וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לתת לפחד לנצח": בקהילת הלהט"ב באורלנדו מעכלים את האובדן

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לאורלנדו

14.6.2016 / 0:10

במרכז הקהילה הגאה מתכוננים במרץ לעצרת הזיכרון שתיערך הלילה לזכר הרוגי הטבח במועדון "פולס". הדגלים הורדו לחצי התורן, ועלוני מידע להתמודדות עם מצוקה נפשית מחולקים לכל מי שמגיע. "הטבח ישנה את הקהילה שלנו באופן משמעותי, אבל אנחנו מחזקים אחד את השני"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הדגלים במרכז הקהילה הגאה באורלנדו, כמו במוסדות רבים בפלורידה ובבית הלבן, הורדו לחצי התורן. על דלת הכניסה למרכז נתלו הודעות תנחומים מתושבי העיר, ובכניסה אליו חולקו עלוני מידע בנוגע להתמודדות עם מצוקה נפשית. "אתה נחשב", נכתב באותיות גדולות על הכרטיסים שהונחו ברחבי המרכז. המתנדבים והמבקרים הרבים במקום קיבלו סרט עם צבעי דגל הגאווה, שאותו ענדו על דש חולצתם כאות לסולידריות עם הקהילה הגאה ולזכרם של ההרוגים.

"יש פחד, אבל אי אפשר לתת לו לנצח", אמר אמש (שני) לוואלה! NEWS גיילין הנטסל, מתנדב במרכז הלהט"בי באורלנדו. "אנשים עצובים, הרוסים ולא מאמינים", הוסיף הנטסל. "אנשים מחכים לשמוע עוד פרטים ולהבין למה זה קרה. מעולם לא דמיינו שמשהו כזה יכול לקרות". הוא הוסיף כי "זה יכול לקרות בכל מקום. גם בלוס אנג'לס עצרו מישהו לפני שעשה משהו במצעד הגאווה". הנטסל בטוח כי הטבח "ישנה את הקהילה שלנו באופן משמעותי, אבל אנחנו מחזקים אחד את השני".

עוד בוואלה! NEWS:
הקהילה הגאה מתאבלת על קורבנות הטבח: "הרגשנו לבד בכאב"
קליפורניה: נעצר חמוש שתכנן לפגע במצעד הגאווה בלוס אנג'לס
"זקוקים לתרומות דם כדי להציל גייז - אבל הם לא יכולים לתרום"

מרכז הקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה. 13 בוני 2016. עמרי נחמיאס
"אתה נחשב". כרטיסי מידע במרכז הגאה באורלנדו/עמרי נחמיאס
מרכז הקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה. 13 בוני 2016. עמרי נחמיאס
"אנשים מחכים להבין למה זה קרה". המרכז הגאה באורלנדו/עמרי נחמיאס

הקהילה המקומית מתכוננת לעצרת זיכרון שתיערך הלילה במרכז העיר. במקביל, החל מבצע לאיסוף תרומות כדי לממן את הטיפול הרפואי בעשרות הפצועים ואת סידורי ההלוויה של ההרוגים. בקמפיין מימון ההמונים שנפתח גויסו עד כה כמיליון וחצי דולרים.

מריאני מיטקסס, מתנדבת נוספת, סיפרה כי למרכז מגיעים מארזי שתייה ומים. "זה הולך לאנשים שעומדים בשמש לתרום דם, ולטקסי זיכרון פרטיים", הסבירה. "אנחנו דואגים למה שצריך. עד כה, הגענו ל-250 פסיכולוגים שהסכימו להתנדב ולשוחח עם נפגעי חרדה. אנחנו מתאמים הכול מתרומות, אוכל, מים, אספקה, ייעוץ פסיכולוגי".

מרכז הקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה. 13 בוני 2016. עמרי נחמיאס
"הייתי הולכת לשם בכל יום שבת". הדגלים מחוץ למרכז בחצי התורן/עמרי נחמיאס

יוזמה מרגשת נוספת של הקהילה באורלנדו היא טיפול בחיות המחמד של הקורבנות, שחלקן נותרו לבדם מאז שנרצחו בעליהם ביום ראשון לפנות בוקר. לדברי מיטקסס, "אנחנו מתכוונים לדאוג לחיות בזמן הזה, לפחות עד שהמשפחות יסיימו עם סידורי הלוויה, כדי שלא יישארו לבד".

ההתארגנות המהירה והמקיפה של הקהילה הלהט"בית באורלנדו היא עדות חיה לדברים שנשמעו מעדי ראייה רבים שהיו במועדון, שסיפרו על "הבית השני" שמועדון "פולס" היה עבורם. "לא האמנו שקרה שם משהו, אף לא היה שם כלום, אפילו לא מכות", סיפרה לרשת המקומית WFTV אחת מהחוגגות, שאיבדה שניים מחבריה בטבח. היא הוסיפה בדמעות: "הייתי הולכת לשם בכל יום שבת".

ביילין האנטסל, מתנדב במרכז הקהילה הגאה באורלנדו, פלורידה. 13 בוני 2016. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
"זה לא רק עוד מועדון גייז". הנטסל/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

גם השבוע, כמו בכל ליל שבת, "פולס" אירח מסיבה לטינית. על הבמה הייתה מלכת הדראג ממוצא פורטו ריקני קניה מייקלס, שמוכרת מתכנית הריאליטי "RuPaul's Drag Race". ואכן, סגן מזכיר המדינה של פורטו ריקו רולנדו פדואה מסר אמש כי "נמסר לנו ש-90% מהקורבנות הם לטיניים, ויותר ממחצית מההרוגים הם ממוצא פורטו ריקני".

סיפורו של המועדון, שנפתח בשנת 2004 עם ההבטחה כי "זה לא רק עוד מועדון גייז", מספר את קורותיה של הקהילה הלהט"בית המקומית. ברברה פומה, שפתחה את המקום יחד עם רון לגלר, ביקשה להנציח את אחיה, ג'ון, שמת מאיידס, ולהעלות מודעות לקהילה הלהט"בית בעיר. "קראנו למועדון 'פולס', על שם פעימות הלב של ג'ון", נכתב באתר הרשמי, "המועדון נפתח תחת השראתו של ג'ון, וכך הוא נשאר בחיים, בעיני חבריו ובני משפחתו".

פומה סיפרה כי היא החלה לצאת למועדוני גייז בגיל 14 יחד עם אחיה הגדול. "באותה העת, הסצנה הלהט"בית הייתה מחתרתית ולא מובנת, אפופה חשאיות ומסתורין", סיפרה. מלבד המסיבות שנערכו במקום, המועדון שיתף פעולה עם שורה ארוכה של ארגונים מקומיים למען זכויות להט"ב, למאבק באיידס ולמען להט"בים מהגרים.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully