וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההכרה בשואת הארמנים: איומים על מחוקקים ממוצא טורקי בגרמניה

12.6.2016 / 13:30

11 חברי הפרלמנט הגרמני הושמו תחת הגנה משטרתית לאחר לאחר שתמכו בהגדרת טבח האימפריה העותמאנית בארמנים רצח עם. משרד החוץ במדינה אף הזהיר אותם מפני נסיעה לטורקיה, בטענה כי לא ניתן להבטיח את ביטחונם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(ראש ממשלת טורקיה: "ההחלטה הגרמנית שגויה, לא ניכנע לעולם")

11 מחוקקים מהפרלמנט הגרמני שמוצאם טורקי הושמו הלילה (ראשון) תחת הגנה משטרתית מוגברת לאחר שקיבלו איומים על חייהם, בשל תמיכתם בהגדרת הטבח שביצעה האימפריה העותמאנית בארמנים ב-1915 רצח עם. משרד החוץ הגרמני אף הזהיר את 11 המחוקקים מפני נסיעה לטורקיה, בטענה כי לא ניתן להבטיח את ביטחונם.

מוקדם יותר החודש, החזירה טורקיה את השגריר שלה מגרמניה במחאה על ההחלטה. מנהיג המפלגה הירוקה בגרמניה, צ'ם אוזדמיר, שהצית את הדיון בנושא הטבח הארמני בפרלמנט הגרמני, אמר כי קיבל הודעות עם איומים על חייו, שבאחת מהן נכתב "נמצא אותך בכל מקום". לדבריו, גורמים יודעי דבר אמרו לו כי עליו לקחת את האיומים ברצינות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייחס להחלטת הפרלמנט הגרמני מיום חמישי האחרון ואמר כי אותם חברי הפרלמנט ממוצא טורקי הם בעלי "דם מוכתם". ארדואן הדגיש כי אנקרה לא תקבל את ההכרה בהרג הארמנים כרצח עם. במסיבת עיתונאים שכינס באיסטנבול לאחר החלטת גרמניה, טען כי "הסוגיה הארמנית היא פשוט סחיטה נגד טורקיה ברחבי העולם".

לקריאה נוספת:
למרות הזעם על גרמניה, ארדואן לא צפוי להשתמש ב"נשק יום הדין"
גרמניה לטורקיה: הימנעו מתגובות מוגזמות להכרה ברצח העם הארמני
למרות אזהרת ארדואן: מרקל תומכת בהכרה ברצח העם הארמני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully