וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחייניתה של אתי אלון: "פדופילים ורוצחים משתחררים, ולה שמים רגליים"

אחרי שנים שהרחיקה את עצמה מפרשת הבנק למסחר, ואף שינתה את שמה, נואל מקסימוב עברה מהפך והחלה לנהל את הקמפיין לשחרור דודתה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS היא מאשימה את הפרקליטות בהתעמרות, טוענת כי "אי שוויון בין אסיר לאסיר" וגם מתנצלת בשם משפחתה

עריכה: ניר חן

"אסירים אחרים שהורשעו בעבירות חמורות יותר כמו פדופיליה, אונס ורצח משתחררים מהכלא לפני הזמן, בעוד הפרקליטות שמה רגליים בשחרורה של דודה שלי אתי אלון, שהוגדרה כאסירה מצטיינת על פי כל גורמי הטיפול ואכיפת החוק", אמרה אתמול (שלישי) אחייניתה של אתי אלון, שהורשעה במסגרת פרשת מעילת הענק בבנק למסחר, וצפויה להתייצב היום בפני ועדת השחרורים שליד שירות בית הסוהר בבקשה להקדים את שחרורה.

אלון, שהורשעה בשנת 2003 ונידונה ל-17 שנות מאסר, תבקש להפחית שליש מעונשה. החלטה כזו כבר התקבלה בוועדת השחרורים לפני כשנה, אך בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה, ביטל את ההחלטה - וקבע כי אלון תישאר במאסר עד לשנת 2019. "הגיע הזמן לנהוג במידת רחמים והגינות, אנחנו פונים לרחשי הלב של השופט שיעמוד בוועדת השחרורים ויראה את הנזק שנגרם לילדיה לנגד עיניו", הוסיפה בריאיון לוואלה! NEWS האחיינית נואל מקסימוב, בתו בת ה-28 של עופר מקסימוב, שנושא גם הוא מאסר בכלא בגין חלקו בפרשה.

מדובר בפעם השלישית שהוועדה דנה בעניינה של אלון. בפעמיים הקודמות הערימה המדינה קשיים על שחרורה, ומסתמן כי גם הפעם תפעיל הפרקליטות לחצים על כך. "מחר בבוקר אתי עולה לוועדת שחרורים נוספת, מדובר בעוד מערכה מול הפרקליטות", סיפרה מקסימוב, וציינה כי במשפחה מעלים תהיות רבות לגבי ענייניות הטיפול בתיק של אלון.

אתי אלון בדיון דיון בעתירה נגד שחרורה, ביהמ"ש המחוזי בלוד. ראובן קסטרו
"הגיע הזמן לנהוג במידת רחמים והגינות". אתי אלון/ראובן קסטרו

אלון, שכיהנה כסגנית ראש מחלקת ההשקעות של הבנק, הודתה באפריל 2002 שגנבה רבע מיליארד שקל מחשבונותיהם של לקוחות הבנק במשך יותר מחמש שנים. היא העבירה את הכספים לאחיה עופר מקסימוב, שהיה מהמר כבד מאוד. כספי הבנק הגיעו בסופו של דבר לידי עבריינים ולארגוני פשע. שנה לאחר מכן, הרשיע בית המשפט את אלון בשורה של עבירות שכללו גניבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. היא הביעה חרטה על מעשיה, וסיפרה כי לא לקחה כסף לעצמה אלא העבירה את כל הכסף לאחיה. המעילה הגדולה הביאה לקריסתו של הבנק ועלתה למדינה - שהייתה ערבה לאזרחים שהפקידו שם את כספם - חצי מיליארד שקל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"היה לי קשה לומר שאני ממשפחת מקסימוב"

"אני מרגישה שליחת אמת, הגיע הזמן שמישהו יגיד את האמת"

שנים רבות ניסתה מקסימוב להרחיק את עצמה מהפרשה, בעיקר בגלל הכאב והצער שנגרמו למשפחה, ואף שינתה את שם משפחתה. "היה לי מאוד כבד לסחוב אותו. היה לי מאוד קשה להסתכל לאנשים בעיניים ולהגיד להם שאני ממשפחת מקסימוב". אך בשנה האחרונה היא מעידה כי עברה מהפך והחלה לנהל את המאבק לשחרור דודתה.

"עברתי תהליך של קבלה מחדש והבנתי שזה לא קשור אליי, ועם זה אני מתמודדת", סיפרה. "אני מרגישה שליחת אמת, הגיע הזמן שמישהו יגיד את האמת, אתי לא רצתה שאני אעשה את זה, היא פחדה שאני אהיה מזוהה עם המקרה הזה". בריאיון באולפן וואלה! NEWS, היא מדגישה את הצורך לומר: "אני חייבת לשתף בעובדה שאתי לא רצתה שנעשה את זה ורוצה שנשמור על הפרטיות שלנו. היא לא הייתה רוצה שאחשוף את עצמי, אבל האמת שלי היא לחשוף שיש פה עוול".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה לי קשה לסחוב את השם מקסימוב". אביה של נואל, עופר מקסימוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך למרות התנגדות דודתה, מקסימוב המשיכה בשלה. "אני אעשה כל מה שאני אוכל אפילו אם מדובר בהקרבת הזהות שלי, האמת שלי חשובה יותר מהכול, במיוחד כי זה הזמן שלה להשתחרר, ומכאן אנחנו כמשפחה יוצאים למאבק".

במסגרת המאבק הקימה מקסימוב יחד עם משפחתה עמוד פייסבוק בשם "משחררים את אתי אלון", שלו יש יותר מ-1,400 לייקים. "המון אנשים מזדהים ומבינים את מצבה, ולהם אני מאוד מאוד מודה, זה לא מובן מאליו כל התמיכה הזאת מבחינתי, לא תיארתי לעצמי שלדבר כזה תהיה תהודה. כמעט רוב האנשים באמת מרגישים שיש חוסר צדק, שבזמן שמונעים את שחרורה, דואגים לשחרר אסירים אחרים, רבים מביעים תסכול מוחלט למצב הזה, יש פה אי שוויון בין אסיר לאסיר, פשוט עושים איפה ואיפה".

"התנגדות הפרקליטות לשחרור – עינוי דין ואף התעמרות"

המשפחה טוענת כי הסחבת המשפטית ובעיקר התנגדות הפרקליטות לשחרורה היא בגדר עינוי דין שאף גובל בהתעמרות. לטענתם, מדובר בחוסר שוויון מוחלט. "אתי עברה בשנה האחרונה משבר לא פשוט, היא הייתה אמורה להשתחרר לפני שנה וחודשיים בתחילת ינואר 2015 אך השחרור בוטל. הפרקליטות פשוט מתעמרת במצב של אתי ובמשפחתנו", אמרה מקסימוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הפייסבוק לשחרור אתי אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך
"הרצון שלה העיקרי הוא לחזור להיות אימא שוב, הילד הקטן שלה כבר חייל"

לדבריה, "אסיר יכול להגיש בקשה לשחרור כל חצי שנה, אפילו רוצח. מאז ביטול השחרור של אתי עברה שנה. אני יודעת שהיא כבר מוכנה לצאת החוצה, הרצון שלה העיקרי הוא לחזור להיות אימא שוב, הילד הקטן שלה כבר חייל". מקסימוב הוסיפה גם כי מצבה הבריאותי של סבתה הידרדר בשנה האחרונה. "היא שבר כלי".

מקסימוב דוחה מכל את טענת הפרקליטות לפיה אלון מסוכנת לחברה. "אנחנו לא מבינים מה הפרקליטות רוצה ממנה, איך אתי יכולה להזיק לחברה, בפרקליטות דיברו על מבחן מסוכנות, זה לקחת משפט ולחלוטין להוציא אותו מהקשרו. אתי לא מסוכנת לציבור, זאת אישה שסבלה וקיבלה עונש חמור אבל כעת מגיע לה להשתחרר, כל המשפחה סבלה מהעונש הזה".

לצד המאבק, מדגישה מקסימוב, כי הבעת החרטה היא מעל הכול – במשפחתה ובייחוד אצל אלון. "אני מכירה ומבינה את חומרת המעשה, גם אתי שמה את החרטה לנגד עיניה, אף שכל פעם מנסים להציג את זה בצורה אחרת. אתי הסגירה את עצמה למשטרה, היא לא התחמקה מאחריות, היא הודתה במעשה, ושיתפה פעולה באופן מלא עם רשויות החוק והמשפט".

אתי אלון בדיון דיון בעתירה נגד שחרורה, ביהמ"ש המחוזי בלוד. ראובן קסטרו
"היא לא התחמקה מאחריות"/ראובן קסטרו
"בלב שלם אני רוצה שוב לבקש את סליחתם בשמי ובשם המשפחה, ובטח בשם של אתי עשרות אלפי פעמים"

לדבריה, "עוד בתחילת הדרך אתי עשתה הכול ובמהירות כדי שהלקוחות יקבלו את הכסף שלהם בחזרה, עוד בשנת 2003, פחות משנה מאז שזה קרה. למרות זאת, בתודעה הציבורית אין מודעות לכך שהם קיבלו את כספם בחזרה. המחשבה הייתה שאנשים נותרו חסרי כל, אבל זה לא המצב, זה לא מה שקרה".

אולם בנימוקים שנתן השופט בהחלטתו לפני כשנה הוא ציין כי הלקוחות "לא פוצו בגין הנזקים הכספיים והנפשיים שנגרמו להם כתוצאה ממעשי המשיבה ובמכתב שכתבו לוועדה התנגדו לשחרורה המוקדם". המדינה טענה אז כי אלון לא שילמה קנס בגובה חמישה מיליון שקלים שהוטל עליה בהליך הפלילי, לאחר שהכריזה על עצמה כפושטת רגל ב-2007. אך השופט אמר כי אין לפרקליטות על מי להלין משום שבהליך הפלילי לא התנו את תשלום הקנס בהארכת עונש מאסרה של אלון.

מקסימוב הוסיפה: "בלב שלם אני רוצה שוב לבקש את סליחתם בשמי ובשם המשפחה, ובטח בשם של אתי עשרות אלפי פעמים, אם זה במילים או במעשים". מקסימוב טענה כי אלון היא אסירה למופת. "היא עשתה את כל מה שצריך: שיקמה אסירות, עבדה מחוץ לכלא במפעל במשך ארבע השנים האחרונות, בעבודה נורמטיבית לחלוטין, ואפילו הבוסים שלה נרתמו למאבק שלה".

(עדכון ראשון: 18:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully