וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה פרצה למחשבי הוועדה הדמוקרטית והשיגה מידע מכפיש על טראמפ"

גורמים אמריקניים מסרו לוושינגטון פוסט כי האקרים שפעלו בשירות הממשלה הרוסית פרצו למחשבי הגוף המנהיג את המפלגה, והניחו את ידם על תחקירים שנערכו נגד המועמד הרפובליקני המסתמן. עוד נטען כי גם מחשביהם של קלינטון וטראמפ היוו מטרה

צילום: רויטרז, עריכה: אוהד פיטר

האקרים שפעלו בשירות ממשלת רוסיה פרצו למחשבי הוועדה הדמוקרטית הלאומית והשיגו גישה לכלל התחקיר הנגדי שערכה נגד המועמד הרפובליקני המסתמן, דונלד טראמפ – כל אמרו גורמים רשמיים בוועדה ומומחים לענייני ביטחון לוושינגטון פוסט. לפי אחד הגורמים, ההאקרים פרצו בצורה כה יסודית למסד הנתונים, עד שהם הצליחו לקרוא את כל המיילים ואת השיחות הנוגעות לסוגיה.

עוד נמסר כי החדירה למאגר של הוועדה הדמוקרטית היה רק אחד מכמה ארגונים פוליטיים שלהם פרצה ממשלת רוסיה. על פי הגורמים, גם מחשביהם של המועמדים המסתמנים קלינטון וטראמפ היוו מטרה, כמו גם מחשביהם של ארגונים האחראים על גיוס תרומות למועמד הרפובליקני. פרטים נוספים על מקרים אלה טרם התבררו.

הוועדה הדמוקרטית הלאומית היא הגוף המנהיג את המפלגה, היא אחראית לפיתוח וקידום מצע המפלגה, ולגיוס כספים ולקמפיין הבחירות.

המועמד המסתמן לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ בנאום בניו המפשייר. 13 ביוני 2016. רויטרס
האקרים רוסים שמו ידם על תחקירים שנערכו נגדו. טראמפ/רויטרס

דובר שגרירות רוסיה אמר כי אין בידיו מידע על פריצה מסוג זה. כמו כן, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש את הדיווח. "אני שולל לחלוטין אפשרות שממשלת רוסיה או כל אחד מגופי הממשלה היו מעורבים", אמר פסקוב.

גורמים רשמיים בוועדה הדמוקרטית טענו כי לכמה מההאקרים הייתה גישה למערות במשך השנה האחרונה, אך במהלך סוף השבוע הנוכחי כולם אותרו וגישתם נחסמה בעת מבצע לפרמוט המחשבים. לפי הוועדה, ככל הנראה לא נגנב כל מידע אישי או כלכלי.

"כל גוף מודיעיני פועל לאיסוף מידע נגד יריבי המדינה", אמר שון הנרי, נשיא חברת הסייבר שטיפלה במחשבי הוועדה הדמוקרטית ויו"ר לשעבר של יחידת הסייבר בבולשת הפדרלית (FBI). הוא ציין כי זהו דבר קשה עבור אזרחים או ארגונים להגן על עצמם מפני מדינות כמו רוסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. 3 במאי 2016. AP
גם מחשביה היוו מטרה. קלינטון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully