וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוקי קרב אמריקניים תקפו לראשונה מטרות של דאעש בעיראק

14.6.2016 / 9:40

שר ההגנה אישר כי מסוקי אפאצ'י סייעו לכוחות הממשל באזור מוסול. גורם אמריקני מסר כי שני כלי טיס יצאו למשימה ואחד מהם תקף כלי רכב של הארגון. למסוקים יש יכולת לעזור לחיילים שעל הקרקע בצורה יעילה יותר

עריכה: שניר דבוש

ארצות הברית תקפה אמש (שני) מטרות של דאעש באמצעות מסוקי אפאצ'י, לראשונה מאז אישר הנשיא ברק אובמה לעשות שימוש במסוקי הקרב מוקדם יותר השנה. בשונה ממטוסי קרב ומכלי טיס אחרים, למסוקים יש יכולת לעזור לחיילים שעל הקרקע בצורה יעילה יותר, אך היא גם מגדילה את הסיכון לפגיעה בכוחות האמריקנייים המוצבים במדינה.

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר סירב למסור פרטים נוספים ואמר רק כי התקיפה סייעה לכוחות העיראקיים המתכוננים לשחרור העיר מוסול מידי "המדינה האסלאמית". גורם אמריקני, ששמר על אנונימיות, מסר כי שני מסוקים השתתפו בפעולה, אך התקיפה בוצעה על ידי אחד מהם וכוונה נגד כלי רכב על הקרקע.

במקביל, נמשך המבצע לשחרור פלוג'ה שבמערב המדינה ואתמול בוצעו שורת מעצרים בעקבות דיווחים ולפיהם המיליציות השיעיות המסייעות לצבא הוציאו להורג עשרות סונים שנמלטו מהעיר הנשלטת בידי דאעש. זאת אחרי שמושל אנבאר, שם שוכנת העיר, אמר כי 49 גברים הוצאו להורג אחרי שנכנעו. השתתפות המיליציות, הנתמכות ברובן על ידי איראן, בקרב על פלוג'ה עוררה מתחילתה חשש מהגברת המתיחות העדתית במדינה.

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד: דאעש בעיראק מחריב מקדשים עתיקים - ומאיים על הפירמידות
ארגון זכויות אדם: "דאעש טובח באזרחים המנסים להימלט מפלוג'ה"

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר האמריקני בתרגיל של נאט"ו ברומניה, 2015. AP
מסוק אפאצ'י אמריקני בתרגיל של נאט"ו ברומניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully