וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנדחתה: ועידת השלום הצרפתית תתכנס בפריז בתחילת יוני

19.5.2016 / 20:55

שר החוץ איירו אישר כי נקבע מועד שמתאים לכל המשתתפים. קרי אישר את השתתפותו, ומסר: "לא ניתן לכפות על הצדדים שיחות שלום". בשבוע הבא ייפגש ראש ממשלת צרפת עם בכירים ישראלים ופלסטינים

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו: "תמיכת צרפת בהחלטת אונסק"ו מטילה צל על ועידת השלום")

ועידת השלום הבינלאומית הנוגעת לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני תתכנס בפריז ב-3 ביוני – כך מסר היום (חמישי) שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. לדבריו, בשולי פגישת נאט"ו בבריסל, "התאריך שעליו אני מכריז היום מאפשר לכולם להשתתף". הוועידה הייתה אמורה להתכנס ב-30 במאי, אולם נדחתה בשל אילוצים קודמים של שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי.

בדברים שנשא בבריסל, לאחר פגישתו עם איירו, אישר קרי כי הוא ישתף בוועידה, והוסיף כי "לא ניתן לכפות על ישראל ועל הפלסטינים את שיחות השלום. שני הצדדים חייבים להחליט מתי הם מוכנים להיכנס למשא ומתן". כמו כן, קרי הבהיר כי הצדדים "יהיו חייבים להתפשר" על מנת להגיע להסכם שלום.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן פונה לישראלים בעקבות הקיפאון המדיני: "בואו נדבר"
כך ניסו טוני בלייר וא-סיסי להכניס את המחנה הציוני לממשלה
סיסי קורא לישראל לחדש את המו"מ עם הפלסטינים: "ישנה את פני האזור"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הצרפתי ז'אן מארק אירו, במסיבת עיתונאים בפריז, מרץ 2016. רויטרס
"יהיו חייבים להתפשר". קרי ואיירו בפריז/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, הכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה 1" כי ועידת השלום נדחתה. ביום שבת הקרוב יגיע ראש הממשלה מנואל ואלס לביקור בירושלים, במהלכו ייפגש עם מקבילו הישראלי בנימין נתניהו ועם שורת בכירים נוספים בירושלים וברמאללה.

בשבוע שעבר נפגש נתניהו עם שר החוץ הצרפתי שביקר בישראל. השניים דנו בהחלטה שנויה במחלוקת שהתקבלה לפני כחודש באונסק"ו על הר הבית, וכן בוועידת השלום הצרפתית. "ההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק"ו בתמיכת צרפת, שלא מכירה בקשר של אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית, מטילה צל על הוגנות כל הפורום שצרפת מנסה לכנס", אמר נתניהו לשר הצרפתי, בהתייחסו לוועידה.

"הדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים זה באמצעות משא ומתן ישיר בינינו לבינם, וללא תנאים מוקדמים", הוסיף נתניהו. "כל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט להימנע מלהתעמת עם שורש הסכסוך שזה אי הכרה במדינת ישראל".

פתיחת הוועידה ה-13 של הארגון לשיתוף פעולה מוסלמי, איסטנבול, טורקיה, 14 באפריל 2016. AP
"מחויב למה שתגיד הקהילה הבינלאומית". אבו מאזן בפגישת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, איסטנבול/AP

בהודעה מטעם שר החוץ הצרפתי נמסר: "אין בכוונתנו לקבוע מראש את תוצאות השיחות הישירות בין שני הצדדים. הבעיה היא שלא מתנהל כרגע שום משא ומתן. המטרה של היוזמה הצרפתית היא להניע מחדש את הקהילה הבינלאומית סביב מטרות משותפות, שהן חידוש המחויבות לטובת פתרון שתי המדינות ויצירת תנאים מיטיבים לחידוש השיחות הישירות בין הצדדים".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש ביום שלישי האחרון במוקטעה שברמאללה עם משלחת מטעם מרצ בראשותם של ח"כ עיסאוי פריג' ומזכ"ל המפלגה מוסי רז. יו"ר הרשות התייחס בין השאר ליוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן, שאותה דחתה ישראל בטענה כי היא מעדיפה מו"מ ישיר, ואמר: "אנחנו תומכים בפתרון שתי המדינות ואנחנו בני אדם שרוצים לחיות כמו כולם. אני מחויב למה שתגיד הקהילה הבינלאומית, כולי תקווה שהיוזמה הצרפתית תוביל לשלום ואני לא מבין את מי שדוחה אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully