וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון הודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים: "חוסר אמון בנתניהו"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

20.5.2016 / 11:50

שר הביטחון הודיע על פרישה מהממשלה ומהכנסת בעקבות הדחתו המסתמנת על ידי נתניהו וליברמן. "הודעתי לראש הממשלה כי נוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר". טרם ההודעה שוחח עם נתניהו, שהציע לו את תיק החוץ. הוא ייתן הצהרה לתקשורת בשעה 12:00

צילום: עדן מולדבסקי -משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון משה יעלון הודיע היום (שישי) על פרישתו מהחיים הפוליטיים. "הודעתי הבוקר לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים. בשעה 12:00 אמסור הצהרה לתקשורת בקריה", מסר.

טרם הודעתו הדרמטית, שוחח יעלון עם נתניהו. ראש הממשלה אמר לשר הביטחון כי אם יחליט להישאר בממשלה, יקבל לידיו את תיק החוץ.

לפי גורמים במערכת הביטחון, התפטרותו תוגש היום באופן רשמי ותיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, בהתאם לחוק. לפי הפרוטוקול, ראש הממשלה יחליף את השר בתפקידו ויקבל את סמכויותיו עד למינוי השר החדש.

לקריאה נוספת:
בעיצומה של הסערה הפוליטית: יעלון הודיע על שדרוג מעברים ביו"ש
הראש של נתניהו, הידיים של ליברמן: מאחורי הקלעים של ההצגה הפוליטית
סקר וואלה! NEWS: חצי מהציבור מעדיף את יעלון בביטחון, 29% - את ליברמן

משה יעלון: "מנהיג צריך לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת". מערכת וואלה! NEWS
פסק זמן מהחיים הפוליטיים. יעלון/מערכת וואלה! NEWS

יעלון התייחס אתמול לראשונה להרחבת הממשלה ותקף במרומז את בנימין נתניהו. "ישנו איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן. אם הייתי צריך לתת עצת זהב, הייתי אומר שלנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת", אמר.

שר הביטחון המתפטר לא התייחס ישירות למינוי של ליברמן, אולם אמר כי "בעבר היה ביטוי 'האמת תורה דרכה', ואני מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר – זה לא פופולרי, לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה, יש סקרים אחרים – אינני מאמין בזה. נשיאנו לשעבר אמר: סקרים הם כמו בושם, זה מריח טוב ומתפוגג מהר. ניווט על גבי מצפן הוא שריר וקיים, וגם שאלה של מנהיגות. מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? יש המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן".

לדברי יעלון, בתקופה האחרונה הוא הופתע מתופעות אלימות בחברה הישראלית, על אף שהתעסק גם בטיפול בטרור היהודי. "אלה שיוצאים בקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, אבל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול. אבל האבן כבר לא קטנה. שליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לשרת קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות שלי מובנות מאליהן".

(עדכון ראשון: 08:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully