וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על הכרת גרמניה ברצח העם הארמני: "מניפולציה וסחיטה"

נשיא טורקיה הבהיר כי "אין לנו דבר להתבייש בו בעברנו, אבל למדינות האלה שמאשימות השכם וערב את טורקיה יש את דמם של מיליוני חפים מפשע על ידיהן". על רקע משבר הפליטים, הוא דרש "יחס הוגן" ממדינות אירופה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שב והדגיש היום (שבת) כי אנקרה לא תקבל את ההכרה בהרג כמיליון וחצי ארמנים בשנת 1915 כרצח עם. בתגובה להחלטת הפרלמנט הגרמני ביום חמישי, טען ארדואן במסיבת עיתונאים שכינס באיסטנבול כי "אני יודע בלבי שהנקודה המרכזית היא לא הארמנים. זאת פשוט מניפולציה".

"הסוגיה הארמנית היא פשוט סחיטה נגד טורקיה ברחבי העולם", אמר, על פי הדיווח בעיתון הטורקי "דיילי סבאח". לדבריו, "אני רוצה שהעולם ידע: אם תרצו או לא, לעולם לא נקבל את אישום 'רצח העם'". הנשיא הוסיף: "אין לנו דבר להתבייש בו בעברנו, אבל למדינות האלה שמאשימות השכם וערב את טורקיה ב'רצח העם הארמני' יש את דמם של מיליוני חפים מפשע על ידיהן".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות הזעם על גרמניה, ארדואן לא צפוי להשתמש ב"נשק יום הדין"
גרמניה לטורקיה: הימנעו מתגובות מוגזמות להכרה ברצח העם הארמני
למרות אזהרת ארדואן: מרקל תומכת בהכרה ברצח העם הארמני

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בוועידה באיסטנבול, מאי 2016. AP
"אם היית מגיעה ואומרת 'לא', הייתי מריע לך". ארדואן ומרקל/AP

דבריו של ארדואן מצטרפים לשורת תגובות מצד ההנהגה הטורקית להחלטה הסמלית של הבונדנסטאג, כמו גם ביקורת מצד חוגים לאומניים, שביקשו להדגיש את אחריותה של גרמניה הנאצית לשואה. כך, למשל, העיתון "סטאר", המזוהה עם הממשל, והעיתון "סוזג'ו", המתנגד לממשל באנקרה, פרסמו אתמול בשער הראשי תמונות של הקנצלרית אנגלה מרקל בדמותו של השליט הנאצי אדולף היטלר.

לשון החוק הגרמני האשימה את האימפריה העותמאנית ב"רצח עם שיטתי" של הארמנים ושל קבוצות מיעוט נוצריות נוספות. לטענתו של ארדואן, הגרמנים "צריכים קודם להגדיר מחדש את המשמעות של השואה". הוא הוסיף כי "הם חייבים לבחון שוב את שואת נמיביה", בהתייחסות להרג בני הרורו ונאמה בדרום-מערב אפריקה, על ידי האימפריה הגרמנית בתחילת המאה ה-20.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין שום בעיה עם מדינות אירופה". מרקל בדמות היטלר בשער "סוזג'ו", אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדואן התייחס גם להשפעת ההחלטה על יחסיה של אנקרה עם האיחוד האירופי, למרות שבכירים בטורקיה כבר הבהירו כי ההסכם בין הצדדים בנוגע להתמודדות עם משבר הפליטים לא יושפע מכך. "או שנפתור את כל הנושאים באופן הוגן, או שטורקיה תפסיק להיות הגבול שבולם את אתגריה של אירופה, ונשאיר אתכם לבד, להתמודד עם הבעיות שלהם", אמר.

הוא יצא נגד "האדישות" של מרקל בעקבות ההצבעה, והוסיף כי שוחח איתה לפני כן. "האם הדבר הכי טוב שהיית יכולה לעשות זה להיעדר מההצבעה בפרלמנט?", קרא ארדואן, בהתייחסות להיעדרותה של מרקל, של שר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר ושל בכירים נוספים מההצבעה. בפנייה למרקל, הוסיף: "אם היית הוגנת, היית מגיעה ואומרת 'לא'. אז הייתי מריע לך".

הפגנה מול שגרירות גרמניה באנקרה, 3 ביוני 2016. רויטרס
"ההיסטוריה שלנו היא גאוותנו". מפגינה מול שגרירות גרמניה באנקרה, אתמול/רויטרס

"אנחנו רוצים שטורקיה תקבל יחס הוגן ולא יופנו אליה סטנדרטים כפולים", הוסיף ארדואן, "החוקים שתקפים לכולם יהיו תקפים גם לנו". הנשיא הבהיר: "אין לנו שום בעיה עם האיחוד האירופי ועם מדינות אירופה. זה לא אפשרי לחוש עוינות כלפי אזור שבו חיים כחמש מיליון מאחינו ממוצא טורקי". הוא הבהיר: "בדיוק כפי שאנחנו חלק מאירופה מבחינה גיאוגרפית, אנו רואים את אירופה כחלק מאיתנו".

הפגנה מול הקונסוליה הגרמנית באיסטנבול, 3 ביוני 2016. רויטרס
"גרמניה הנאצית ביצעה רצח עם". מפגינים מול הקונסוליה הגרמנית באיסטנבול, אתמול/רויטרס
הפגנה מול הקונסוליה הגרמנית באיסטנבול, 3 ביוני 2016. רויטרס
הפגנה מול הקונסוליה הגרמנית באיסטנבול, אתמול/רויטרס
דיון ברצח העם הארמני בפרלמנט הגרמני, ברלין, 2 ביוני 2016. רויטרס
דגל ארמניה מונף בהפגנה מול הפרלמנט הגרמני, ביום חמישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully