וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת הפכה למדינה המתועשת הראשונה שאשררה את הסכם האקלים

חצי שנה לאחר חתימה ההסכם הבינלאומי ההיסטורי למאבק בהתחממות הגלובלית, רק 18 מדינות אשררו את ההסכם, רובן הגדול מדינות איים קטנות. נשיא צרפת קרא למדינות אירופיות נוספות לאשרר את ההסכם עד לסוף השנה

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

בווידאו: דיון באולפן וואלה! NEWS על פרטי ההסכם

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אישרר היום (רביעי) את הסכם האקלים שנחתם בפריז בחודש דצמבר האחרון – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בכך, הפכה צרפת למדינה המתועשת הראשונה שמאשררת את ההסכם ההיסטורי למאבק בינלאומי מתואם בשינוי האקלים ובהתחממות הגלובלית.

"חתימה היא טובה, אך אשרור הוא אף טוב יותר", אמר הולנד בטקס החתימה בארמון האליזה, לצד השרה להגנת הסביבה סגולן רויאל, שר החוץ ז'אן-מארק איירו ובכירים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל חתמה על הסכם האקלים באו"ם - אך תמשיך לזהם את האוויר
מורה נבוכים: כל מה שרציתם לדעת על הסכם האקלים שנחתם בפריז
סיוע כלכלי ובלימת ההתחממות הגלובלית – התכנית להצלת כדור הארץ

ועידת האקלים בפריז, דצמבר 2015. רויטרס
"חתימה היא טובה, אך אשרור הוא אף טוב יותר". הולנד/רויטרס

הולנד הבהיר כי ההסכם הבינלאומי לא ייושם עד שלפחות 55 מדינות האחראיות ל-55% מפליטת גזי החממה בעולם יאשררו אותו. עד כה, 18 מדינות בלבד - ובהן צרפת - אשררו את ההסכם, מרביתן מדינות איים קטנות. הנשיא הצרפתי קרא למדינות אירופיות נוספות לאשרר את ההסכם עד לסוף השנה.

במסגרת ההסכם, שהושג בתום דיונים קדחתניים בפריז בסוף השנה שעברה, הוחלט להגביל את התחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות בשנים הקרובות וכן את פליטת גזי החממה. כדי להגיע לתוצאות אלו, נקבע כי יושקעו 100 מיליארד דולר בשנה ויתקיים שיתוף פעולה בין המדינות המפותחות למתפתחות. עד שנת 2020 אמור להיות ההסכם מיושם ומוכן, כך שיושלם המעבר לאנרגיות בלתי מזהמות ולפיתוחים ירוקים בסיוע למדינות המתפתחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully