וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד מזהירים: עזיבת בריטניה תוביל להרס הפוליטיקה המערבית

14.6.2016 / 10:40

נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק התייחס לאפשרות שהממלכה תפרוש מהגוש במשאל העם שיתקיים בעוד כשבוע וחצי והביע חשש כי יהיה זה "תחילת הסוף של האיחוד האירופי". לפי הסקרים, התמיכה בעזיבה גוברת

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: אוהד פיטר

נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק הזהיר אתמול (שני) כי אם בריטניה תעזוב את האיחוד האירופי מעמדה הגיאופוליטי ידרדר וכי יידרשו לפחות שבע שנים כדי להגיע לסיכום על היחסים החדשים בין לונדון לבריסל. הוא אף הזהיר כי פרישתה של הממלכה עלולה להוביל להרס "הציביליזציה הפוליטית של המערב".

בריאיון לבילד הגרמני, שפורסם אתמול, אמר ראש ממשלת פולין לשעבר כי הצבעה למען עזיבה במשאל העם שיתקיים ב-23 בחודש תגרום לבריטניה "למכה כלכלית, אך מעל לכל למכה גיאופוליטית". לדבריו, איש אינו יכול לדעת מה יהיו ההשלכות ארוכות הטווח לכך, אולם הוא חושש כי "העזיבה עלולה שלא רק להיות תחילת הסוף של האיחוד האירופי, אלא גם של כל הציביליזציה הפוליטית של המערב".

טוסק אמר כי ביטול ההסכמים בין בריטניה לאיחוד יימשך כשנתיים והמשא ומתן על היחסים החדשים ידרוש לפחות חמש שנים נוספות.

בינתיים, סקרים אחרונים מצביעים על התחזקות המחנה התומך בעזיבה. לפי סקר של "YouGov" לטיימס, מחנה העזיבה זוכה ל-46% תמיכה ואילו התומכים בהישארות זוכים ל-39%. 11% טרם החליטו כיצד יצביעו ו-4% הכריזו כי לא ישתתפו במשאל העם.

חיזוק נוסף לתומכי ה"ברקסיט" הגיע מעיתון ה"סאן", של איל התקשורת רופרט מרדוק, שהפציר היום בקוראיו להצביע בעד עזיבת גוש 28 המדינות. "עלינו להשתחרר מבריסל הדיקטטורית", כתב העיתון, שמופץ ב-1.7 מיליון גיליונות מדי יום.

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בוועידת G-7 ביפן,  27 במאי 2016. רויטרס
יצליח לעצור את הסחף? ראש ממשלת בריטניה קמרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully