וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קיצר את עונשם של נערים שאנסו בת 12 מוגבלת בשכלה

7.6.2016 / 14:20

ארבעה מתוך 11 נערים שאנסו את הילדה והפיצו תיעוד של המעשים זכו להקלה בעונשי המאסר שהוטלו עליהם בבית המשפט המחוזי מפאת גילם הצעיר. המעורב המרכזי במעשים ייכלא לשנה ושמונה חודשים בלבד

צילום: דניאל בוק, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט העליון הקל הבוקר (שלישי) בעונשם של ארבעה נערים שאנסו ילדה בת 12 מוגבלת בשכלה לפני כשנתיים וחצי. תשעה ילדים ונערים הורשעו בכך שאנסו אותה בהזדמנויות שונות במקומות ציבוריים, בחניונים ובדירות בפומבי, בזה אחר זה, כל אחד לחוד ויחדיו. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על המורשעים, שהיו בני 16-12 בעת המעשים, עונשי מאסר של בין שנה לשנתיים, כל אחד לפי חלקו באונס. שניים נוספים, הצעירים ביותר, לא הורשעו אך נשלחו לשנתיים במעון סגור.

הפרשה החמורה אירעה בדצמבר 2013. המקרה הראשון אירע בערב שישי בגלידריית "אנדריי" ברמת גן. חמישה מהנערים נפגשו עם נער שהכיר את הילדה, שלמדה בבית ספר לחינוך מיוחד, וסיפר להם כי היא "עושה את זה עם כולם". הם הצטיידו בחבילת קונדומים, נפגשו עמה והלכו יחד לפארק הירקון. לאחר שביקשה מהם להיות חברים שלה, אמרו לה הנערים כי אם לא תמצוץ את איבר מינם, לא ידברו עמה. הקטינה ביצעה בשניים מהם מין אוראלי לעיני חבריהם.

בשלב מסוים הוביל אחד הנערים את הילדה לגבעה סמוכה ואנס אותה. אחד הנערים צילם וידאו של האונס באמצעות מכשיר הטלפון הנייד שלו ובהמשך הכניס נער נוסף את איבר מינו לפיה. מקרים דומים רבים אירעו בתקופה שלאחר מכן. בעת המפגשים הזדהו חלק מהנאשמים בשמות בדויים על מנת למנוע את זיהויים וכן על מנת שהילדה לא תיצור עמם קשר. את הסרטונים שתיעדו את המעשים הפיצו הנערים ברבים.

עוד על האונס הקבוצתי:
בכיר במשטרה: "ככל שחוקרים יותר - אונס הילדה הופך סבוך יותר"
האונס הקבוצתי במרכז: עימות בין הנערים החשודים
חשד: אנסו בת 12 בבית ספר - וצילמו בטלפון הנייד

הנערים המואשמים באונס הקבוצתי של הקטינה מובאים להארכת מעצר, דצמבר 2013. יותם רונן
אחד המעורבים באונס בבית המשפט/יותם רונן

הנימוק העיקרי של בית המשפט העליון בהחלטה להקל בעונשם של ארבעה מהנערים היה גילם הצעיר, אף שגם בית המשפט המחוזי גזר עליהם עונשים קלים יחסית מסיבה זו. זאת משום שבעבירות של קטינים שיקול השיקום זוכה למקום מרכזי. העבריין העיקרי, מי שיצר את הקשר הראשוני עם המתלוננת והורשע בין היתר באונס בנסיבות מחמירות, ייכלא לשנה ושמונה חודשים במקום לשנתיים.

עונשם של שני נערים נוספים הופחת בשלושה חודשים, ואחר זכה לקיצור של שבעה חודשים בעונשו משום שעבר שיקום של שנתיים, אף שחלקו במעשה היה מרכזי. נער שהפיץ סרטונים של המעשים, שלא הורשע ונשלח לשהייה במעון סגור, ערער אף הוא על עונשו, אך בית המשפט דחה את ערעורו משום שעונשו קל גם כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully