וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח באורלנדו: היורה איים להתפוצץ יחד עם בני ערובה

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לאורלנדו

13.6.2016 / 15:21

מפכ"ל המשטרה מסר פרטים נוספים על הירי הקטלני, שבמהלכו ריסס עומר מטין מבלים במועדון להט"בי. לדבריו, "התנהל מו"מ והוא דיבר על פצצות". מניין ההרוגים עודכן ל-49, אחרי שהובהר כי אחד מהם הוא היורה

עריכת וידאו: ניר חן. צילום: רויטרס. עריכת תוכן: סיגל סיריוס, לירן מוסלי. הפקה: תום רוכלין .תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה.

עומר מטין, שטבח אתמול במבלים במועדון גייז באורלנדו, איים להתפוצץ בזמן שהחזיק בבני ערובה במקום - כך מסרה היום (שני) המשטרה המקומית, שסיפקה פרטים נוספים על תקרית הירי הקטלנית ביותר בתולדות ארצות הברית. מניין ההרוגים ירד ל-49, לאחר שהתברר כי אחד ההרוגים היה מטין, שנשבע אמונים לדאעש.

לפי מפכ"ל המשטרה, ג'ון מינה, שדיבר במסיבת עיתונאים שכונסה בעיר, כוחות הביטחון ניהלו חילופי אש עם מטין, שנסוג לשירותים שם החזיק בבני ערובה. בשלב מסוים הוא יצא עם שני אקדחים וירה לעבר השוטרים דרך חור שגרם כלי רכב משטרתי במבנה, שהשיבו אש והרגו אותו. המפכ"ל טען כי ההחלטה לפתוח במבצע התקבלה בעקבות החשש המידי מאובדן חיים נוסף במועדון.

עוד בוואלה! NEWS:
העיקר שאמרנו לכם: ארה"ב קרועה בין פשע שנאה לטרור אסלאמי
"רובה למלחמה - לא לאזרחים": הנשק הקטלני של הרוצחים בארה"ב
"מעולם לא חייך": שחקן הפוטבול שהפך ליורה הקטלני ביותר בארה"ב

זירת הירי ההמוני במועדון הלהט"ב "פולס" בעיר אורלנדו בארצות הברית. 12 ביוני 2016. GettyImages
כוחות ביטחון מחוץ למועדון באורלנדו, אתמול/GettyImages

לפי התובע לי בנטלי, נחקרים אנשים נוספים בחשד שהיו קשורים מסע הרצח ההמוני. "אנחנו לא יודעים אם מישהו אחר יואשם בגין הפשע הזה", אמר במסיבת העיתונאים. הוא הוסיף כי "אין סיבה להאמין שמישהו שקשור לכך" מהווה סכנה מידית על הציבור.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

היורה נחקר פעמיים על ידי ה-FBI

מטין נולד בניו יורק להורים אפגנים, אך בילה את רוב חייו בפלורידה. הוא למד בתיכון בעיר הקטנה סטיוארט, שנמצאת במרחק של 20 דקות נסיעה מבית המגורים המשותף בפורט פירס שם הוא חי בתקופה האחרונה. סמואל קינג, שסיים את לימודיו שנה אחת לפני מטין, סיפר כי השניים דיברו לעתים קרובות גם אחרי התיכון. השניים עבדו יחד באותו מרכז מסחרי וקינג – הומו מוצהר – אמר כי הוא לא נראה לו כמי ששונא הומואים. "משהו בוודאי השתנה", אמר חברו של מטין ללימודים, שראה אותו בפעם האחרונה ב-2009.

מטין רואיין פעמיים על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) בחשד שהיה קשור לגורמים אסלאמיים קיצוניים. החקירה הראשונה התקיימה ב-2013, מסר הסוכן המיוחד רון הופר האחראי על החקירה, אחרי שמטין הטיח באנשים שעבדו עמו הערות שהביעו תמיכה באסלאם הקיצוני. באותה תקופה, הוא עבד כמאבטח בחברה הבינלאומית G4S, אחת מחברות האבטחה הפרטיות הגדולות ביותר בעולם. הוא הצטרף לחברה בספטמבר 2007 ונשא אקדח כחלק מעבודתו. החברה מספקת שירותי אבטחה גם למבנים פדרליים. "לא יכולנו להבין את מהות דבריו", הסביר הסוכן.

עצרת הזדהות עם קורבנות הנרצחים בטבח באורלנדו, לאס וגאס. 12 ביוני 2016. AP
"מעולם לא ראינו משהו כזה". טקס זיכרון להרוגי הטבח/AP

"אני לא מאמין שזה קרה פה", סיפר פול סנדמן, נהג לימוזינה תושב אורלנדו, לוואלה! NEWS. "זה לא משנה אם זה כוון ספציפית כלפי הלהט"ב או שזה היה טרור, נחצה פה קו שישנה לעד את העיר. אנשים לא ייצאו יותר לבלות פה ללא חשש". הלילה, ניידות משטרה רבות חסמו את הרחובות המובילים למועדון והעיר הייתה שקטה יותר מהרגיל.

גם איסוניה ג'ורג' מתקשה להבין את גודל הטרגדיה שנחתה על העיר התוססת שבפלורידה. "קמתי (אתמול, ע"נ) בבוקר וראיתי הרבה מסוקים. לא ייחסתי לזה חשיבות, חשבתי שקרה שוד או משהו דומה", נזכרה ג'ורג', שמתגוררת לא הרחק מהמועדון. "אבל אז עליתי על האוטובוס, והנהג הסביר לי שהוא חייב לעשות עיקוף בגלל 'הטבח'. לא הבנתי על מה הוא מדבר. לא יכולתי להאמין. היו פה לעתים אירועי ירי או פשע, אבל מעולם לא ראינו משהו כזה".

ג'ורג' לא קיבלה את טענת הרשויות שלפיהן הרוצח היה ככל הנראה "זאב בודד" שהושפע מדאעש, שלא פעל במסגרת התארגנות מסודרת. "מישהו חייב לעמוד מאחורי זה, אני לא מאמינה לכך שזה בנאדם אחד בלבד", הדגישה. "אני חוששת ממה שיקרה בהמשך, אבל אני לא אתן לזה להפחיד אותי. אין סיכוי שזה יגרום לי לעצור את שגרת החיים שלי ולהישאר בבית. הדבר היחיד שאני מפחדת ממנו זה אלוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully