וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-30 מעלות: שיא גל החום החורפי מגיע לכל הארץ

17.2.2016 / 7:40

לאחר שטיפסו בהדרגה בימים האחרונים, יגיעו היום הטמפרטורות לשיא מחר יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל, ורק ביום שישי בצהריים מזג האוויר יתחיל להתקרר

עריכה: ניר חן

אם חשבתם לקפוץ לחוף הים באמצע החורף - זה הזמן כי שיאו של גל החום החורפי שפוקד אותנו מגיע אלינו היום (רביעי), כאשר מזג האוויר צפוי להיות חם ויבש ברוב אזורי הארץ. הטמפרטורות שטיפסו לאטן בימים האחרונים צפויות לעלות אפילו עוד, כך שייעשה שרבי בשפלה, בעמקי הצפון ובנגב. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות בהרי הצפון והמרכז, ובלילה ייעשה מעונן חלקית.

החום החריג יימשך גם מחר ומידות החום יוסיפו להיות גבוהות מהממוצע בעונה ברוב אזורי הארץ. ימשיך להיות שרבי בשפלה, בעמקי הצפון ובנגב. ביום שישי יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל, ולקראת שעות הצהריים יירדו הטמפרטורות לאורך החוף והשפלה.

וואלה! מזג אוויר

חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
נצלו את היום ומחר כדי להשתזף. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

ביום שבת, בעקבות אוויר קריר ולח שיחדור לאזורנו במהלך יום שישי, יירדו מידות החום באופן ניכר. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה.

הטמפרטורות הצפויות בתל אביב ינועו בין 28 מעלות במהלך היום ו-16 מעלות הלילה, בירושלים 23 עד 17, בחיפה 24 עד 17, בבאר שבע 30 עד 14 מעלות, ברמת הגולן 27 עד 14, בכינרת 28 עד 15, בנצרת 26 עד 16, בעמק יזרעאל 29 עד 10, בעמק בית שאן 30 עד 17, בים המלח 31 עד 21, באשדוד 22 עד 15 ובאילת מ-32 מעלות במהלך היום עד 19 מעלות הלילה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
רף 30 המעלות נחצה בכמה מקומות בארץ/ראובן קסטרו

"כמעט בכל פברואר יש לפחות יום אחד שהוא חם מהרגיל, אבל הפעם אנחנו נכנסים לרצף של שמונה ימים שצפויים להיות חמים בחמש עד עשר מעלות מהרגיל לעונה, ומשך הרצף הזה הוא חריג", הסביר בסוף השבוע החזאי הוותיק אורי בץ בשיחה עם וואלה! NEWS. "הדבר החריג הוא בשילוב של רצף הימים עם הערכים הגבוהים יחסית לעונה". עם זאת, בץ ממליץ להשאיר את בגדי החורף והמעילים בהישג יד. לדבריו, "החורף לא תם, ירדו עוד גשמים, יהיה קר וייתכנו עוד הפתעות חורפיות. חודש מרץ צפוי להיות גשום מהממוצע".

ד"ר ברוך זיו, מומחה אקלים מהאוניברסיטה הפתוחה, הסביר גם הוא שמדובר באירוע חום חריג, אך טען כי הסיבה לכך נעוצה בתאריכים שבהם צפוי להגיע הגל לשיאו. "יהיה מעניין לראות מה יקרה בשלישי וברביעי ואם הטמפרטורות יטפסו לשיאים החזויים", אמר. "הטמפרטורות בהחלט עשויות להגיע ל-30 מעלות ואפילו יותר. הסיכוי לעבור את ה-30 מעלות בשליש האחרון של חודש פברואר הוא גבוה משמעותית מאשר בשליש השני".

מזג אוויר שרבי בחוף הים בתל אביב, 7 באוגוסט 2015. יותם רונן
מזג אוויר שרבי בחוף הים בתל אביב, 7 באוגוסט 2015/יותם רונן
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016/ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully