וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: רצח השוטר ואשתו היה אירוע טרור; "המחבל שידר זאת בפייסבוק"

בפריז אישרו כי דקירת הקצין הייתה פיגוע, הראשון על אדמת המדינה מאז המתקפה בנובמבר האחרון. לפי דיווחים שונים, על המחבל נגזרו שלוש שנות מאסר בשל עבירות טרור. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכת תוכן: לין מוסלי בן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אישר הבוקר (שלישי) כי רצח השוטר ואשתו שאירע הלילה בפרבר של פריז היה אירוע טרור. התוקף, שזוהה בכלי תקשורת מקומיים כלארוסי אבלה בן 25, הורשע ב-2013 בקשרים עם ארגוני טרור מפקיסטן ונשלח לשלוש שנות מאסר. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) טען כי הוא היה לוחם בארגון.

לפי משרד הפנים, התוקף דקר למוות את הקצין בסמוך לביתו שבפרבר מננוויל ואז שבה את אשתו ואת בנם בן שלוש בדירתם. הוא התבצר וחוסל בידי יחידת עלית של המשטרה לאחר שהמשא ומתן עמו נכשל. האישה נרצחה אף היא, אולם הילד נמצא ללא פגע. במהלך המשא ומתן הוא הצהיר על נאמנותו לדאעש. לפי רשת RFI, המחבל שידר בשידור ישיר בפייסבוק את הרצח והתייעץ עם הגולשים מה לעשות בילד הקטן. חשבונו הושעה לאחר שחוסל.

היה זה הפיגוע הראשון בצרפת מאז מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר האחרון, שבעקבותיה נותרה המדינה המאחרת בימים אלו את אליפות אירופה בכדורגל בכוננות גבוהה.

עוד ידיעות מהעולם
מבלים במועדון באורלנדו: "היורה ביקר בקביעות והתחיל עם גברים"
באיחוד מזהירים: עזיבת בריטניה תוביל להרס הפוליטיקה המערבית
מסוקי קרב אמריקניים תקפו לראשונה מטרות של דאעש בעיראק

שוטרים בסמוך לדירה בפרבר של פריז, צרפת, שם התבצר תומך דאעש שרצח קצין משטרה ואת אשתו, 14 ביוני 2016. רויטרס
שוטרים בזירת הרצח, הלילה/רויטרס

"אירוע טרור מתועב בוצע אתמול במננוויל על ידי אדם שתקף קצין משטרה ואת אשתו, שבעצמה הייתה שוטרת", מסר שר הפנים ברנאר קזנוב בתום פגישת חירום שכינס הנשיא בעקבות הפיגוע. הולנד עצמו אמר כי הזוג "נרצח בצורה פחדנית בידי טרוריסט". הוא הוסיף כי "צרפת עומדת בפני איום טרור משמעותי מאוד".

עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הדוקר צעק "אללה אכבר" כשתקף את הקצין, שלא היה במדים. בזמן שפשטו הכוחות על הדירה, הם סיפרו, נשמעו פיצוצים חזקים. מננוויל נמצא 55 ק"מ מצפון-מערב לבירה פריז.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully