וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: בית המשפט אישר לאדם לא להשתייך לאף מגדר

שופטת במדינת אורגון איפשרה לג'יימי שופ להירשם כ"א-בינארי". הוא נולד כגבר והיה איש צבא בעברו, ולפני שנים אחדות עבר תהליך לשינוי מינו, אך לא חש בנוח במגדר השני. "זה מרגיש נפלא להיות משוחרר/ת", אמר/ה שופ

ג'יימי שופ – הראשון/ה בארצות הברית שהוכר כמי שמגדרו אינו זכר או נקבה. טוויטר, צילום מסך
"חשתי מוגבל/ת". שופ/צילום מסך, טוויטר

שופטת במדינת אורגון שבמערב ארצות הברית אפשרה בסוף השבוע האחרון לראשונה לאדם לבחור באופן חוקי לא לשייך את עצמו לאף מגדר, ולהיות מסווג כ"א-בינארי". "זה מרגיש נפלא להיות משוחרר/ת מהבינאריות של מערכת סיווג המגדר, שמגדירה באופן לא ראוי את מי שאני באמת, מערכת שבה חשתי מוגבל/ת", אמר/ה ג'ימי שופ שהגיש/ה את העתיקה לבית המשפט בעיר פורטלנד.

שופ נולד כגבר ובעברו היה איש צבא. הוא החל בתהליך של שינוי מין בשנת 2013, עשור אחרי שפרש מהצבא ועתר כדי שבמסמכי השחרור שלו הוא יוגדר כנקבה. עם זאת, כאשר החל לקבל טיפול הרומונלי, הוא הבין כי הוא לא חש בנוח גם במגדר השני, ועל כן החליט שלא לסווג את עצמו תחת אף מגדר. באפריל האחרון הגיש/ה שופ עתירה לשינוי המגדר ל"א-בינארי". הוא/היא הגיע/ה לבית המשפט עם מכתבים משני רופאים שהצהירו כי ג'יימי הוא/היא לא זכר ולא נקבה.

עוד כתבות מהעולם:
אשתו של המחבל מאורלנדו: "הסעתי אותו למועדון כדי לבחון את השטח"
אובמה: "קוראים לי להשתמש במינוח 'אסלאם קיצוני' - מה זה ישנה?"
לראשונה בהיסטוריה: נכחד יונק בשל שינויי האקלים שנגרמו בידי בני האדם

החוק באורגון מאפשר לאנשים לפנות לבית המשפט כדי שיכיר בשינוי המין שעבר, אך הוא לא מגדיר אם הבחירה צריכה להיות בין זכר לנקבה, כך שהשופטת יכלה באופן חוקי לפסוק לטובת שופ. "באופן היסטורי, אנשים ביקשו לשנות את המגדר מגבר לאישה או ההיפך, אך ג'יימי הוא/היא הראשונ/ה לבקש שינוי מין לא-בינארי", אמרה עורכת הדין לענייני זכויות האדם, לייק פריגוואי, שהגישה את העתירה.

כריס היאשי, יו"ר מרכז הסיוע המשפטי לטרנסג'נדרים בקליפורניה, תיארה את ההחלטה כ"צעד היסטורי" לעבר הכרה ממשלתית באנשים שאינם משתייכים למין זה או אחר. "על הממשל לוודא כי הם יוכלו לרשום את עצמם במסמכים הרשמים באופן שישקף את מי שהם", הוסיף.

0עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully