וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: היורה מאורלנדו "לא היה חלק מתשתית נרחבת" של דאעש

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לאורלנדו

13.6.2016 / 19:55

נשיא ארה"ב טען כי "אין כל ראיות לכך שהוא הוכוון על ידי גורמים חיצוניים". מוקדם יותר אמר המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ ש"הקהילה המוסלמית לא מדווחת על מחבלים", ושר החוץ קרי השיב לו: "לא להפנות אצבעות מאשימות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (שני) כי עומר מטין, שירה אתמול למוות ב-49 בני אדם במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, פעל לבדו. "אין כל ראיות לכך שהוא הוכוון על ידי גורמים חיצוניים או היה חלק מתשתית נרחבת", הבהיר הנשיא, לאחר תדרוך עם בכירי מערכת הביטחון בחדר הסגלגל.

אובמה אישר כי היורה פעל בהשראת חומרים קיצוניים שבהם נתקל באינטרנט, והבהיר כי גורמי החקירה מתייחסים לטבח כאירוע טרור. עם זאת, טרם התבררו המניעים של היורה, והרשויות בוחנות את הקשר לעובדה שהטבח אירע במועדון המזוהה עם הקהילה הלה"טבית.

עוד בוואלה! NEWS:
הטבח באורלנדו: היורה איים להתפוצץ יחד עם בני ערובה
העיקר שאמרנו לכם: ארה"ב קרועה בין פשע שנאה לטרור אסלאמי
"רובה למלחמה - לא לאזרחים": הנשק הקטלני של הרוצחים בארה"ב

ברק אובמה וראש ה-FBI ג'יימס קומי בפגישה בבית הלבן, 13 ביוני 2016. רויטרס
"תקנות נשק חלשות מאפשרות לגורמים בעייתיים להשיג כלי נשק עוצמתיים בקלות". אובמה וראש ה-FBI ג'יימס קומי, היום/רויטרס
"הוא אמר כי הוא מקווה שכוחות הביטחון יפשטו על דירתו ויתקפו את רעייתו ואת ילדו, כדי שיוכל למות מות קדושים"

הוא הוסיף כי "תקנות נשק חלשות מאפשרות לגורמים בעייתיים להשיג כלי נשק עוצמתיים בקלות". מוקדם יותר, המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות הברית קראה בריאיון לרשת NBC להחמיר את תקנות הנשק, על מנת למנוע הישנות מקרים שכאלה.

ראש ה-FBI ג'יימס קומי אישר כי "אין לנו כל ראיות לכך שזו מתקפה שהוכוונה מחו"ל, או שהוא היה חלק מתשתית מאורגנת כלשהי". לדבריו, "גם לא ברור לאיזה ארגון טרור הוא כביכול ביקש לתמוך, למרות שהוא כביכול הביע את שיוכו לדאעש במהלך המתקפה".

קומי ציין כי הפעם הראשונה שבה הסוכנות שבראשה הוא עומד חקרה את עניינו של מטין הייתה "במאי 2013. הוא עבד כמאבטח קבלן בבית משפט. הוא אמר דברי הסתה סותרים, שעוררו דאגה בקרב עמיתיו, בנוגע לטרור. הוא טען כי יש לו קשרי משפחה לאל-קאעדה, וגם אמר שהוא חבר בחיזבאללה, ארגון שיעי, ואויב קשה של מה שנקרא דאעש". קומי הוסיף כי "הוא אמר כי הוא מקווה שכוחות הביטחון יפשטו על דירתו ויתקפו את רעייתו ואת ילדו, כדי שיוכל למות מות קדושים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת זיכרון להרוגי הטבח באורלנדו, בפונדק סטונוול, ניו יורק, 12 ביוני 2016. רויטרס
"אמרתי שזה מה שהולך לקרות". עצרת זיכרון מחוץ לפונדק סטונוול ההיסטורי, ניו יורק/רויטרס

במקביל, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי התייחס לטבח שאירע אתמול, והבהיר: "נמשיך לפעול למען ערכינו, שהם הניגוד המושלם למה שהניע את האירועים המזעזעים של אתמול, בכל דרך אפשרית". במסיבת עיתונאים בפתח פגישתו של קרי עם שר החוץ של קפריסין איואניס קסולידס, הוא הוסיף: "אני בטוח שאזרחי אורלנדו יעברו את זה".

"אין מילים לבטא את עוצמת הרגשות שלנו", אמר קרי. "זה מזעזע, בכל מובן של המילה, ואני חושב שברור כי המעשה היה מלא בשנאה וברצון לזרוע טרור בלבם של אנשים". לדבריו, "הדבר הכי גרוע שאנחנו יכולים לעשות זה להפנות אצבעות לעבר קבוצה מסוימת או דת מסוימת. אלה לא הערכים של המדינה שלנו. אנחנו חייבים לפעול יחד ולמנוע פעולות טרור כאלה".

תיעוד רגעי הירי במועדון:

מוקדם יותר היום, האשים המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ את הקהילה המוסלמית במדינה בכך שאינה מדווחת על אנשים כמו עומר מטין, שירה למוות ב-49 בני אדם במועדון. בריאיון לרשת CNN טען טראמפ כי מטין היה מוכר לחברים בקהילה המוסלמית בפלורידה כאדם שעלול לעורר אלימות. "תוכלו לראות שהרבה אנשים שהכירו אותו הרגישו שהוא היה משוגע, ושמשהו כזה יכול היה לקרות. אנשים שהכירו אותו - הם לא דיווחו. מסיבה כלשהי הקהילה המוסלמית לא מדווחת על אנשים כאלה", אמר.

אמש טען טראמפ כי הוא ניבא שתתרחש מתקפת טרור על אדמת ארצות הברית. "אמרתי שזה מה שהולך לקרות", אמר. "זה קרה בגלל שמנהיגינו חלשים, וזה רק הולך להחמיר. אסור לנו להרשות לעצמנו להמשיך להיות תקינים פוליטית". טראמפ קרא לנשיא, ברק אובמה, להתפטר מתפקידו, והוסיף כי "אובמה סירב היום בדבריו להגיד את המילה 'אסלאם קיצוני', ורק בגלל זה עליו להתפטר".

דונלד טראמפ, המומעד לנשיאות ארצות הברית, ניו יורק. 7 ביוני 2016. רויטרס
התחמק מהשאלה בנוגע לטיעון המרכזי שלו. טראמפ/רויטרס

בנוסף לכך, טראמפ שב והדגיש את כוונתו לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, כביכול כפתרון למקרים כמו הטבח באורלנדו. "אני מעריך את האיחולים על כך שצדקתי על מה שאמרתי על הטרור של האסלאם הקיצוני. אני לא רוצה איחולים, אני רוצה קשיחות ודריכות. עלינו להיות חכמים", כתב. "מה שקרה באורלנדו הוא רק ההתחלה. ההנהגה שלנו חלשה ולא יעילה. מתי נתחיל להיות קשוחים, חכמים וזהירים".

בריאיון לרשת NBC, נשאל טראמפ בנוגע לאיסור אפשרי על כלי נשק, או החמרת התקנות לקבלת רישיון לנשק, לאחר שהתברר כי היורה רכש לאחרונה שני כלי נשק באופן חוקי. לטענתו של טראמפ, אסור להגביל את תפוצת כלי הנשק האזרחיים כי "אנשים זקוקים להגנה". עם זאת, כשנשאל בנוגע למקרים שבהם אזרחים עצרו אירוע ירי, התחמק מהשאלה ובחר לתקוף את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. "היא רוצה להביא 500% יותר אנשים מסוריה למדינה הזאת", טען, "ואני אומר שאסור לעשות את זה, אפילו לא לחשוב על זה".

בתוך כך, דווח בכתב העת "פיפול" כי מטין "סייר" לאחרונה באזור מועדון "פולס" ופארק השעשועים "דיסני דאונטאון", בחיפוש אחר מקום לפיגוע. על פי גורם ביטחוני, רעייתו של מטין, נור זאהי סלמאן, מסרה אתמול לרשויות הפדרליות כי היורה בחן את שני היעדים בתקופה האחרונה.

(עדכון ראשון: 18:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully