וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכוש בשווי עשרות מיליוני שקלים יוחרם מ"מלך השוק האפור" לשעבר

3.6.2016 / 8:35

בית המשפט הורה על חילוט רכושו של בני רביזדה, שהורשע במעורבות במעילת הענק בבנק למסחר. היקף הרכוש, כ-35 מיליון שקלים, דומה לסך עבירות הלבנת ההון שביצע רביזדה, שנידון ל-7 שנות מאסר

צלם: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS על דחיית שחרורה של אתי אלון, פברואר)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה אתמול (חמישי) על חילוט רכושו של בני רביזדה, שהורשע בשורת עבירות במסגרת פרשת הבנק למסחר. שוויו הכולל של הרכוש שיחולט עומד על כ-35 מיליון שקלים. על פי ההחלטה, המאמצת את ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, סכום החילוט מהווה 100% מהיקף עבירות הלבנת ההון שבהן הורשע רביזדה, כולל רווחים שהופקו מהרכוש מאז שנת 2002.

הרכוש שחולט כולל נכסי מקרקעין רבים שנרשמו על שם בני משפחתו של רביזדה וכן כספים שהופקדו בחשבונות על שם אחרים. בנוסף, ביקשה הפרקליטות להעביר את חלק מכספיו של רביזדה לכונס הנכסים הרשמי המתפקד כמפרק הבנק למסחר, זאת בשל היותו זה שמייצג את נפגע העבירה בתיק.

עוד בנושא:
בקשתה של אתי אלון לשחרור מיידי נדחתה; תשוחרר בעוד חצי שנה
אחייניתה של אתי אלון: "פדופילים ורוצחים משתחררים, ולה שמים רגליים"
עתירת המדינה התקבלה: אתי אלון לא תשוחרר לפני 2019

בני רביזדה בבית משפט, אפריל 2012. ספק 500
הורשע בקשירת קשר עם אלון ואחרים לגניבת כספי לקוחות הבנק. רביזדה בבית המשפט, 2012/ספק 500

רביזדה, שכונה "מלך השוק האפור", הורשע בפרשת הבנק למסחר בעבירות חמורות ובהן זיוף, קבלת דבר במרמה, עבירות מס, קבלת רכוש שהושג בפשע וביצוע פעולות הלבנת הון ברכוש אסור.הוא הורשע בכך שאפשר לעופר מקסימוב להמר בבתי קזינו ברשותו בסכומים בגובה עשרות מיליוני שקלים, ביודעו שאחותו, אתי אלון, תכסה את חובותיו מכספי הבנק למסחר. נגזרו עליו שבע שנות מאסר ובית המשפט הורה לו לשלם קנס בגובה שניים וחצי מיליון שקלים. ערעורו לבית המשפט העליון נדחה בשנת 2014.

במסגרת הפרשה הואשמו עבריינים רבים הקשורים לשוק האפור בקשירת קשר עם אלון ואחרים לשם גניבת כספי הלקוחות מהבנק. מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר: "ההחלטה וההסדר מהווים המשך יישום מדיניות בלתי מתפשרת של הפרקליטות לחילוט 100% מהיקף הרכוש שבו נעברו עבירות הלבנת הון, אף במקרים שבהם פועלים העבריינים להסוואת הרכוש בדרך של רישומו על שמות אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully