וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: קרובים לפיוס עם טורקיה, ההסכמים מגובשים כמעט לחלוטין

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

2.6.2016 / 20:05

שר הבינוי התייחס למגעים עם אנקרה ואמר כי המדינות קרובות להסכם. "חשיבותה האסטרטגית של טורקיה גבוהה", אמר גלנט, "הגיע הזמן להסדיר וליישב את מערכת היחסים איתה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(טורקיה מבהירה: לא נוותר על הדרישה להסרת המצור מעל עזה, לפני חודש וחצי)

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס היום (חמישי) לשיחות הפיוס עם טורקיה ואמר כי שתי המדינות קרובות להסכם. "ההסכמים בינינו לבין הטורקים מגובשים כמעט בכל ההיבטים. על ישראל לפעול כדי לסייע לעולם המערבי לשמר את הטורקים בצד הנכון", אמר גלנט. "איננו רוצים בהיווצרותה של איראן נוספת באזור, זהו אינטרס משותף לנו, לארצות הברית, לאירופה ולעולם החופשי כולו".

הוא הוסיף כי "ההסכם הזה מהותי לישראל מבחינת הביטחון הלאומי, ומשמעויותיו הכלכליות הינן מרחיקות לכת ונושאות השלכות בתחומי התיירות, האנרגיה ויכולות להשפיע אף על ענף הבנייה. יש לישראל אויבים רבים, אנחנו לא צריכים אויבים נוספים". לדבריו, "חשיבותה האסטרטגית של טורקיה גבוהה, הגיע הזמן להסדיר וליישב את מערכת היחסים איתה".

גלנט התייחס גם לכלכלת טורקיה ואמר שהיא "מדינה בעלת כלכלה חזקה ומתאפיינת בכוח אדם חרוץ ואיכותי. יש לנו ניסיון טוב עם חברות בנייה טורקיות בארץ. הקול הקורא שפורסם לחברות בינלאומיות הביא גם חברות טורקיות להתעניינות וניסיון להגיע לעבוד כאן".

לקריאה נוספת:
טורקיה: השיחות עם ישראל נמשכות, שתיים משלוש דרישותינו נענו
טורקיה: צפוי סבב שיחות נוסף עם ישראל; מצפים להקלות בעזה
בצל המגעים לפיוס: השר שטייניץ שוחח עם ארדואן בוושינגטון

סגן ראש ממשלת טורקיה, נעמאן קורטולמוש. 22 בדצמבר 2015. AP
שתיים מדרישותיה של טורקיה נענו. קורטולמוש/AP

סגן ראש ממשלת טורקיה נעמאן קורטולמוש אמר השבוע כי שתיים מתוך שלוש דרישותיה של אנקרה נענו בשיחות על הפיוס שנערכו בהשתתפות גורמים רשמיים מטורקיה ומישראל. בשיחה שערך עם כתבים לאחר ישיבת הממשלה ביום שני, אמר סגן ראש הממשלה כי הסרת המצור של ישראל מעל רצועת עזה הוא תנאי הכרחי לנרמול היחסים. בירושלים שוללים את פתיחת הסגר הימי והאווירי שהוטל על השטח הפלסטיני.

בטורקיה דורשים גם התנצלות רשמית ופיצויים על תקרית משט המרמה ב-2010, שבמהלכה פשטו לוחמי שייטת 13 על כלי השיט שעשו את דרכם לרצועה ובעימותים עם המשתתפים נהרגו עשרה אזרחים טורקים. התקרית גרמה לשפל ביחסים בין שתי המדינות, שהיו בעבר בעלות ברית קרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully