וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג קרא ליעלון וללוי-אבקסיס להצטרף למחנה הציוני

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

20.5.2016 / 1:39

בראיונות אמש קרא יו"ר המחנה הציוני לשר הביטחון לעזוב את הליכוד. במקביל, פועלים במפלגת העבודה לקביעת מועד הפריימריז. מרגלית: "צריך להיות אופוזיציה לממשלת נוער הגבעות של נתניהו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג קרא אמש (חמישי) לשר הביטחון משה יעלון, שעתיד להיות מודח מתפקידו, לחבור למפלגתו. בריאיון שהעניק אמש למהדורות החדשות אמר הרצוג את הדברים.

הרצוג, שנחל מפלה בניסיונותיו להצטרף לקואליציה, נערך כעת להתמודדות הבאה - הקרב על ראשות המפלגה. חברי כנסת בכירים בעבודה, ובראשם ח"כ שלי יחימוביץ וח"כ אראל מרגלית, פועלים לכינוס ועידת מפלגת העבודה בהקדם האפשרי, על מנת לקבל החלטה על מועד הפריימריז לראשות המפלגה. לדברי גורמים בעבודה, בסביבתם של יחימוביץ' ומרגלית החלו להפעיל לחצים על פעילים וצירים בוועידת המפלגה, כדי שידחקו בהרצוג לקבוע מועד לוועידה בהקדם.

עם זאת, על רקע המתקפות הקשות על הרצוג בימים האחרונים, התעוררה גם תנועת נגד בקרב ח"כים ופעילי שטח במפלגה שקראו להפסיק את ההתקפות על הרצוג. "נשמור על כבוד הדדי – נשמור על המחנה הציוני", אמר אתמול ח"כ עמיר פרץ, שקרא לחבריו למפלגה לחדול מהמריבות הפנימיות. "גם בזמנים קשים התלהמות היא דרך ללא מוצא", אמר פרץ, ולקריאתו הצטרפו שורה של מזכירי סניפים וחברים במפלגת העבודה.

הרצוג על יחימוביץ': "התחננה למינוי בממשלה, חתומה על מינוי ליברמן לשר ביטחון". ניב אהרונסון
הרצוג על יחימוביץ': "התחננה למינוי בממשלה, חתומה על מינוי ליברמן לשר ביטחון"/ניב אהרונסון

אמש, לאחר שראש הממשלה פתח במשא ומתן עם ישראל ביתנו וקרסו המגעים לצירוף המחנה הציוני לקואליציה, שורה של ח"כים קראו להרצוג להתפטר. ח"כ סתיו שפיר קראה להרצוג "לשים את המפתחות על השולחן וללכת הביתה". לקריאתה הצטרף גם ח"כ מיקי רוזנטל שאמר כי "מפלגת העבודה לא תוכל להשתקם כל עוד מוביל אותה אדם שהתנהל באורח חובבני ושיחק לידיו של נתניהו שהשתמש בנו וזרק לכלבים". ח"כ יוסי יונה קרא לקבוע מועד לפריימריז בהקדם. "במקום להטיל רפש בחבריו לסיעה, הרצוג מתבקש לקחת אחריות על הכישלון המביך והמהדהד של המהלך שהוא רקח", אמר יונה בעקבות המסרים התקיפים שהרצוג שיגר לכיוונה של יחימוביץ' אמש, כשהאשים אותה בסיכול המו"מ ובמינויו של ליברמן לתיק הביטחון.

יחימוביץ', שדחתה את טענתו של הרצוג שהיא "התחננה להיכנס לממשלה" וכינתה אותה שקר, אמרה כי מדובר ב"הופעה אומללה של היעדר מנהיגות ולקיחת אחריות", המשיכה אתמול בבוקר את המתקפה על הרצוג. בריאיון לרשת ב' אמרה כי הרצוג היה "השטיח האדום שעליו צעד ליברמן לממשלה". במהלך הריאיון צייץ הרצוג בטוויטר כי "השמאל הקיצוני שם את הביטחון בידיו של ליברמן ואין לשמאל הקיצוני מקום במחנה הציוני".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יחימוביץ': "סיכוי גדול שאתמודד על ראשות מפלגת העבודה"

לטענת גורמים בעבודה, ב-24 השעות האחרונות הביעו פעילים בעבודה תחושות הסתייגות קשות מהמתקפות האישיות על הרצוג, אך במקביל, קריסת המגעים הקואליציוניים עוררה גל חדש של ציפייה לכינוס ועידת המפלגה וקביעת מועד לפריימריז. "המועד החוקי לקיום הפריימריז עבר כבר לפני שבוע, ועכשיו ברור שבחירות יהיו במוקדם או מאוחר – ברור שלשם זה הולך", אמר גורם בעבודה. "הרצוג בעצמו ירה את יריית הפתיחה אמש במתקפה שלו על יחימוביץ'".

יחימוביץ' עצמה אמרה אתמול כי "יש סיכוי גדול שאתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בעיקר עכשיו", ומרגלית, מצדו, נערך לקיום כנס פעילים גדול בתל אביב ביום ראשון הקרוב, לקראת פתיחת מושב החורף של הקיץ, תחת הכותרת "נגד ממשלת נתניהו-ליברמן-בנט". בכנס צפויים להשתתף באירוע אנשי ציבור, פעילים ואמנים כמו ארקדי דוכין וחמי רודנר. "אנחנו מקימים אופוזיציה לממשלת נוער הגבעות של נתניהו", אמר מרגלית אתמול, ובסביבתו הוסיפו כי מדובר בניסיון לתת "קריאת כיוון לקראת מושב הכנסת ולהבהיר את הקול האופוזיציוני".

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully