וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בהתבטאות ראשונה: "מנהיגות אמיתית לא הולכת אחרי עגל הזהב"

19.5.2016 / 11:50

שר הביטחון התייחס להדחתו האפשרית מתפקידו ואמר כי "יש איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות". לדבריו, "צריך לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת". מקורבו לאולפן וואלה! NEWS: "למה להסתכן ולתת את התפקיד לליברמן?"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה לאפשרות כי יודח מתפקידו על ידי ח"כ אביגדור ליברמן. "ישנו איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן. אם הייתי צריך לתת עצת זהב, הייתי אומר שלנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת", אמר ורמז למהלך שרקם ראש הממשלה בנימין נתניהו. יעלון אמר את הדברים ביום עיון מסלול נח"ל בקריה בתל אביב.

לדברי יעלון, בתקופה האחרונה הוא הופתע מתופעות אלימות בחברה הישראלית, על אף שהתעסק גם בטיפול בטרור היהודי. "אלה שיוצאים בקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, אבל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול. אבל האבן כבר לא קטנה. שליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לשרת קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות שלי מובנות מאליהן".

יעלון לא התייחס ישירות למינוי של ליברמן, אולם אמר כי "בעבר היה ביטוי 'האמת תורה דרכה', ואני מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר – זה לא פופולרי, לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה, יש סקרים אחרים – אינני מאמין בזה. נשיאנו לשעבר אמר: סקרים הם כמו בושם, זה מריח טוב ומתפוגג מהר. ניווט על גבי מצפן הוא שריר וקיים, וגם שאלה של מנהיגות. מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? יש המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן".

המהלך הדרמטי להרחבת הממשלה || כותרות אחרונות
הראש של נתניהו, הידיים של ליברמן: מאחורי הקלעים של ההצגה הפוליטית
סקר וואלה! NEWS: חצי מהציבור מעדיף את יעלון בביטחון, 29% - את ליברמן
כך ניסו טוני בלייר וא-סיסי להכניס את המחנה הציוני לממשלה

סיור עבודות הקמת הגדר המזרחית, 6 בספטמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא מאמין בפופוליזם". יעלון ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אלוף (במיל') ישראל זיו, מקורבו של יעלון, אמר באולפן וואלה! NEWS כי מהלך הדחתו שגוי ובעל השלכות הרסניות. "יכול להיות שבוגי שילם מחיר. העברת תיק הביטחון ממנו היא שגיאה פטלית. אני מצפה משר הביטחון לשמור על קו מפריד ברור - לשמור על הקו הערכי למציאות הפוליטית שבה הוא חי. בוגי הקפיד לעשות את זה. איש לא מערער על כך שעשה זאת. אם הדרך להתנקם בו היא להביא את ליברמן, הוא בעצם מתנקם בנו - בעם, בצבא, בגורלנו. יש פה בעיה בשיקול הדעת".

על הבעייתיות במינוי ליברמן: "המדינה תמיד עומדת לפני הצבא. אני מודאג ממינוי ליברמן לשר הביטחון משני טעמים. ראשית, כמו רבים, מהיעדר הניסיון. שנית, ההתלהמות הביטחונית תוך כדי הבטחות בעייתיות היא אחד הדברים הכי מסוכנים בתפקיד זה. כשר ביטחון, יותר חשוב מה אתה לא עושה ואומר מאשר מה אתה כן אומר ועושה. אין הרבה תפקידים לשר הביטחון, אבל האיזון הוא החשוב בהם. התבטאויות בעייתיות יכולות לגרור למלחמה. למה לקחת סיכון ולתת את התפקיד למישהו שהולך להיות כזה?"

זיו אמר כי יש לו מסר שהוא רוצה להעביר לנתניהו. "אני מציע לראש הממשלה לא להמר על תיק הביטחון. יש דרכים אחרות להרחיב את הקואליציה, הרי הוא האיש הכי טוב בפוליטיקה הישראלית. אני קורא לו לא להמר על תיק הביטחון". הוא הוסיף: "קטונתי מלייעץ ליעלון אם לפרוש. הוא מבין היטב את דרכו ויודע אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אביגדור ליברמן במשכן הכנסת. נועם מושקוביץ
"היעדר ניסיון והתלהמות". ליברמן בכניסה למו"מ הקואליציוני בכנסת, הבוקר/נועם מושקוביץ

לעומתו, הביע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי תמיכה בהדחה. "חגגנו את ההרחבה של הקואליציה, אנחנו במקום הטבעי שיהפוך אותנו לקואליציה הומוגנית ויציבה שתחזיק עוד שלוש שנים לפחות. הוסר האיום של הפיכת הממשלה לממשלת שמאל, שזאת מעילה באמון הבוחרים. הציבור צריך לקבל את מה שבחר. עדיף שליברמן יצטרף עכשיו מאשר מאוחר".

לדבריו, ליברמן היה מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומכיר היטב את המערכות הביטחוניות והמדיניות, הוא יכול ללמוד. אני לא מתלהב מגנרלים בדימוס. בעיקר לא מאינטימיות מוגזמת בין הצבא לדרג המדיני, מה שמייצר קיבעון מחשבתי. בוגי איש יקר ועתיר זכויות, לא הגעתי לקרסוליו למה שתרם לישראל. נכון שהיו בינינו חילוקי דעות, אין שמחה לאיד ומקווה שישתלב בתפקיד בכיר אחר ויתרום מניסיונו".

סמוטריץ': "על מטה צה"ל השתלטה תפישה שמאלנית"

לגבי עונש מוות למחבלים עונה, הצעת חוק שקידם ליברמן, אמר סמוטריץ': "ברמת הכותרת, אני חושב שהתמודדות עם הטרור צריכה להיות נחושה ואגרסיבית. טרור מנצחים ולא נותנים פרסים; לא מחזירים גופות של מחבלים, סוגרים צירים וגובים מחיר מהאוכלוסייה שמשתפת פעולה עם טרור. אני שומע את ההיסטריה והזעזוע של אלופים בדימוס שרצים מאולפן לאולפן כדי להביע את החרדה על ליברמן, מה שמבהיר לי למה מינוי זה חשוב. על מטה צה"ל השתלטה תפיסה שמאלנית שמסתכלת פחות על המשימה המרכזית של לדאוג על ביטחון אזרחי ישראל, אלא על דברים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully