וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 נהרגו בטבח במועדון באורלנדו: מתקפת הירי הקטלנית בארה"ב

עומר מטין, בן 29, אמריקני ממוצא אפגני, זוהה כרוצח במועדון. עדת ראייה: "הוא צחק, נראה שיש לו בעיות". מחוקק מאורלנדו: "לא מקרי שהמתקפה התרחשה במקום זה". אובמה ימסור הצהרה ב-20:30

ספק 500

- 50 נהרגו ו-53 נפצעו בטבח המוני במועדון להט"ב באורלנדו
- היורה הוא עומר מטין, אזרח אמריקני בן 29 ממוצא אפגני
- היורה פעל לבד וירה במצב אוטומט באמצעות רובה ואקדח
- מהמשטרה נמסר כי מדובר באירוע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית
- מושל פלורידה הכריז על מצב חירום: "זו מתקפה על כולנו"

עומר מטין, אזרח אמריקני ממוצא אפגני בן 29, תושב פורט סיינט לוסי שבפלורידה, הוא היורה שהביא הלילה (ראשון) למותם של כ-50 בני אדם במועדון הלהט"ב "פולס" באורלנדו. לאחר דיווח לא רשמי ברשתות החברתיות, ראש העירייה באדי דייר אישר את זהותו של היורה, ומסר עדכון על מספר הנפגעים.

אלן גרייסון, מחוקק דמוקרטי מאורלנדו, מסר לכלי התקשורת מחוץ למטה המשטרה באורלנדו, כי חלק מבני משפחתו של מטין אינם אזרחים אמריקנים. "מעבר לזה, החקירה נמשכת", הבהיר. "המשטרה בודקת עם שכניו ועוברת על חפציו, במטרה למצוא ראיות למניע".

לדבריו, מדובר ב"מתקפה על רקע אידאולוגי, אך כרגע אין לנו כל מידע שיכול לקשור אותו לקבוצה ספציפית". גריסון הוסיף: "זה לא מקרי שהמתקפה התרחשה במקום שבו היא התרחשה".

עם זאת, ישנם דיווחים סותרים לגבי השתייכותו של הרוצח לארגון דאעש. חבר הוועדה למודיעין בקונגרס טוען כי יש קשר בין הרוצח לארגון הטרור, בעוד בכירים טוענים כי לא נמצא קשר כזה.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: כ-20 הרוגים ועשרות פצועים בטבח במועדון להט"ב; היורה חוסל
עדויות מהטבח במועדון באורלנדו: "שמענו עשרות יריות, אנשים רצו כמשוגעים"

זירת פיגוע הירי במועדון "פולס", אורלנדו, פלורידה, 12 ביוני 2016. AP
"לקח זמן להבטיח שאין חומרי נפץ נוספים". איש כוחות הביטחון בזירת הירי, היום/AP

השריף ג'רי דמינגס הוסיף כי "אנשי כוחות הביטחון עבדו בשעות האחרונות על מנת להבטיח את ביטחונם של האזרחים. לקח זמן להבטיח שאין חומרי נפץ נוספים". כמו כן, הוא קרא לאנשי הדת "להתפלל למען החלמתה של הקהילה הזאת".

מוחמד מסרי, מנהיג האגודה המוסלמית בעיר, מסר: "אנחנו כאן כדי לעמוד לצד הנהגת העיר ורשויות החוק בשעה קשה זו, שנפלה על עירנו. אני מכיר את נחישותן להבטיח את ביטחונה של העיר". לדבריו, "אני קורא לכולם, לכל מי שיש לו מידע, להודיע ל-FBI, לחלוק את מה שאתם יודעים, זה יסייע להבין מה קורה. אני קורא למנהיגים דתיים נוספים להתפלל עבור הקורבנות ובני משפחותיהם".

"זה היה אמור להיות בוקר יפה, אך הוא כבר שובר את הלב", הוסיף. "אי אפשר היה להתכונן לזה, זה היה יכול לקרות בכל מקום. זה הכה כמו ברק. אנחנו שמחים שהמצב תחת שליטה ושאין יורים נוספים, שהוא לא חלק מרשת טרור".

כמו כן, קרא מסרי לכלי התקשורת "להיזהר מלמהר להגיע למסקנות. אנחנו לא רוצים שהסיפור הזה יאבד את המיקוד שאמור להיות לו. זאת טרגדיה נוראה, אנחנו שבורי לב, אנחנו עצובים, זה לא הזמן לחדשות סנסציוניות ושיפוט מהיר. עלינו להמתין למידע ולעובדות מהחוקרים, כדי שנבין את המצב לאשורו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת פיגוע הירי במועדון "פולס", אורלנדו, פלורידה, 12 ביוני 2016. AP
אחד מחמשת המקרים הקטלניים ביותר זה 30 שנים. זירת הירי, הלילה/AP

לבקשת ראש עיריית אורלנדו, מושל פלורידה ריק סקוט הכריז על מצב חירום מקומי בעקבות הירי. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, כתב כי "זאת מתקפה נגד העם שלנו, נגד אורלנדו, נגד פלורידה, נגד אמריקה - נגד כולנו".

מוקדם יותר, מפקד משטרת אורלנדו ג'ון מינה מסר כי היורה היה חמוש היטב, מוכן ומאורגן. עדת ראייה שהייתה במועדון סיפרה לרשת WFTV המקומית כי הוא נראה "שיש לו בעיות", והוסיפה כי ראתה אותו צוחק במהלך הירי. עדי ראייה נוספים תיארו אותו כ"בחור היספני רגיל".

סוכני ה-FBI, שמובילים את חקירת המדינה, מסרו כי אירוע הירי נחקר כמעשה טרור וקראו לעדי ראייה רבים להגיע למטה המשטרה על מנת למסור עדויות שיסייעו בפענוח המקרה. עדי ראייה רבים מסרו כי היורה הספיק לטעון מחדש את הרובה כמה פעמים במהלך האירוע.

היורה נהרג במהלך פשיטה של יחידת המשטרה המיוחדת על המועדון, שבו נכחו כ-320 בני אדם, ומהמשטרה נמסר כי לצדו נמצא "חפץ חשוד", ככל הנראה מטען חבלה. לפי הודעת המשטרה, בשעה 02:00 (שעון מקומי) החמוש יצא ממועדון "פולס", חזר והחזיק בבני ערובה עד לשעה 05:00, אז החליטו הכוחות הגדולים להיכנס לתוכו ונקלעו לחילופי אש שבמהלכם הוא חוסל.

עדי ראייה ובני משפחותיהם מחוץ למשטרת אורלנדו אחרי הירי ב"פולס", 12 ביוני 2016. רויטרס
עדי ראייה לאחר תחקור במשטרת אורלנדו, היום/רויטרס

בתחילה מסרו עדי ראייה לכמה רשתות מקומיות כי הם זיהו יותר מיורה אחד, אולם בהמשך התברר כי מקור הטענה הזאת הוא ככל הנראה בעובדה שהיורה יצא וחזר למקום. חוקר ה-FBI רונלד הופר מסר "יש לנו מידע שעשוי להצביע כי ליורה עשויה להיות נטייה לעבר אידאולוגיה מסוימת", בהתייחסות לעמדות אסלאמיסטיות קיצוניות.

כעת, החוקרים יבקשו לקבוע את המניע לאירוע הירי ההמוני. כוחות הביטחון מנסים לאסוף ראיות מהזירה, כולל כלי הרכב של היורה שנמצא מחוץ למועדון. נבדקת האפשרות כי מלבד מניע אסלאמיסטי, המועדון נבחר כמטרה בשל זיהויו עם הקהילה הלהט"בית, ובשל העובדה שהלילה היה ערב שנועד להיספנים.

זירת הירי במועדון גייז באורלנדו, פלורידה, ארצות הברית, 12 ביוני 2016. AP
חשף חשוד נמצא לצד גופתו של היורה. ניצולים מחוץ למועדון, הלילה/AP

מהבית הלבן נמסר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה לסוכנויות הפדרליות לסייע לרשויות המקומיות בחקירת הירי ובטיפול בנפגעים. בהודעה מהבית הלבן, נמסר כי אובמה עודכן בחקירה על ידי יועצתו לענייני ביטחון המולדת, ליסה מונקו, וביקש לקבל עדכונים נוספים עם התקדמות החקירה. הנשיא ימסור הצהרה ב-20:30 שעון ישראל.

המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, הגיבה לאירוע בהודעה שפרסמה באנגלית ובספרדית בחשבון הטוויטר שלה. "התעוררתי ושמעתי את החדשות הנוראות מפלורידה", כתבה. "בעוד אנו ממתינים למידע נוסף, מחשבותיי עם מי שנפגע במעשה המחריד הזה". גם יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ הגיב למקרה בטוויטר, ותיאר את המקרה "ממש רע".

(עדכון ראשון: 16:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully