וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: אדם דקר למוות קצין משטרה ואת אשתו ליד פריז; "השתייך לדאעש"

השוטר נדקר בבטנו תשע פעמים בפרבר מניינוויל שליד בירת צרפת. התוקף החזיק באשת השוטר ובבנו בני ערובה, ולאחר כמה שעות המשטרה פרצה למקום וירתה בו למוות. עדי ראייה טענו כי התוקף צעק "אללה אכבר". הנשיא הולנד מכנס דיון חירום

צילום: רויטרס, עריכה: עמרי וייס

אדם דקר אמש (שני) למוות קצין משטרה במניינוויל, פרבר של פריז, בסמוך לביתו, שם אותרה גם גופת אשתו של הקצין - כך נמסר ממשרד הפנים של צרפת. התוקף, ככל הנראה שכן של בני הזוג, התבצר בדירת הקצין בטרם חוסל בידי יחידת עלית של המשטרה לאחר שהמשא ומתן עמו נכשל בתום ארבע שעות. בנם בן השלוש נמצא בדירה ללא פגע. דאעש קיבל אחריות על האירוע וטען כי הדוקר הוא לוחם הארגון.

סוכנות הידיעות "אעמאק", המקורבת לדאעש, ציטטה מקור בלתי-מזוהה שטען כי הדוקר הוא פעיל הארגון. "לוחם דאעש הרג סגן מפקד משטרה ואת אשתו בסמוך לפריז", אמר הגורם. נוסף על כך, גורמים המקורבים לחקירה אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי התוקף נשבע אמונים לדאעש בזמן שניהל משא ומתן עם המשטרה. עדי ראייה לאירוע טענו כי הדוקר צעק "אללה אכבר".

לפי הדיווח, התביעה בצרפת החלה בחקירת המקרה כאירוע טרור. נשיא צרפת פרנסואה הולנד גינה את האירוע ואמר כי יכנס הבוקר דיון חירום בעקבות האירוע. "האור יישפך על נסיבות המעשה המתועב, והחקירה תקבע את סוג האירוע", אמר הנשיא הצרפתי.

עוד כתבות מהעולם:
לאחר ארבעה מקרי מוות: הרשויות ביפן מזהירות ממתקפות דובים
"לא לתת לפחד לנצח": בקהילת הלהט"ב באורלנדו מעכלים את האובדן
טראמפ לאחר הטבח באורלנדו: "מוסלמים יגייסו את ילדינו לדאעש"

כוחות משטרה בסמוך לזירה שבה אדם דקר למוות שוטר ורצח את אשתו בפריז, צרפת, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
כוחות המשטרה בזירה, הלילה/צילום מסך, טוויטר
מפה פרבר על יד פריז. google maps, עיבוד תמונה
מפה פרבר על יד פריז/עיבוד תמונה, google maps

לפי כלי תקשורת מקומיים, שני פיצוצים נשמעו בשעה 1:10 (שעון ישראל), כאשר החלה המשטרה בפשיטה על הבית. הכוחות שהיו במקום מצאו את גופת האישה מוטלת על הקרקע. בנם בן השלוש של בני הזוג לא נפגע. לדברי התובע האזורי, הילד "היה בהלם אך חולץ ללא פגע".

כלי התקשורת בצרפת דיווחו כי השוטר, ז'אן-בפטיסט סלבאן בן ה-42, נדקר בבטנו תשע פעמים. בשנים האחרונות הוא שימש סגן מפקד המשטרה המקומית. "הוא היה חברותי מאוד ובעל מוניטין מעולה", אמר אחד מעמיתיו. גורם במשטרה אמר כי עד כה לא התבררה זהותו של התוקף.

דובר משרד הפנים במדינה, פייר הנרי ברנדט, אמר כי "כוחות המשטרה המיוחדים הגיעו במהרה לזירה והמשא ומתן החל, תוך כדי תכנון פריצה. המשא ומתן כשל והוחלט להתחיל בפשיטה. המחיר כבד". שר הפנים ברנאר קזנוב פרסם הודעה בנושא והביע "עצב אינסופי". "כוחות הביטחון נטרלו את התוקף. הם הפגינו קור רוח ומקצועיות והצילו את חיי הילד הקטן של בני הזוג", כתב קזנוב בהודעתו.

זירת האירוע בפריז, בירת צרפת, שבו אדם דקר למוות שוטר ורצח את אשתו, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
זירת האירוע, הלילה/צילום מסך, טוויטר

בימים אלו נערכים משחקי אליפות אירופה בכדורגל בצרפת, וקיים חשש כי ארגונים קיצוניים ינסו להוציא לפועל מתקפות טרור ברחבי המדינה. בשבוע שעבר הזהירה ממשלת בריטניה מפני "איום ממשי מטרור" ביורו 2016, בדומה לאזהרה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקנית כמה ימים קודם לכן.

90 אלף מאנשי כוחות ביטחון מאבטחים את הטורניר, ובהם 42 אלף שוטרים ו-10,000 חיילים. נוסף על כך, לכל נבחרת כדורגל מוצמדים שני קצינים מיחידת העילית של המשטרה הצרפתית, RAID.

(עדכון ראשון: 0:53)

אדם דקר למוות שוטר ולקח את בני משפחתו בני ערובה מניינוויל, פרבר של פריז שבצרפת, יוני 2016. טוויטר, צילום מסך
הפרבר מניינוויל שליד פריז, היום/צילום מסך, טוויטר
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully