וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון זכויות אדם: "דאעש טובח באזרחים המנסים להימלט מפלוג'ה"

ארגון נורבגי דיווח כי אנשים המנסים לחצות את נהר הפרת כדי להימלט מהקרבות העזים בעיר שבמערב עיראק נורים למוות. עוד דווח על אזרחים שטבעו למוות בנהר בעת שניסו לחצותו ולהגיע למקום מבטחים

עריכה: מתן חדד

האזרחים המנסים להימלט מהעיר פלוג'ה שבעיראק, שאותה מנסה הצבא במדינה לכבוש מחדש מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), נטבחים בידי לוחמי הארגון הקיצוני – כך מסר הלילה (שני) ארגון זכויות האדם "מועצת הפליטים הנורבגית", המפעיל מחנות פליטים בסמוך לעיר. לפי הארגון, כמה משפחות שעמם יצר קשר טענו כי מספר בלתי ידוע של אנשים נורו למוות בעת שחצו את נהר הפרת, בדרכם למקום מבטחים.

"קיבלנו אישור לחשש הגדול ביותר שלנו", אמר נאסר מופלחי, יו"ר הארגון בעיראק. "זה יותר גרוע ממה שחשבנו שיקרה לגברים, לנשים ולילדים שהותירו הכול מאחור כדי להציל את חייהם". לפי הערכת הארגון, בתוך תחומי העיר נמצאים 50 אלף אזרחים, הסובלים ממחסור במים, במזון ובתרופות.

עוד כתבות בנושא:
"מלכודת השטן": דאעש הכריז מלחמה על ערוצי הלווין
בחסות צבא רוסיה: כוחות אסד נכנסו למעוז דאעש במחוז א-רקה
"הנתיב האחרון לאירופה": הכורדים פתחו במתקפה על "כיס" דאעש בסוריה

כוחות הביטחון העיראקיים בלחימה נגד דאעש מחוץ לפלוג'ה, עיראק, 29 במאי 2016. רויטרס
כוחות צבא עיראק במהלך המבצע לכיבוש פלוג'ה/רויטרס

צבא עיראק החל במבצע להשתלטות מחדש על פלוג'ה לפני שבועיים, בסיוע של המיליציות השיעיות הנאמנות לממשל ומטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. בכיר באחת המיליציות השיעיות אמר כי בשלב זה העיר מכותרת באופן כמעט מלא, וכי החלק היחיד שהכוחות טרם הגיעו אליו נמצא בגדה המערבית של הפרת. "אנו נמצאים בשעריה של פלוג'ה", אמר אבו מהדי אל-מוהנדס.

סכנה נוספת שבפניה עומדים האזרחים הנמלטים היא טביעה בנהר הפרת, שבו עוברת אחת מדרכי המילוט היחידות. שלשום דווח כי ארבעה בני אדם שהיו על סירה בדרכם לעבר השני של הפרת טבעו למוות, ותשעה אנשים נוספים עדיין נעדרים. בין ההרוגים נמצאים שני ילדים ואמם. אב המשפחה, שנותר בצד השני והמתין לסירה הבאה בתור, אמר כי ראה את בני משפחתו טובעים למוות.

"ראיתי במו עיני את משפחתי נעלמת תחת המים", אמר האב אבו טברק, לסוכנות הידיעות רויטרס. "לא היה לי מקום על הסירה, אז המתנתי עם בתי השנייה לזו הבאה בתור". לדבריו, "החיים בעיר הפכו לגרועים מהגיהינום. אנשים סובלים מרעב ומופגזים בארטילריה".

ראש המועצה המחוזית שבה נמצאת העיר, שכיר אל-עסאווי, אמר כי האזרחים משתמשים "בכל דבר שצף" כדי לחצות את הנהר. "הם משתמשים במקררים ריקים, בארונות מעץ ובחביות נפט כסירות מאולתרות", ציין והוסיף כי יותר מאלף משפחות הצליחו לחצות את הנהר. "שיטה זו לחלוטין אינה בטוחה וזו הסיבה שאנשים טובעים למוות". נציבות האו"ם לפליטים מסרה כי כ-12 אלף איש הצליחו להימלט עד כה, רבים מהם התגוררו בפרברי העיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully