וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם יעלון: "שום דבר עדיין לא סגור"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

19.5.2016 / 1:43

ראש הממשלה התקשר לשר הביטחון, ובסביבת האחרון אמרו כי "לא הוצעה כל הצעה" במהלך השיחה. במקביל, קרא יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ליעלון, שעשוי להיות מודח מתפקידו, לחבור למפלגתו

צילום: עדן מולדבסקי -משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (חמישי) עם שר הביטחון משה יעלון. בסביבת שר הביטחון אמרו כי "לא הוצעה כל הצעה" במהלך השיחה. "ראש הממשלה אמר לשר הביטחון ששום דבר לא סגור עדיין". במקביל, במהלך ריאיונות שהעניק אמש יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג למהדורות החדשות בטלוויזיה, קרא הרצוג ליעלון, שעשוי להיות מודח מתפקידו, לחבור למפלגתו. הוא קרא גם לחברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שפרשה ממפלגת ישראל ביתנו להצטרף למחנה הציוני.

הבוקר התייחס יעלון לראשונה לאפשרות כי יודח מתפקידו ושליברמן יחליפו. "ישנו איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן. אם הייתי צריך לתת עצת זהב, הייתי אומר שלנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת", אמר ורמז למהלך שרקם ראש הממשלה נתניהו. יעלון אמר את הדברים ביום עיון מסלול נח"ל בקריה בתל אביב.

לדברי יעלון, בתקופה האחרונה הוא הופתע מתופעות אלימות בחברה הישראלית, על אף שהתעסק גם בטיפול בטרור היהודי. "אלה שיוצאים בקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים. אני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, אבל איסתרא בלגינא קיש קיש קריא, כלומר אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול. אבל האבן כבר לא קטנה. שליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לשרת קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות שלי מובנות מאליהן".

לקריאה נוספת:
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה על פרישתה מישראל ביתנו
הרצוג קרא ליעלון וללוי-אבקסיס להצטרף למחנה הציוני
הפסקת אש: הפרק החדש ברומן החמוץ של נתניהו וליברמן

ישיבת ממשלה בקריה בתל אביב, אוגוסט 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא הוצעה אף הצעה". נתניהו ויעלון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יעלון לא התייחס ישירות למינוי של ליברמן, אולם אמר כי "בעבר היה ביטוי 'האמת תורה דרכה', ואני מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר – זה לא פופולרי, לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה, יש סקרים אחרים – אינני מאמין בזה. נשיאנו לשעבר אמר: סקרים הם כמו בושם, זה מריח טוב ומתפוגג מהר. ניווט על גבי מצפן הוא שריר וקיים, וגם שאלה של מנהיגות. מה זה מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב? יש המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפן".

שלשום נפגש ראש הממשלה עם ליברמן. לאחר הפגישה נמסר מטעם הליכוד כי הוחלט על הקמת צוותי משא ומתן על מנת לתאם את כניסת מפלגת ישראל ביתנו לממשלה. גורם במערכת הפוליטית הוסיף כי נתניהו הציע לליברמן את משרד הביטחון ואת תיק הקליטה.

אתמול התקיימה פגישת משא ומתן בין השר יריב לוין וליברמן בכנסת. "ברוח שיתוף הפעולה, אנחנו מחדשים הבוקר את השיחות", אמר השר לוין, והוסיף: "הדברים מתנהלים בצורה טובה ואנחנו מקווים לסיים אותם במהירות האפשרית. זהו מהלך טבעי שיחזק את מדינת ישראל, יחזק את יציבות הקואליציה ויאפשר לנו באמת לקדם את כל המהלכים שהממשלה והציבור שבחר בנו מעוניינים בהם". ח"כ ליברמן מסר: "מצטרף לכל מילה". בתום הפגישה אמר לוין: "הפערים לא גדולים, אנחנו קרובים לסיכום".

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully