וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ככל שחוקרים יותר - אונס הילדה הופך סבוך יותר"

23.12.2013 / 0:00

גורמים בכירים במשטרה הגדירו את חקירת אונס בת ה-12 במרכז "אחת מפרשיות המין הקשות שהיו בשנים האחרונות". החשד הוא שהילדה נאנסה בכמה הזדמנויות, ובין היתר בבתי הנערים

צילום: טל אנגלנדר, ערוץ 9, עריכה: טל רזניק

"זהו תיק חמור מאוד וככל שאנחנו חוקרים אותו יותר – הוא הופך סבוך יותר" – כך הגדיר אמש (ראשון) גורם בכיר במשטרה את חקירת האונס הקבוצתי של בת ה-12 במרכז הארץ. לדבריו, הפרשה – שפורסמה שלשום לראשונה בוואלה! חדשות, היא "אחת מפרשיות המין הקשות שהיו בשנים האחרונות במחוז".

עוד על פרשת האונס במרכז הארץ:
13 נערים נעצרו, 8 מהם במהלך יום ראשון
אחד החשודים בחקירתו: "אמרו לי שהיא זורמת"
החשד: "הורו לילדה להתפשט ואנסו באכזריות בזה אחר זה"

אילוסטרציית נערים. ShutterStock
חלק מהחשודים טרם חגגו יום הולדת 13/ShutterStock

על פי החשד, הנערים הזמינו את הילדה לחגיגת יום ההולדת של אחד מהם, שאותה ערכו בשעות הערב בבית הספר שבו לומדים חלקם. בשלב מסוים, טענה הילדה, הוציאו הנערים את הטלפונים הניידים שלהם, הורו לה להתפשט, ביצעו בה מין אוראלי ואנסו אותה בזה אחר זה באכזריות. חקירת המקרה, שאירע לטענת הילדה לפני כחודש, החלה ביום חמישי לאחר שסרטון המתעד לכאורה את המעשים הגיע לידי המשטרה. הילדה מסרה את עדותה במשטרה – ומאז נעצרו כבר 13 חשודים בני 12-14.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"ההורים מזניחים את חינוך ילדיהם"

חוקרי הנוער במרחב דן חושדים כי לא מדובר במקרה בודד. להערכתם, הילדה נאנסה לכאורה בכמה הזדמנויות שונות ובמקומות שונים. בין השאר, על פי החשד, הנערים ביצעו בה עבירות מין בבתיהם, במסיבות כיתה ובאירועים בית-ספריים נוספים. במשטרה מציינים כי אחת הבעיות בטיפול בתיק היא שמדובר בנערים שאת חלקם אי אפשר להעניש. "במקרים אלה ישנו קושי למשטרה", הסביר הגורם הבכיר. "כמו כן, מי שחוקר את הילדה הם חוקרי רווחה ולא המשטרה, ולעתים זה מקשה".

גורם בכיר נוסף העריך כי התנהגותם של הנערים נעוצה בחינוך מבית. הוא מתח ביקורת על "מתירנות יתר" שהעניקו ההורים לילדיהם בתקופה האחרונה. "הכול מתחיל מחינוך מבית", אמר. "ההורים צריכים לפקח על הילדים ולבדוק טוב-טוב מה הילדים עושים. אם ההורים מזניחים את חינוך ילדיהם, זה מה שקורה".

במשטרה מציינים כי קיימת ירידה בכמות התיקים שנפתחו נגד בני נוער בישראל בין השנים 2013-2008. על פי נתוני המשטרה, הממוצע השנתי עומד על כ-2,000 תיקים שנפתחים מדי שנה בממוצע בגין אלימות בקרב בני נוער. 17% מהתיקים הללו הם תיקים בגין אלימות בתוך המשפחה. בשנים האחרונים, מפעילה המשטרה כמה פרויקטים, פרי יוזמתו של המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו, שמטרתם לתת להורים כלים להתמודדות עם התנהגות אלימה בקרב ילדיהם.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully