וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליפו של יעלון בכנסת: פעיל הימין יהודה גליק

20.5.2016 / 10:09

גליק, תושב ההתנחלות עתניאל בן 51, יתפוס את מקומו של שר הביטחון בכנסת. בשנים האחרונות ריכז את פעילותו בנושא עליית יהודים להר הבית, וכמעט שילם על כך בחייו לאחר שפלסטיני ניסה לרצוח אותו ביריות

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביבאירגז

(יהודה גליק מבקר בהר הבית בחול המועד פסח, בחודש שעבר)

יהודה גליק, שייכנס במקום שר הביטחון משה יעלון כחבר כנסת לליכוד, הוא פעיל ימין מוכר שבשנים האחרונות ריכז את פעילותו בנושא עלייה להר הבית וכמעט שילם בחייו על פעילות זו. באוקטובר 2014 הוא נורה על ידי פלסטיני ונפצע באורח קשה.

גליק התייחס הבוקר (שישי) בריאיון לגלי צה"ל לכניסתו הצפויה לכנסת. "אני מצר מאוד על הליכתו של השר יעלון. האיש תרם רבות מאוד ואנחנו חייבים לו חוב גדול מאוד על השנים שעשה למען ביטחון ישראל. עזיבתו היא עזיבה גדולה לכלל ישראל ולליכוד בפרט. אני מקווה שהוא ימצא דרך להמשיך לתרום. הוא איש ערכי שהיה נכס לעם ישראל". גליק הוסיף כי הוא מאחל הצלחה לשר הביטחון הנכנס.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
יעלון הודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים: "חוסר אמון בנתניהו"
תומך בשלום - אך קורא לכיבוש עזה: מה יעשה ליברמן בביטחון?
הרצוג קרא ליעלון וללוי-אבקסיס להצטרף למחנה הציוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, בחודשיים האחרונים של מושב החורף של הכנסת התקשתה הקואליציה לתפקד. זאת, לדבריו, מאחר שהיו מי שניצלו את קואליצית ה-61 ו"קיבלו שיכרון כח".

בתשובה לשאלה אם יפעל כחבר כנסת לקידום נושא עליית יהודים לתפילה בהר הבית, השיב: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני. אנחנו נמצא את הנתיבים לעשות את זה. המשחק הפוליטי הוא משחק קבוצתי. בעזרת השם אני מקווה שנוכל לקדם עניינים".

הבן "הפרובוקטור" של הדיקן

גליק נולד בניו יורק בשנת 1965 ועלה לארץ כשמונה שנים לאחר מכן. הוא גדל בבאר שבע, שם כיהן אביו, פרופ' שמעון גליק, כדיקן בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. הוא למד בישיבה התיכונית באלון שבות. אחרי שירותו הצבאי ניהל גליק תכנית לקליטת עולים מרוסיה בארץ, מה שהוביל אותו לתפקידים בכירים במשרד הקליטה, שבו שימש דוברו של השר יולי אדלשטיין.

חבר הכנסת המיועד הוא תושב ההתנחלות עתניאל בהר חברון, נשוי ואב לשמונה ילדים, מתוכם שניים באומנה. הוא בעל תואר ראשון בהוראת תנ"ך ותושב"ע ותואר שני בתולדות עם ישראל.

יהודה גליק מבקר בהר הבית. ארנון סגל, מערכת וואלה! NEWS
"אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני". גליק בהר הבית, בחודש מרץ/מערכת וואלה! NEWS, ארנון סגל

לאחר עשר שנים במשרד הקליטה התפטר גליק בעקבות תכנית ההתנתקות, ועבר לנהל את "מכון המקדש" ברובע היהודי בירושלים. עד לפני כארבע שנים הוא שימש רב בישיבת ההסדר בעתניאל, שם הוא מתגורר, ובשנים האחרונות המטרה המוצהרת שלו היא להעלות יהודים רבים ככל האפשר להר הבית.

במסגרת פעילותיו התעמת גליק פעמים רבות עם המשטרה וזו נהגה לכנותו "פרובוקטור" הפועל בדרך קיצונית ומסיתה. המשטרה ראתה בו כמחולל מהומות ובגללן נאסר עליו פעמים רבות לעלות להר הבית למשך תקופה ארוכה.

יהודה גליק משתחרר מבית החולים שערי צדק, נובמבר 2014. טלי מאייר
גליק משתחרר מבית החולים לאחר ניסיון ההתנקשות בו, אוקטובר 2014/טלי מאייר

באפריל 2013 גליק פתח בשביתת רעב לאחר שהוצא נגדו צו משטרתי שמנע ממנו מלהיכנס לשטח הר הבית ללא הגבלת זמן. באותו צו נטען כי הוא "מסוכן" ועלול לעורר מהומות באזור. בשני מקרים אחרים, הוא הגיש תביעת פיצויים נגד המשטרה, בטענה כי זו הרחיקה אותו מהר הבית כנקמה על פעולותיו.

באוקטובר 2014 פלסטיני ניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק לאחר שיצא מכנס בנושא המקדש בבירה. גליק נפצע קשה מאוד אך בסופו של דבר הוא הצליח להתגבר על פציעתו. לאחר אשפוז ארוך הוא שוחרר ומתפקד כרגיל.

לגליק קשרים טובים עם חברי כנסת מהליכוד, גם כחבר מרכז וגם כמי שמנהל פעילות שתדלנית לעליית יהודים להר הבית. קשריו עם הח"כ לשעבר משה פייגלין וכן עם שרת התרבות מירי רגב בשל דיונים רבים שקיימה בקדנציה הקודמת עת שימשה יו"ר ועדת הפנים. גליק נכנס לליכוד כחלק מקבוצת מנהיגות יהודית של פייגלין, אך נשאר בליכוד למרות פרישתו מהמפלגה בינואר 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully