וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשתה של אתי אלון לשחרור מיידי נדחתה; תשוחרר בעוד חצי שנה

17.2.2016 / 12:09

ועדת השחרורים קבעה כי בעוד חצי שנה יידון עניינה שוב, ופרקליטות המדינה הסכימה להסדר שבמסגרתו לא תתנגד לשחרורה. המשמעות: האסירה, שהורשעה במסגרת פרשת מעילת הענק בבנק למסחר, תשוחרר לאחר ניכוי שנתיים וחצי מתקופת מאסרה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צלם: אבי כהן, עריכה: ניר חן

ועדת השחרורים החליטה היום (רביעי) לשחרר את האסירה אתי אלון שהורשעה במסגרת פרשת מעילת הענק בבנק למסחר ונידונה ל-17 שנות מאסר, אך לא מיידית. הוועדה החליטה כי אלון תשוחרר בעוד חצי שנה לאחר ניכוי של כשנתיים וחצי מתקופת המאסר. כלומר, עניינה ידון שוב בעוד שישה חודשים, והפרקליטות הסכימה שלא תתנגד. לפני יותר משנה התקבלה בוועדת השחרורים החלטה כזו, אך בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המדינה, ביטל את ההחלטה - וקבע כי אלון תישאר במאסר עד לשנת 2019.

עם תחילת הדיון התייצבה אלון לבושה במדי אסיר בצבא תכלת של נווה תרצה ונראתה מפוחדת. במשך דקות היא סירבה לעלות לדיון מחשש שתעבור עבירת משמעת אם תצולם על ידי התקשורת. רק לאחר שהשופט הבהיר כי אין חשש כזה, היא נכנסה לאולם ובאישור השופט התאפשר לה לשוחח עם אחייניתה שהחלה בקמפיין ציבורי לשחרורה.

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה כי היא מתנגדת לשחרורה המוקדם. הדיון אמור להימשך כמה שעות ותתקיים בדלתיים סגורות. הסנגורית של אלון, עורכת הדין לי מאי מור, הגישה לוועדה שורה של תסקירים וחוות דעת התומכות בעמדה שיש לשחרר את מרשתה. עורכת הדין אמרה לוואלה! NEWS: "אין סיבה שלא נקבל את בקשת השחרור, שכן אתי אלון יושבת כאסירה שביצעה את כל ההליך השיקומי ויוצאת מדי יום לבדה באופן עצמאי משערי כלא נווה תרצה למקום עבודתה מחוץ לכלא, וחוזרת בסופו לכלא".

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה הטיל "פצצה" על חיפה כדי להשקיט את הביקורת מבית
יותר מ-30 מעלות: שיא גל החום החורפי מגיע לכל הארץ
נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין

אתי אלון בדיון על שחרורה בבית משפט השלום ברמלה. מערכת וואלה, מערכת וואלה
"אסירה מצטיינת". אלון/מערכת וואלה, מערכת וואלה

בריאיון לוואלה! NEWS אמרה אתמול נואל מקסימוב, אחייניתה של אלון: "אסירים אחרים שהורשעו בעבירות חמורות יותר כמו פדופיליה, אונס ורצח משתחררים מהכלא לפני הזמן, בעוד הפרקליטות שמה רגליים בשחרורה של דודה שלי אלון, שהוגדרה כאסירה מצטיינת על פי כל גורמי הטיפול ואכיפת החוק".

"הגיע הזמן לנהוג במידת רחמים והגינות, אנחנו פונים לרחשי הלב של השופט שיעמוד בוועדת השחרורים ויראה את הנזק שנגרם לילדיה לנגד עיניו", הוסיפה בריאיון מקסימוב, בתו בת ה-28 של עופר מקסימוב, שנושא גם הוא מאסר בכלא בגין חלקו בפרשה.

אלון, שכיהנה כסגנית ראש מחלקת ההשקעות של הבנק, הודתה באפריל 2002 שגנבה רבע מיליארד שקל מחשבונותיהם של לקוחות הבנק במשך יותר מחמש שנים. היא העבירה את הכספים לאחיה עופר מקסימוב, שהיה מהמר כבד מאוד. כספי הבנק הגיעו בסופו של דבר לידי עבריינים ולארגוני פשע. שנה לאחר מכן, הרשיע בית המשפט את אלון בשורה של עבירות שכללו גניבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. היא הביעה חרטה על מעשיה, וסיפרה כי לא לקחה כסף לעצמה אלא העבירה את כל הכסף לאחיה. המעילה הגדולה הביאה לקריסתו של הבנק ועלתה למדינה - שהייתה ערבה לאזרחים שהפקידו שם את כספם - חצי מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully