וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: דאעש בעיראק מחריב מקדשים עתיקים - ומאיים על הפירמידות

שמעון סימן-טוב

8.6.2016 / 19:10

בסרטון נראים אנשי הארגון משמידים מבנים בדחפורים וחומרי נפץ. בעיר העתיקה נמרוד. "הערצת הפירמידות במצרים, שנבנו בדמם של עובדי כפייה, מעידה על הידרדרות מוסרית"

עריכה: שניר דבוש

"מחוז נינווה" של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (שלישי) סרטון שבו נראים אנשי הארגון הורסים באמצעות דחפורים וחומרי נפץ את העתיקות בעיר נמרוד, שהתיישבות בה החלה על פי ההערכות באלף השישי לפני הספירה. בתיעוד נראה, בין היתר, מקדש האל נבו, אל החוכמה והכתב הבבלי, מושמד באמצעות חומרי נפץ.

"כאשר התרחקו המוסלמים ממעיין האיסלאם הזך, הקוראן והסונה, השתנו רבים מהמושגים שלהם", מכריז הקריין בסרטון. "אנו רואים אותם היום, בשם ה'ציוויליזציה', מהללים את יופיים של אלילים ואבנים אשר בנו כופרים ופגאנים. הערצת הפירמידות במצרים, סמלי רודנות וכפירה שנבנו בדמם של עובדי כפייה, מעידה על הידרדרותה המוסרית של החברה".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרו את דממת המוות: תזמורת רוסית ניגנה בהיכל ההוצאות להורג של דאעש
מתדמור ללונדון: שוחזר שער הניצחון הסורי שהוחרב על ידי דאעש. צפו
חורבות של תקווה: מסע השיקום של עיר הרפאים הסורית שנשלטה בידי דאעש

דאעש הרסו מקדש עתיק לאל בבלי בנינוה שבעיראק: "פסל פגאני". ספק 500
דחפורים מגיעים לאחד המבנים בנמרוד/ספק 500

"ציוויליזציה אינה נמדדת בבניינים", הוסיף הקריין. "היא נמדדת במחויבות הרגש לציוויי אללה, המעניקים אושר בעולם הזה ובזה שאחריו. הציוויליזציה המוסלמית היא הציוויליזציה הנצחית. היא איננה מצטיינת בבניינים, אלא בערכים ובמוסר. אנו כעת סרים מרע ועושים טוב, מנתצים את סמלי הפגאנים ומפיצים את אמונת הייחוד".

אזור מסופוטמיה, שבין נהרות הפרת והחידקל בעיראק המודרנית, ועמק הנילוס נחשבים במחקר הארכיאולוגי לערש התרבות האנושית. ההתיישבות במסופוטמיה החלה כבר באלף השביעי לפני הספירה, וההתיישבות במצרים המודרנית, באלף הרביעי לפני הספירה. באזורים אלה התפתחו לראשונה ערי ענק, הכתב האנושי ששימש לניהול החיים החברתיים בערים אלו, ומערכת האמונה באלים.

הערים האכדיות והשומריות בעיראק של ימינו הם גן עדן לארכיאולוגים ולחוקרי תרבויות, המבקשים לגלות את מערכות הסמלים, שדרכם ראה האדם את העולם לאורך ההיסטוריה. ארגון דאעש, לעומתם, המנסה להנחיל בכוח את אמונת האסלאם על העולם כולו, עושה זאת לא רק באמצעות טרור פיזי, אלא גם באמצעות ניתוץ העתיקות בערים אלו. היקף הסיקור התקשורתי שלו זכה בשעתו כיבוש העיר העתיקה תדמור בסוריה מעיד כי בעידן האינטרנט, יש לפעולות אלו השפעה רבה, לא פחות מזה של לחימה או של פיגועי טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully