וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זקוקים לתרומות דם כדי להציל גייז - אבל הם לא יכולים לתרום"

לאחר הטבח במועדון להט"ב באורלנדו, דווח כי בנק הדם הסכים להסיר באופן זמני את ההגבלות על תרומות דם מגברים הומואים, אולם הדיווח התבר כשגוי. "החברים ובני הזוג של הנפגעים לא מורשים לעזור להם"

ספק 500

הדיווחים שהופצו בכלי התקשורת האמריקניים, לפיהם בנק הדם האמריקני "OneBlood" הודיע היום (ראשון) כי לאחר מתקפת הירי הקטלנית במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, הוא יקבל תרומות דם מכל האזרחים - כולל גברים הומואים - התבררו כשגויים.

בהודעה רשמית, נמסר כי "כל התקנות בנוגע לתרומות דם תקפות". זאת, בהתייחסות לאיסור החוקי שעדיין קיים על קבלת תרומות דם מגברים שקיימו יחסי מין עם גברים בשנה שלפני התרומה. החוק בפלורידה שונה בשנה שעברה, כך שהוסר האיסור הגורף על גברים הומואים לתרום דם, אולם פרק הזמן מקיום יחסי המין האחרונים נשמר, בדומה לנהלים בחלקים אחרים של ארצות הברית ובמדינות נוספות בעולם.

"זה די מחליא שאחרי רצח המוני במועדון גייז באורלנדו, יש צורך לתרומות דם, אך גברים הומואים לא יכולים לתרום מבחינת החוק", כתבה משתמשת בטוויטר. המחוקק בבית הנבחרים של פלורידה, ג'ארד פוליס, כתב: תרומות דם נחוצות על מנת להציל את את קורבנות הטבח, אולם חבריהם ובני זוגם של הנזקקים לא יכולים לתרום. זה אבסורד שאדם לא יכול לתרום דם אפילו לבן זוגו. הדם שלי טוב בדיוק כמו שלך".

עוד בוואלה! NEWS:
50 נהרגו בטבח במועדון באורלנדו: מתקפת הירי הקטלנית בארה"ב
אביו של הרוצח מאורלנדו: "כעס מאוד כשראה שני גברים מתנשקים"
"שמענו עשרות יריות, אנשים רצו כמו משוגעים"

עדי ראייה ובני משפחותיהם מחוץ למשטרת אורלנדו אחרי הירי ב"פולס", 12 ביוני 2016. רויטרס
"די. זה משנה שהקורבנות היו להט"בים במועדון גייז". ניצולים מחוץ למשטרת אורלנדו, היום/רויטרס

מוקדם יותר, טען משתמש בטוויטר, בהתייחסות לדיווחים: "מרכזי תרומות הדם לא מסרבים לקבל אף אחד היום, אל תתנו לחוקים הומופוביים למנוע מכם לתרום". משתמשים רבים ניצלו את הרשתות החברתיות על מנת לקרוא לחבריהם באורלנדו ובמקומות נוספים בפלורידה וברחבי המדינה לתרום דם, לאור המחסור החמור בעקבות מתקפת הירי הקטלנית ביותר בארצות הברית, שבה נהרגו 50 בני אדם ונפצעו 53 נוספים. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, עשרות בני אדם הגיעו תוך שעות ספורות לאחד משישה מרכזי תרומת הדם באורלנדו, שנפתחו באופן מיוחד, וביקשו לתרום דם.

במקביל, ארגונים להט"בים מקומיים ולאומיים, לצד ארגוני סיוע נוספים, החלו לפעול בשעות האחרונות להציע סיוע נפשי לניצולים ולבני משפחותיהם של המבלים שנפגעו או נהרגו במסע הירי הלילה, במהלך מסיבה לטינית במועדון. "עכשיו, יותר מתמיד, אנחנו חייבים להשיב את האחדות לקהילה ולעמוד זה לצד זה, ולהפגין אהבה וחמלה כלפי מי שעבר את החרפה הנוראית הזאת", אמר רוב דומניקו, חבר הנהלת הארגון הלהט"בי "The Center Orlando".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

משתמשים רבים ברשתות החברתיות ניצלו את ההזדמנות להתייחס לביקורת על מצעדי הגאווה שנערכים החודש ברחבי המדינה. "'למה אין לנו חודש גאווה של סטרייטים?' – אולי תפסיקו לרצוח אותנו קודם", כתבה משתמשת אחת בטוויטר. משתמש נוסף יצא נגד ה"הסוואה" של עובדת היותה של הזירה מועדון גייז, והבהיר: "די. זה משנה שהקורבנות היו להט"בים במועדון גייז במהלך חודש הגאווה".

"זהו פשע שנאה", הבהירה משתמשת נוספת, "הם נרצחו במועדון גייז במהלך אירועי הגאווה. כלי התקשורת חייבים להתייחס לכך באופן הזה". השחקן איאן בוהן הוסיף: "אל תתנו לפחד, לשנאה, לאי-הסובלנות ולאלימות לעצור אתכם היום. תראו להם שהגאווה שלכם נותרה חזקה".

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully