וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "רואה עצמי מועמד אחרי הרצוג, הרגע שלי הולך ומתקרב"

3.6.2016 / 2:30

חבר הכנסת מטעם המחנה הציוני התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לאפשרות של קיום פריימריז בקרוב, שבהן ככל הנראה ינצח הרצוג. בתגובה לקריאת כחלון למפלגתו להצטרף לממשלה, הבהיר כבל כי "התהליך הזה הסתיים ומת"

עירכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

"אני רואה את עצמי מועמד אחרי יצחק הרצוג, אמרתו לו זאת ולחברים, והרגע שלי הולך ומתקרב" – כך אמר אתמול (חמישי) חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. עם זאת, לדבריו, אין לו ספק שהרצוג ינצח את המועמדים האחרים אם יתקיימו כעת בחירות מקדימות במפלגה. הוא התייחס גם לקריאתו של שר האוצר משה כחלון למפלגתו להיכנס לממשלה, ושלל את קיומם של מגעים בנושא. "אני יודע שהתהליך הזה הסתיים ומת, ואני אעשה ככל שביכולתי שנהיה אופוזיציה ואלטרינטיבה ראויה", אמר.

"אנחנו לא נענים ולא מצטרפים לממשלה. אנחנו מברכים על כל פעולה שיכולה לקדם תהליך מדיני ותייצר שקט, זה מבורך ורצוי, אבל אנחנו לא במשחק הזה", אמר כבל. הוא הדגיש כי מפלגתו "יצאה מהמשחק של השבועות האחרונים", ואמר כי אנשיה ישמחו לסייע ביוזמה המדינית המתגבשת לקראת הוועידה בפריז. "נשמח לסייע, אנחנו מאמינים ומובילים את נושא שתי המדינות לשני עמים כבר שנים רבות והרצון להוליך לשקט ומשא ומתן. אבל למרות זאת נשאר בחוץ, ואני אומר זאת בצורה מפורשת - על זה ויותר מכל דבר אחר התפוצץ המשא ומתן. לראש הממשלה הייתה אפשרות להכניס את רעיון שתי המדינות לשני עמים להסכם הקואליציוני והוא סירב בטענה שאי אפשר להעביר את זה בקואליציה ובוודאי בליכוד, אז אני לא חלק מהמשחק שהוא משחק עכשיו", הסביר.

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון נועד עם ליברמן לפגישת חפיפה: "עומד לרשותך בכל עת"
גלנט: קרובים לפיוס עם טורקיה, ההסכמים מגובשים כמעט לחלוטין
זעם בוועדת החוץ והביטחון: הנגבי ניקה את נתניהו ממחדל המנהרות

איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015. ראובן קסטרו
איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015/ראובן קסטרו

כבל הגיב על מצב המפלגה בסקרים ועל הירידה בפופולריות שלה, בעיקר עקב המהלכים האחרונים של יו"ר האופוזיציה. "לא בכל הסקרים אנחנו 13 מנדטים, יש סקרים שבהם אנחנו 17 מנדטים. אני לא מרוצה משום מספר, אבל אני מציע לא לאבד את העשתונות. סקרים הם סקרים, אני לא מבין שהמצב הוא טוב, ולא מנסה לייפות את המצב, אבל יש לנו את כל הזמן והיכולת לחזור ולהיות אלטרנטיבה שהציבור מצפה שנהיה, וזה תלוי רק בנו ואיך הרצוג יוביל אותנו", אמר.

לדבריו, על הבחירות הפנימיות במפלגה, המתקיימות כל 14 ובמהלכן "שמים את המנהיג על גיליוטינה", צריכות להיפסק. "הבחירות צריכות להיות פעם אחת בקדנציה בלבד, ואני מקווה שהצעה כזאת תיעשה. צריך לספור ארבע שנים מהמועד שבו הבחירות התקיימו ובדרך הזאת לקיים תהליך סדור ורצוף, זה נכון לכל אחד וגם זה מנקה את האווירה, כי סביב הנושאים הללו היא לא טובה", הבהיר. "במקום שנעסוק במה שמצופה מאתנו, להיות אלטרנטיבה, אנחנו עוסקים במשחקים פנימיים ואיש אוחז את הגרון של רעהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully