וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 30 שנות איסור: גברים הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב

21.12.2015 / 21:40

מנהל המזון והתרופות האמריקני הודיע על כניסה לתוקף של המדיניות החדשה, שבמסגרתה יוכלו גברים הומואים לתרום דם 12 חודשים לאחר הפעם האחרונה שקיימו יחסי-מין עם גבר אחר. "אין שינוי ברמת הסיכון בין מנות הדם"

אזרחים חוגגים את ההחלטה על אישור נישואים חד מיניים בכל מדינות ארצות הברית מחוץ לבית המשפט העליון, יוני 2015. רויטרס
הומואים יוכלו לתרום דם בארה"ב. חגיגות לאחר אישור נישואים חד-מיניים בארה"ב, יוני האחרון/רויטרס

מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) קבע היום (שני) כי גברים הומואים יכולים לתרום דם. זאת, לאחר איסור של 30 שנה שנבע מהחשש של העברת נגיף ה-HIV לאנשים הנזקקים לתרומות דם. המנהל ציין כי עבד ביחד עם גופים ממשלתיים נוספים והתייעץ עם גופים חוץ-ממשלתיים. "בחנו בקפידה את הממצאים המדעיים האחרונים התומכים במדיניותנו החדשה".

על פי המדיניות החדשה יוכלו הגברים ההומוסקסואלים לתרום דם רק 12 חודשים לאחר שקיימו יחסי-מין בפעם האחרונה. "זמן ההמתנה של 12 החודשים נתמך על ידי הממצאים המדעיים הטובים ביותר שקיימים, הרלוונטיים לאוכלוסייה האמריקנית", אמר ד"ר פיטר מרקס, סגן יו"ר המחלקה הביולוגית ב-FDA.

עוד כתבות מהעולם:
העליון בהודו: "נחוץ שינוי חוקי" כדי להאריך את מעצר האנס מ-2012
בשל חוק של הקונגרס: קרי שלח מכתב לזריף על הסרת הסנקציות
טראמפ: "הילרי קלינטון שקרנית, היא חייבת לי התנצלות"

דגל הגאווה מחוץ לבית המשפט העליון, וושינגטון, יוני 2015. רויטרס
דגל הגאווה מחוץ לבית המשפט העליון בארה"ב/רויטרס

הגבלה זו קיימת גם במדינות נוספות, בהן בריטניה, ואוסטרליה. בניגוד לכך, בישראל גברים הומואים לא יכולים לתרום דם כלל. "על פי המחקרים, אין שינוי ברמת הסיכון בין מנות הדם אם מממשים את זמן ההמתנה של 12 החודשים", נכתב בהצהרת המנהל. כמו כן נמסר כי הוקמה מערכת חדשה המפקחת על מנות הדם, הצפויה לספק "מידע קריטי" שיאפשר שינויים נוספים במדיניות תרומות הדם בעתיד.

ה-FDA הדגיש כי מנות דם של אנשים הסובלים מהמופיליה ומחלות אחרות המתבטאות בתפקוד לקוי של מנגנון הקרישה ימשיכו להיות אסורות, מתוך דאגה לחולים ולסבל שעלול להיווצר להם מדקירות מחטים. בעבר נאסר על אותם האנשים לתרום דם בשל מחקרים שקבעו כי קיימת הסתברות גדולה יותר שיידבקו ב-HIV.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully