וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין

17.2.2016 / 8:12

ראש הממשלה סיפר על בקשתו בטרם שב לישראל מברלין. "כיוון שגרמניה סייעה לנו בעבר בנושאים האלה, ביקשתי גם את עזרתם במקרה הזה", אמר. גופות השניים מוחזקות בידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן"

צילום: רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית; עריכה: מתן חדד

(נתניהו בברלין: היוזמה הצרפתית לכינוס ועידת שלום תמוהה
)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (רביעי) בטרם המריא מגרמניה לישראל כי העלה בפגישתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל את נושא השבת גופות החללים אורון שאול והדר גולדין שמוחזקות על ידי חמאס. "אני העליתי את העניין של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין", אמר נתניהו. "כיוון שגרמניה סייעה לנו בעבר בנושאים האלה, ביקשתי גם את עזרתם במקרה הזה". גולדין ושאול נהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" וצה"ל הכריז עליהם כחללים שמקום קבורתם לא נודע.

גופותיהם במסיבת עיתונאים שערך אתמול בברלין עם מרקל התייחס נתניהו בין היתר למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. בדבריו, הוא כינה את היוזמה הצרפתית לכינוס ועידת שלום בינלאומית בהשתתפות ישראל ופלסטינים וכינה אותה תמוהה. "היא אומרת: אנחנו נקיים ועידה בינלאומית, אבל אם היא לא תצליח אנחנו כבר קובעים מראש מה התוצאה - נכיר במדינה פלסטינית", אמר וטען כי דבר זה מבטיח שהוועידה תיכשל מראש.

מרקל דיברה במסיבת העיתונאים בין השאר על תמיכת גרמניה בישראל. הקנצלרית אמרה כי גרמניה מרגישה מחויבות עמוקה לתמיכה בישראל, בעיקר בגלל מורשת השואה, אך שפיכות הדמים בין הישראלים לפלסטינים ממשיכה זה בחודש החמישי. "כחברה באיחוד האירופי, גרמניה מנסה בתקיפות לחתור לגישה מציאותיות יותר", אמרה והוסיפה כי ייתכן שזה לא הזמן המתאים להתקדם בנושא. "כעת, זה לגמרי לא הזמן לקחת צעד אחד קדימה, אך אנחנו יכולים להגיע לשיפורים ואנחנו מסכימים כי גרמניה תוכל לסייע בתמיכה כספית", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה הטיל "פצצה" על חיפה כדי להשקיט את הביקורת מבית
מאות התאספו באזכרתה של דפנה מאיר בירושלים: "הצליחה לגעת בלב"

פגישת נתניהו ומרקל בברלין. רויטרס
גרמניה סייעה בעבר בתיווך מסוג זה. מרקל ונתניהו/רויטרס

נתניהו העלה במסיבת העיתונאים גם את עניין חידוש היחסים המדיניים בין ישראל לאיחוד האירופי לאחר שהושהו לפני שלושה חודשים בעקבות ההחלטה על סימון מוצרי התנחלויות. "אני מקדם בברכה את קידום היחסים בינינו לבין האיחוד האירופי ונציגתו, פדריקה מוגריני. שמעתי ממנה כמה דברים מאוד ברורים. אחד, הם לא יפתיעו אותנו בעוד יוזמות. שניים, הם נגד BDS וחרמות. הדברים שהם קבעו לא מתייחסים לקביעת גבולות הקבע של מדינת ישראל בהסדר עתידי".

ראש הממשלה אף התייחס לתקרית שבה נעצרו עיתונאים מהעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" בירושלים אתמול ואמר: "האמינו לי, אנחנו לא עוצרים עיתונאים. כפי שאני יכול להעיד באופן אישי, התקשורת בישראל היא תוססת וחופשית, מאוד דינמית וחופשיה לומר כל דבר שהיא רוצה, ואתם יודעים מה? כך היא עושה. זה לא המצב בשכונה שלנו, אבל זה המצב בישראל, וכך זה ימשיך להיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully