהתבטא פעמים רבות נגד מהגרים היספניים, כינה את הטבח "מתקפת הטרור הנוראה ביותר על אדמת ארצות הברית מאז ה-11 בספטמבר". הוא הוסיף: "המשפחות של האנשים הנפלאים האלה שבורות לחלוטין, ויהיו כך לעד. אנו מוסרים את תנחומינו הכנים לקורבנות, לפצועים ולמשפחות".

אמש מסר סגן מזכיר המדינה של פורטו ריקו, רולנדו פדואה, כי "נמסר לנו ש-90% מהקורבנות הם לטיניים, ויותר ממחצית מההרוגים הם ממוצא פורטו ריקני". כמו כן, ממשלת מקסיקו מסרה כי שלושה מהנרצחים היו אזרחי מקסיקו, וכי ייתכן שיש קורבן מקסיקני רביעי.

טראמפ פתח את נאומו בדקת דומייה לזכר ההרוגים הלהט"בים מאורלנדו, וטען כי הטבח במועדון היה "מתקפה על יכולתם של אנשים חופשיים לחיות את חייהם, לאהוב את מי שהם רוצים ולבטא את זהותם". יתרה מכך, הוא קרא: "מי הידיד הטוב יותר של קהילת הלהט"ב? דונלד טראמפ עם מעשיו או הילרי קלינטון עם מילותיה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עצרת הזדהות עם קורבנות הנרצחים בטבח באורלנדו, לאס וגאס. 12 ביוני 2016. AP
"מתקפה על יכולתם של אנשים חופשיים לחיות את חייהם". עצרת זיכרון בלאס וגאס/AP

זאת, לדבריו, בהתייחסות לכוונותיו לאסור על הגירה של מוסלמים, שכביכול מתנגדים לזכויות להט"ב. עם זאת, בשבוע שעבר, אמר טראמפ בריאיון לרשת "פוקס" כי אם ייבחר לנשיאות, יפעל למינוי שופטים לבית המשפט העליון שיבטלו את הפסיקה ההיסטורית המחייבת את כל מדינות ארצות הברית לאשר נישואים גאים.

בנוסף לכך, שב וקרא טראמפ להגביר את פעילותם של סוכנויות הביון. "אנחנו חייבים להיות מסוגלים לדעת מה היורה אמר לחבריו, למשפחתו, לאנשים בעבודה", הבהיר, וטען כי מדיניותו של הנשיא המכהן ברק אובמה מונעת מסוכנויות הביטחון לבצע את תפקידן. "אנחנו חייבים מנהיג חדש, ומהר", טען.

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully